Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 843648 kertaa)

Kesäkuu 13, 2013, 12:30:30 ip
Vastaus #1065

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihdoinkin siihen uuden neulan. Kun vuoti sen jälkeenkin niin päättelin että siihen ylivuoto putkeen on tullut joku pieni halkeama ja se siitä tiputtaa tipan n. joka 5. sekunti.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Kesäkuu 13, 2013, 14:24:12 ip
Vastaus #1066

Erkka Lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tunturisti
Ylivuotoputkiin voi tosiaan tulla pieniä hiushalkeamia. Monenlaisia korjausyrityksiä on tehty, kuten kutistesukka ja juottaminen. Korjauksien toimivuudesta ei tosin ole itsellä kokemuksia.
Tietääkö joku mikä aiheuttaa sitä putkien halkeilua?

Kesäkuu 13, 2013, 14:28:54 ip
Vastaus #1067

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kaasariin kertyy vettä ja pyörä pääsee jäätymään lämpimän tallin puutteessa, niin se voi halkaista putken. Näin luin joskus jostain. Juottamalla ovat tosiaan korjanneet niitä.

http://tinyurl.com/ow9lpgy
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2013, 14:34:36 ip kirjoittanut Jarno Forssell »
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 15, 2013, 23:35:55 ip
Vastaus #1068

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Välillä oli jo suunnitelmissa että jos sitä lähtis cxllä juhannusreissulle. Nyt taas sää näyttää siltä että maanantaina on vähän nihkeämpi ajokeli. Mutta jos tuo ennuste vähän muuttus.

Koko ens viikko ois mulla vapaata.  Sinänsä ois jopa paikka johon pyörän vois jättää odottamaan seuraavia vapaita jos ei heti oo aikaa ajaa pois. Mutta saa nähä että pitääkö sitä lähtä sitte peltipyörillä etelään (vr). Venttiilit vois koittaa huomenna säätää vaikka ihan vaan varalta.

Meinako muut cx miehet olla pyörien päällä juhannuksena?

Honda CX-500 1981

Kesäkuu 16, 2013, 14:24:16 ip
Vastaus #1069

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kone sitten ihan kylmä kun säädät, hirvittää tankomoottoriin niin pienet välykset laittaa.

Kesäkuu 16, 2013, 15:55:33 ip
Vastaus #1070

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Pyörän päällä aina kun keli sallii - me kun emme sillä sateella emmekä märällä ajele... ja kunhan sen huomenna saanen pajalta takaisin! Aattona pitänee kuskata koko perhettä eli silloin prätkä odotellee tallissa.

Ennen tätä tarkistuspurkamista (syy: kuinka voi tehdasmitoissa oleva kone kuluttaa öljyä - ilmeisesti on liian hienoa öljyä koneessa) ehdimme ajella sillä noin 5 500 km, enemmänkin olisimme toki ajaneet jos olisi vain ollut mahdollista.

Tarkoistus on hankkia Viivi II:lle kaveri arkipyöräksi, pitää löytää (punainen) BMW K75.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Kesäkuu 16, 2013, 16:40:28 ip
Vastaus #1071

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tosta väristä mun tarkistus, kaikki hienot veneet on sinisiä mutta kaikki siniset veneet ei ole hienoja. Nyt varmaan arvaat minkä värinen mun CX500 on tai kato mun apumoottoripyörän tankkia. Perhana vie Busteri ja Honda on harmaita, mitä ne aatteli kun kaksi vuotta maalasivat Busterit ylt ympäriinsä, ei kiillä kuin mun avaimenperä ja siinäkin kuolleenmiehen tappokytkin on punasella jousella paikoillaan. Minen semmosta itteeni kiinnitä, paukkuliivit siniset ja siinä on patologilla hommaa riisua mutta hymyä naamalta ei saa pois. Jos maantiellä sattuu jotain niin patologi riisuu sinisen ajopuvun ja buutsit on niin tiukat etten vielä itse saa niitä pois, taas sama ongelma miten ottaa hymyn pois et kehtaa panna arkkuun. No nyhän on vielä viikonloppu joten kenenkään ei tarvi pahoittaa mieltänsä mutta väriä kannattaa miettiä tosissaan sanoo kipeä pian isoeno pohjanmaalta, soon poika ja arvatkaa minkäväriset kärrit isoeno ostaa.

Kesäkuu 16, 2013, 18:43:27 ip
Vastaus #1072

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tarkoistus on hankkia Viivi II:lle kaveri arkipyöräksi, pitää löytää (punainen) BMW K75.

Synteettiset öljyt tahtoo huveta vanhoissa peleissä. Mitään öljydebatti en jaksa ruveta käymään tiedän tasan tarkkaan mitä laitan omiin pyöriini punkt, ende - jääköön salaisuudeksi niin ei tarvitse aloittaa eipäs - juupas juttua.

Noita K 75 löytyy todella sopivaan hintaan, kaverini osti just semmosen kylläkin 100 kg ajetun, mutta eipä hintakaan huimannut uudella akulla olevasta pelistä 1.300,-.
Päätin olla aikuistumatta ennen 95 ikävuotta...

Honda Dream 305 vm. 1964 & Honda Dax vm 1976

Kesäkuu 16, 2013, 19:33:03 ip
Vastaus #1073

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran tuohon öljykeskusteluun että viime vuonna oli täys synteettiset enkä huomannu että ois liikaa syöny, tikku ylti aina öljyyn asti. Nyt on koneessa kokeeksi semisynteettiset ja tuntuuhan tuo noillaki toimivan.

