Omaa kielitaitoakan ei voi enemmin kehua. Alkuun kyllä tein posteja omalla tankero-enkulla, mutta myöhemmin aloin käyttää apuna noita tarjolla olevia kääntäjiä. Kun googlaa sanan kääntäjä, valintaan tulee lukuisia vaihtoehtoja. Itse olen teettänyt käännökset Googlen aparaatissa. Asian varmaan tunnetkin, mutta kun jollekin lukijalle asia ei ehkä ole tuttu, kerrotaanpa:
Kirjoita kääntäjään avautuvaan kenttään suomenkielinen teksti. Yritä kayttää "selkokieltä", niin kääntäjäkin tekee helpommin vääristymättömän käännöksen esim. englanninkielelle. Kääntäjän sivulla yläreunassa on valintapalkki, josta valitset tässä tapauksessa alkutekstin kieleksi "suomi" ja käännökseksi kielen "englanti".
Sitten "maalaat" syntyneen käännöksen ja muokkaa-toiminnolla annat käskyn "kopioi". Seuraavassa vaiheessa menet esim. sähköpostisi sivulle ja viet kursorin tekstikentän yläreunaan ja menet taas muokkaus-toimintoon. Äsken kopioksi ottamasi teksti siirtyy sähköpostiiisi kun pläjäytät komennon, "liitä". Noinkin menetellen useat saksalaiset kauppiaat ovat asian selväksi saaneet. Vastaavasti voit viedä käänteisellä järjestyksellä omaan sähköpostiisi tulleita saksan- tai englanninkielisiä (ja sama koskee milteipä mitä tahansa maailmalla puhuttua kieltä) kirjeitä kääntäjään. Ihan "vimosen päälle" hienoja nuo lauserakenteet eivät suomennettuina tahdo olla, mutta jälleen, kylläkin ymmärrettäviä!
Bernd Muhl ei ole järjestänyt verkkokauppaa samaan tasoon kuin maailmalla nykyisin on yleistä. Siksi Paypal- tai Visa-ostoksia suoraan ei sieltä voi tehdä. Asia johtuu osaksi siitä, että liikkeen varastotilanne on ajoittain vaihteleva. Normaalimenettely on se, että asiakas laatii "orderin", tilauslistan, ja pyytää laskelmaa niiden hinnasta sähköpostiinsa. Vastaus tulee yleensä parissa päivässä. Sitten tapahtuu lopullinen tilaus ja Bernd lähettää laskun, jolla ostos maksetaan etukäteen. Toimituksesta omat kokemukseni ovat, että paketti kolahtaa kotipaikkakunnan postiin noin kahdessa viikossa. Liike on todella luotettava, Berd Muhl hoitaa useimmiten henkilökohtaisesti sähköposteja ja tyyli on saksalaisen herrasmiehen tapaan kohtelias. Suositten ostopaikaksi!
Sähköpostiosoitteita on useita, mutta tässä yksi: info@Muhl-Motorrad.de (isot kirjaimet ovat oikein!). Firman kotisivut löytyvät osoitteessa
www.CX500.Shop.de.
Minulla on pöytälaatikossa romppu, jossa on kaikki CX-Shopin tuotteet hintoineen. Jos sinun sähköpostisi ottaa vastaan noin 15 megan tiedoston, voisin lähettää siitä kopion. Tarvitsen sitä varten meiliosoitteesi. Mikäli sinulle sopii, lähetä se minun puhelimeeni 0500-428211.