Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 843908 kertaa)

Heinäkuu 27, 2016, 18:20:39 ip
Vastaus #1605

lauri kettunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Juu kyllä paljon vaikuttaa ajotyyli/ajo nopeus kulutukseen sen huomaa kun customilla ajelee (14,5L tanki) 8L jopa ylikin  menee kun yrittää pysyä isojen pyörien ja poikien mukana jos ajelee alle 100mittari nopeutta nii sinne 5L nurkille menee.

Heinäkuu 28, 2016, 20:42:22 ip
Vastaus #1606

jouni kaasinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistä johtunee että vasemmanpuoleinen tulppa (iridium) on musta väriltään kone käy hyvin tyhäkäyntiä ja vastaa kaasuun hyvin ? JK

Heinäkuu 28, 2016, 20:48:03 ip
Vastaus #1607

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos tulppa on kuiva, mattapintainen musta, niin varmaankin seos rikkaammalla vasemmalla puolella. Mistä cx:stä on kyse?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2016, 20:51:07 ip kirjoittanut Aki Lötjönen »

Heinäkuu 28, 2016, 20:53:55 ip
Vastaus #1608

jouni kaasinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Honda cx 500 c  miten säätää?

Heinäkuu 28, 2016, 21:50:52 ip
Vastaus #1609

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites kaasuttimet? Onko puhdistettu kunnolla? Seosruuvit säädetty? Onko cdi sytty? Kaikki vaikuttaa.

Heinäkuu 28, 2016, 22:01:10 ip
Vastaus #1610

jouni kaasinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaasuttimet avattu ja putsattu? ,tsekkiläinen cdi sytytys. kaasarit mittarilla balassissa.seos ruuvia säädetty pienemmälle (kiinni) mutta onko tarpeeksi?JK

Heinäkuu 29, 2016, 06:34:31 ap
Vastaus #1611

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin itse olen aina puhdistan kaasarit ja otan ne puristusovitteella kiinni olevat tyhjäkäyntiemuolsioputketkin irti. Iso vaikutus tyhjäkäyntiin. -81 taitaa olla jo kierteellä. Sitten tullut vastaan, että jos kipinä on jostain syystä heikko, niin kaikki ei pala ja tulppa tahtoo olla musta. Jos sinulla on jo Ignitech, niin sen puolesta pitäisi kipinä olla ok. Sitten jää puolat, syttyjohdot ja tulpanhatut? Missä kunnossa ne on? Cdi sytytys on hyvä, mutta kaikki nuo vehkeet pitää olla kunnossa.
Omassa cx500 customissa oli luistin neulat kiilattu liikkumattomiksi laittamalla prikka neulan kannan ja lukitusruuvin väliin. Vuosien varrella oli neulat ja istukat kuluneet toiselta reunalta aika pahasti. Liian rikas seos oli tyhjäkäynnillä ja heti sen yläpuolella. Tulpat olivat, etenkin oikea musta, vaikka kuinka sääti tyhjäkäyntiruuvia tiukemmalle. Neulat ja istukat vaihtoon, niin alkoi toimimaan ja tulppien värikin palasi oikeanlaiseksi.
Sitten on vielä, jos tyhjäkäyntiruuvi olisi kierretty pohjaan ja kiristetty voimakkaasti, niin kaasuttimen rungon istukka voisi olla rikki, jolloin ei ruuvin säätö toimisi enään oikein. Eli liian rikas seos olisi. En kyllä usko.. No yksi Derbi Senda 125 oli ko. tapaus. Siihen auttoi kokonaan uusi kaasutin. Jo alkoi toimimaan.. Ja tietysti, onko tyhjäkäyntiruuvi, jousi, prikka ja o-rengas oikeassa järjestyksessä? Ja onko ylipäätään ko. osat paikoillaan ja pikkuiset o-renkaat ehjät?
Monta juttua, kun en tiedä, mitä kaikkee olet laittanut tai tarkistanut? Ilmeisesti olet kaasuttimet puhdistanut?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2016, 06:36:40 ap kirjoittanut Aki Lötjönen »

Heinäkuu 29, 2016, 07:41:03 ap
Vastaus #1612

jouni kaasinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tyhäkäynti suutin on uusittu ym osat puolat/tulpanhatut mitattu ok .Voiko tuo tyhjäkäynti piiri vaikuttaa noin paljon jos ajaa vaikka 50km 5000kierroksilla matka ajoa ja katsoo sitten tulpat niin tuo toinen on matta musta tulpatkin on  vaihdettu ristiin .Mikä siellä kaasarissa antaa liikaa bensaa läpi?

Heinäkuu 29, 2016, 08:06:06 ap
Vastaus #1613

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu totta. Tyhjäkäyntipiiri kai vaikuttaa jonnekin 3000 rpm asti jollain lailla. Kai sitten neulat ja pääsuuttimet antavat liikaa bensaa. Just tällaisten takia itse olen ottanut tosiaan tavaksi heti purkaa kaasarit palasiksi ja puhdistus. Sitten alkaa ihmettelemään, jos jokin pielessä. Muuten minulla kaikki säädöt olleet arpapeliä. Ja tosiaan itse olen karsinut sytytysasia kerralla kuntoon, eli uudet puolat, johdot ja tulpanhatut. Syttyboksia on minulle tietysti vakiojuttu. Uusi kiinni.

Heinäkuu 29, 2016, 17:04:48 ip
Vastaus #1614

jouni kaasinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seos ruuvia säädetty kiinnipäin viellä ja käytetty tyhjäkäynnillä pitkään ja tulppa alkaa olla ruskehtava?Jotain vailkutusta taitaa olla

Heinäkuu 29, 2016, 18:52:53 ip
Vastaus #1615

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno homma!

Elokuu 01, 2016, 11:54:03 ap
Vastaus #1616

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistä olette hankkineet merkit tankkiin maalauksen yhteydessä? Bernt Muhl'in CX-shop myy ainakin, mutta vaikutti aika hinnakkaalta. "Tankdekor-Sätze CX500 für die verschiedenen CX-Tankfarben (4-teilig) als Sonderanfertigung nur 179,95€"

David Silverin sivuilta en nopeasti löytänyt, mutta luulisi siellä olevan.

Hyvää ja kohtuuhintaista maalaria kaipaan myös. Jos vaikka uskaltaisi maalauttaa pelkän tankin, posket, maski ja takalokari kun ovat erittäin siistejä kunhan vaan sävy osuu kohdalleen. Mielellään Helsinki - Tampere akselilta, mutta kyllä Lahti - Kouvola suunnassakin tulee kuljettua. Ja Pohjois-Savossa toisinaan.
Honda CX 500

Elokuu 22, 2016, 18:58:52 ip
Vastaus #1617

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mobile.de sivuja selailin,saksalaisilla hassu nimi CX malleille,"Güllepumpe"=paskapumppu. ;D
Mistääs sekin nimi on saanut alkunsa.

Elokuu 22, 2016, 21:21:11 ip
Vastaus #1618

Raine Haikarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nimi taitaa juontaa paikallisesta lietepumpusta, jonka ääni on erehdyttävästi muistuttanut tyhjäkäynnillä lotkottavaa CX:ää..

Elokuu 22, 2016, 21:40:05 ip
Vastaus #1619

Anssi Karppinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä sarjakuvasta peräisin se nimitys alunperin:
http://www.cx-freunde.de/comic/comic1.html