Sain säädettyä ne venttiilitki tuossa juuri. Varta vasten ostettu tokmannin retkijakkara (3-jalkanen) kesti jopa yli remontin puolen välin, petti vasemman sylinterin pakoventtiileitä säätäessä.
Pyörä oliki seisonu useita päiviä sitten viime ajon, eli ei pitäs siitäkään olla huolta.

Nyt ku katteli ens viikon säätä niin tais jäähä pyörä talliin juhannukseksi. ei viitti lykätä kahta päivää lähtöäkään sen takia. onhan tuota kesää vielä jäljellä..

Jos sitä malttas jopa toteuttaa pitemmän etelän turnéén myöhemmin kesällä.

E: Huomasin sitte yöllä töissä että Jarno F on luopumassa customista.. Ottasikko vaihossa tommosen normaali mallisen CX:n? ::)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2013, 15:14:01 ip kirjoittanut Tommi Sipilä »

Honda CX-500 1981

Kesäkuu 17, 2013, 17:18:36 ip
Vastaus #1074

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä on nyt muutaman viikon (tasan kuukauden) tunteiden kirjoa heitellyt laidasta laitaan. Tallissa on kaksi CX500:sta. On tuo oranssi standard ja sitten tuo kuukausi sitten museoitu cx500 custom. Punninnut sitä että kumman sitä haluaisi pitää ja nyt lopulta on niin paljon kaikkea uutta ajatusta, että päätin että laitan museocustomin myyntiin. Laitoin sen tuonne myyntipalstalle ja nettimotoon, mutta jos ketään ei häiritse, niin laitan sen vielä tähänkin. Jos tunnet palavaa halua saada huoleton läpikäyty custom niin ota yhteyttä. Toki saa vinkata eteenpäin, jos tuntee jonkun jota voisi kiinnostaa. Ajankohtainen hinta löytyy ilmoituksesta. Hyviä tarjouksiakin kuunnellaan. Tarjoukset privaviestinä tai ilmoituksen yhteystietojen kautta.

Saatan katua tätä vielä monet kerrat, mutta kun kaikenlaista ideaa pyörii päässä ;) ties vaikka jotain muuta välillä toisen cx:n tilalle.

Myynti-ilmoitus http://www.nettimoto.com/honda/cx/1526745
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2013, 17:20:07 ip kirjoittanut Jarno Forssell »
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 17, 2013, 17:30:11 ip
Vastaus #1075

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä myy, tulet katumaan sitä.

Kesäkuu 17, 2013, 17:35:38 ip
Vastaus #1076

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä ne kaikki sanoo. Ja niin olen katunut aikaisemminkin myymiäni pyöriä. Mutta totuus on että pyöriä tulee ja pyöriä menee. Ei niitä kaikkia voi tallissa säilöä. Jos haluaa saada jotain uutta, niin jostain vanhasta pitää osata luopua. Jäähän minulle tuo toinen cx vielä arkiajoon. Museopyörän tilalle joko isompaa GL1000/GL1100 linjaa, isompaa customia 600-1100cc tai jotain ihan muuta.

Kesäkuu 17, 2013, 19:58:48 ip
Vastaus #1077

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt oli ihan pakko kirjautua sisään ja olla samaa mieltä Henryn kanssa: Älä myy!  ;D Tokihan jokainen tietää, mitä haluaa, mutta on se vaan niin, että iän myötä huomaa erheensä..

Älä myy, Älä myy, Älä myy...  :laugh:

Kesäkuu 20, 2013, 12:40:36 ip
Vastaus #1078

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli muuten hauska todeta viime viikonloppuna että katupyörät eivät ole minun juttuni. Ajoin samantien yhdellä kertaa kaksi kertaa katupyörää. Sen ensimmäisen ja viimeisen kerran. Ei pienimmässäkään määrin minun juttuni. Kankea istuma-asento ja polvet liikaa koukussa. Miten kukaan voi ajaa noin kyykyssä pitkiä matkoja. Se 20km riitti mulle. Ja se tuulen määrä mikä katteisiin nappaa vauhdissa. Sivutuuli nappaa paljon enemmän mitä esim cx:ään. Hienostihan se rullasi vauhtia ja ajo tuntui messevämmältä moottoritiellä, mutta ei hemmetti :)  Kyllä meikäläisen juttu on nää vanhat nakummat pyörät ja customit.

Kaikella kunnioituksella toki katupyörämiehiä ja -naisia kohtaan. Mutta tulipahan todetta tuollainenkin asia.

Kesäkuu 20, 2013, 16:20:50 ip
Vastaus #1079

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Allekirjoittanut ajoi A kortin er6 kawalla. Olihan se twini ja naku, mutta jostain syystä polviin (tai vain toiseen en enää muista) rupes sattumaan aina ennen ajotunnin loppua. Se ajo asento ei sopinu oikein mulle.

Itellä tekis mieli joskus testata customia että soveltuuko sen ajo asento mulle miten hyvin..
Ei vaan oo saanu vielä aikasta.

Oisko muuten mitään ideaa jos koittas järjestää CX meeting tässä kesän aikana vielä?

Honda CX-500 1981