Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617701 kertaa)

Lokakuu 05, 2015, 22:12:58 ip
Vastaus #7395

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

Tuossa Ford Mustang I protovideossa
sanovatten, että proton moottori
on kotoisin Saksan Fordilta.

Onhan noita V-6 koheita kajakkikaksikossa nähty.
Ne jotka niillä on rallanneet sanovat että menee
painojakauma aika pahasti etupainoiseksi ja
loikan jälkeen tullaan aina kuono edellä maahan...

Kangasalla yks perheen poika ( isä harrastaa saabeja )
teki putkikehikon, värkkäs ripustukset ja istutti koneen
samoin kuin Ford Mustang protossa. Kone on silloin
keskimoottori ja suoraan kuskin selän takana.

Siitä kai värkättiin aavikkokatiskan tapasta
värkkiä.

Tiä sitten  missä se aavikko meillä Suomessa on...

Kallu
Saablari Torvela
Hämeenlinnasta 
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Lokakuu 05, 2015, 23:11:14 ip
Vastaus #7396

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tiä sitten  missä se aavikko meillä Suomessa on...

Ainakin täällä meilläpäin on monia kivoja soramonttuja joissa voi ajella rinteitä ylös jos vaan pääsee. Yritin paku-Uazilla vai mikä sen armeijan nelivetopakun nimi nyt olikaan, en päässyt kuin puoleenväliin kun loppui koneesta voima kesken. Senjälkeen tultiinkin takaperin alas aika haipakkaa kun jarrut oli mitä oli. Täytyi vaan pitää varansa ettei auto päässyt kääntymään vinottain, silloin olis tultu pyörimällä loppumatka.

Minulla oli joskus suunnitelmissa tehdä ns aavikkokirppu 240 sarjan Volvosta. Putkirunko lyhennetyllä akselivälillä, karkeakuvioiset maastorenkaat alla. Vaikka olisi ollutkin pelkästään takavetoinen niin olis sillä voinut leikkiä sydämensä kyllyydestä soramontuilla. Nelivedoilla ajaa ne jotka ei muilla pärjää.

Lokakuu 06, 2015, 07:46:54 ap
Vastaus #7397

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tuossa Ford Mustang I protovideossa
sanovatten, että proton moottori
on kotoisin Saksan Fordilta.

Tuo käypi kyllä järkeen, veenelkussa kun on pääosin metrikierteet kumminkin. Taisin Mobilistista joskus lukea tuon toisinpäin-version. Tiedä minkälainen "ilmiö" siitä alku-mussesta olisi toteutuessaan tullut, brittisporteilla ja Porscheilla kun oli kuitenkin jalansijansa sielläkin, muskeliautojen seassa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 06, 2015, 20:05:30 ip
Vastaus #7398

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 06, 2015, 20:33:53 ip
Vastaus #7399

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/22/saab-v6-turbo-the-story-continues

Taisi olla ainakin aiemmin leppävirralla Tissarilla...

Toihan on jo tosi mageen näköinen  8)

Kuuman ilma purku ulos syylarilta aika siististi spoilerin alta.
96:ksi varsin tyylikäs ja sporttinen auto-vai onko kuvat vaan niin taitavasti otettu  ;)

Imuboxin päällys vähän kumman näköinen,onko modattu muusta vai normi 2.8 tai 2.9 ?
Missään vuosimallisa en ole samanlaista nähny..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2015, 20:37:23 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Lokakuu 06, 2015, 20:52:59 ip
Vastaus #7400

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt en muista,tai tiedä. Auto oli aiemmin ainakin Leppävirralla pitkän linjan harrastajalla,olen sen muutaman kerran nähnytkin.
Muistaakseni Tissarin Mikalla? Turbo V-6 Saabista kiersi huhuja jo ennen kuin sen näin,oli kuulemma nopea!
Oliko jopa tuplaTurbo?
Saabi taitaa olla esitelty Suomalaisessa harrasteauto lehessä joskus 5-12vuotta sitten,taisi olla GTI Magazine,lehti saattaa olla tallessa,mutta V-8,Klassikot,Senior Mobla,Mobla,Mobla 2000,Retro,ynm... lehti Vuoren alta en sitä heti löydä.
Juttu autosta on satavarmasti. Hyvin mahdollista että on Saab edellleen samalla omistajalla.
Kuiteskin huima peli ja hieno :)

Voi olla ainoa laatuaan Suomessa.....

