Kirjoittaja Aihe: Entisajan valokuvauksesta.  (Luettu 345203 kertaa)

Syyskuu 23, 2017, 10:45:43 ap
Vastaus #720

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Yllättävän hyvää tulosta noin vanhoilla levyillä. Mutta muutoin noin vanhat levyt, miten niitä on säilytelty, missä ne on ollu, paljonko on ollut lämpöä jne niin teoria valon saannista voi olla oikea tai sitten ei.  Jos ei halua kikkailla photoshopilla niin negasta hyvin loiva vastamaski voisi tasottaa valotusta kyllä. Loiventaa kyllä mutta sitte käyttää jyrkempää paperia.

Syyskuu 23, 2017, 14:41:12 ip
Vastaus #721

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ootkos Martti seurannu digicamera.nettiä? Siellä kirjottelee nimimerkillä maffer herra, joka on ostanu uuden puukehikko-laakafilmikameran, ja kuvaileekin sillä.
jv

Lokakuu 02, 2017, 13:19:08 ip
Vastaus #722

Jaakko Latvanen

• Vieras
Meijän aviisissa (Länsi-Savo) oli tännään artikkeli topiikin aiheesta.  Otin kuvat, laitan linkin, jos Marttia tai ketä vaan kiinnostaa:

https://drive.google.com/open?id=0B0J8AG9J9zofZjQweGtVSkFCQTQ

Ainakin miun selaimella hiiren rullalla suurenee ja hiirellä vetelemällä siirtyy.  Suurennettuna pitäs tekstin muutekii selitä, mutta asiavirheitä jos on, ne säilyy...

jv
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2017, 13:37:03 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 02, 2017, 19:05:58 ip
Vastaus #723

jarkko väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä Heikki Hyttisen tänä vuonna ottama kuva minusta pajallani

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 03, 2017, 11:47:17 ap
Vastaus #724

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Katu-uskottava kuva...Hieno!

Lokakuu 03, 2017, 16:20:13 ip
Vastaus #725

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nyt on asiallinen ennenvanhaan kuva. On hyvä.

Mä muutama vuosi sitte hyppäsin valokuvamaailmasta pajan puolelle ja kivaa on homma. Mitäs Väisänen takoo? Niitä normi sepän puuhia?
Mä olen keskittyny noihin puukkosepän puuhasteluihin. Kauan sitten, esihysteerisellä kaudella koulun kävin työkalusepäksi, mutta en koskaan niitä hommia tehny. No nyt on kivaa tehdä tällasta sitte. Mutta muutama pikkujuttu oli reilu 40 vuodessa jo unohtunutkin...

Lokakuu 03, 2017, 17:01:17 ip
Vastaus #726

jarkko väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon tehny sepän hommia päätoimisesti 2003 vuodesta lähtien.
Nykyinen sukunimi tosin Kaartilanmäki, pitäs vaihtaa foorumille oikee.
Tässä pajani nettisivut http://www.tuakontakomo.com/
Sieltä löytyy myös linkit facebook ja instagram sivuille, niiltä voi katsoa mitä pajalla päivittäin tehdään.

Lokakuu 03, 2017, 17:27:02 ip
Vastaus #727

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Valokuvauksesta kun en mitään tiedä saatikka entisajan mutta tänään kun tutkin äitini jäämistöä jälleen kerran niin siellä oli tällainen peltinen "negatiivi" jota en muistanut että siellä sellainenkin on.On varmaan vanha eikä enään kukaan tiedä keitä "kuvassa" on,onko mahdollista tehdä tuosta enään kuvaa.Pellinpalanen on 64 x 90 mm.

Ei meinaa onnistua toi jaettuu albumiin lisääminen tuolla Google kuvissa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2017, 19:32:56 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 04, 2017, 17:34:52 ip
Vastaus #728

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Oon tehny sepän hommia päätoimisesti 2003 vuodesta lähtien.
Nykyinen sukunimi tosin Kaartilanmäki, pitäs vaihtaa foorumille oikee.
Tässä pajani nettisivut http://www.tuakontakomo.com/
Sieltä löytyy myös linkit facebook ja instagram sivuille, niiltä voi katsoa mitä pajalla päivittäin tehdään.

Loistavaa. Tätähän mä just...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 06, 2017, 08:02:49 ap
Vastaus #729

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Useamman vuoden olen nyt haaveillut, että saisi 1800-1900-lukujen vaihteen tyylisen valokuvaussetin kasaan, ja nyt kun on ollut duunia (eukkokultakin sai taas töitä) niin vähän kerrassan olen kasaillut kamppeita. 1906-1922 välillä valmistettu objektiivikin tuli hommattua. Halvalla kun sain netistä. Ja kuten pelkäsin, niin naarmua riittää, mutta eiköhän siitä ihan käyttökelpoisen saa. Sitten vielä Ukrainasta on tulossa uusi kasetti kameraan niin pääsisi taas isossa koossa kuvaamaan. Aiemmat 13x18cm negat on epäonnistuneet neuvostoliittolaisen kameran yllättävän monensorttisten valovuotojen vuoksi. Nyt ne on kasetteja lukuunottamatta korjattu. Paperinegaa on tarkoitus kuvata ja pinnakkaisia tehdä. Jossain vaiheessa myös märkälevytekniikoita. Vielä tarvitsisi tai "tarvitsisi" kaikenlaista rekvisiittaa ja kampetta, mutta vähän kerrassaan edetään. Alkeelliselle puukameralle tarvitsee tyyliin käypäiset oheistarvikkeet.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 06, 2017, 08:11:24 ap
Vastaus #730

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katsotaanpas saisinko tällä kännykällä linkitettyä. Tein ensimmäisen kolmivärierotuskokeiluni (tai mikä lie suomeksi), jossa siis kuvataan kolme eri mustavalkokuvaa kolmen värikalvon läpi. Punainen, vihreä ja sininen. Näihin kuviin ei tallennu väri, vaan informaatio siitä missä mitäkin väriä on ja minkä verran. Yhdistin kuvat väreihinsä tietokoneella. Odotin realistisempaa tulosta, mutta en hoksannut auringon siirtymisen vaikutusta. Päivä oli tuulinen, ja jouduin odottamaan tuulettomia hetkiä kuvia varten. Eiköhän tuossa 15 minuuttia mennyt kuvatessa, ja aurinko siirtyi kuvien ottamisen välissä.

Painahan tästä niin saattaisi näkyä

Lokakuu 06, 2017, 08:51:42 ap
Vastaus #731

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvältähän tuo näyttää, väreineen.
Siis RBG-tekniikkaa, josta nyt lediaikana puhutaan. ;)

Lokakuu 06, 2017, 09:13:57 ap
Vastaus #732

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Mutta mikä on toi mun pellinpala?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 06, 2017, 09:47:26 ap
Vastaus #733

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mutta mikä on toi mun pellinpala?

Ei näy kuva ainakaan minulle.

Lokakuu 06, 2017, 10:19:08 ap
Vastaus #734

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''