Lokakuu 06, 2015, 21:16:03 ip
Vastaus #7401

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Nyt en muista,tai tiedä. Auto oli aiemmin ainakin Leppävirralla pitkän linjan harrastajalla,olen sen muutaman kerran nähnytkin.
Muistaakseni Tissarin Mikalla? Turbo V-6 Saabista kiersi huhuja jo ennen kuin sen näin,oli kuulemma nopea!
Oliko jopa tuplaTurbo?

Kahdella turbolla ne aina on mitä oon nähnyt Fordin koneet.Meneehän tuossa 2 ilmaputkea ilmamäärämittarilta turboille.
Koneesta tulee vain 4(2x2) pakosarjaa ulos mikäli iso ruisku cologne..vakiona 160-170hv vaparina.

Lokakuu 15, 2015, 16:52:07 ip
Vastaus #7402

Antti Jokinen

• Vieras
Kaupunkiauto Porvoossa:

Lokakuu 15, 2015, 17:27:10 ip
Vastaus #7403

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kaupunkiauto Porvoossa:

Oliko toi siinä Auto-Ringin pihaan kurvatessa?
Minusta näin siinä jonkun junakeulan..muuten aika jännä toi 90 merkki takana kun en tuommosta muista lainkaan mihin aikaan nitä oli ja miksi.No ehkä Ruåttissa sitten..Ainakin kun Suomessa katsasti retkeilyautoksi,ei ollu mitään rajaa 70 luvulla.Jos nyt ollenkaan enää oikein muistan..

Lokakuu 15, 2015, 17:36:56 ip
Vastaus #7404

Lasse Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakettiautoissa oli tuo 90 lätkä vuoteen 72 joillain muuttui 80 lätkään. Muutos taisi tulla samalla kuin esim moottoripyörän ajokortti muuttui 18 ikävuoteen. Samoin uuden ajokortin 80 lätkä vuodeksi.

Lokakuu 15, 2015, 17:40:00 ip
Vastaus #7405

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kaupunkiauto Porvoossa:
Tuohan on ihan samanlaenen kun tämä mikä mullakii oli nelisenkymmentä vuotta sitten, paetsi että tuo minun ei ollu ihan nuin siistissä kunnossa ja siinä oli 80 lätkä.
Vuan oekein tykkäsin siitä silti.  :-\

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Lokakuu 15, 2015, 17:55:59 ip
Vastaus #7406

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos aikakautta ei tuosta Pentin kuvasta muuten tunnistaisi, niin tuo tukkamuoti ja housunlahkeiden leveys kielii -70 lukuu.. :)
Nuorin lapsista (tyttö)  väittää että näissä hyvissä -70 luvun vaatteissa /muodissa olisi jotain naurettavaa????
Kuva on otettu poekani Petrin omaksi tunnustamisen aekaan kesäkuussa -76, eli kastajaestillaesuuven aekaan. Lie pantu alullekkii tuossa Volokkarissa, siinähän oli mulla parisänky perällä.
Sillonhan ei tarvinnu kun sano vuan papille että kae se minun on, niin lapsen nimi muuttu sillä tiijolla Huovisesta Eskeliseksi.  ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2015, 18:01:30 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Lokakuu 15, 2015, 23:15:50 ip
Vastaus #7407

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö nyky nuorison tukka muoti ole taas tätä 70-lukua,silmälasit suoraan 80-luvun kekkosmuotia.
Tuossa 70-uvussa en näe kuiteskaan juuri mitään huonoa...

Lokakuu 16, 2015, 09:14:34 ap
Vastaus #7408

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Muoti on kuulemma menossa taas leveisiin puntteihin päin.. ;)

Lokakuu 16, 2015, 16:03:46 ip
Vastaus #7409

Kari Vähäkainu

• Vieras
Muoti on kuulemma menossa taas leveisiin puntteihin päin.. ;)

Kamalata!!!  ??? ???