Kirjoittaja Aihe: British Seagull  (Luettu 37360 kertaa)

Kesäkuu 01, 2008, 16:04:19 ip
Luettu 37360 kertaa

Anton Jaakkola

• Vieras
Moro!

Mitä öljyä pitäisi laittaa tuonne Seagulin "vaihteeseen"? Saako tuohon Suomesta mistään osia?

Kesäkuu 01, 2008, 16:31:58 ip
Vastaus #1

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onpas harvinaisen lyhytrikinen persmoottori.

hk
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Kesäkuu 01, 2008, 20:28:56 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Siankulli on kulttikone. Mä olen ostanut osia ruotsista jossa tarjontaa on hyvin, ja sitten vissiin enemmänkin tuolta enklannista. Toimii hyvin ja posti kulkee.
http://www.britishseagull.co.uk/index.php
Jos käytetty kelpaa niin englannin ebay on hyvä paikka, ja tarjontaa enemmän kun jaksaa lukea.
Mulla on sillä paksummalla äänenvaimentajalla ja isommalla, meritankilla.

Ihan huono prutku on tuo !!!
Myy se mulle.

Tehdään vaihtokauppaa, saat tilalle WestBend elikkäs amerikanrauta (Chrysler) 2,5 hp perämoottorin vuosimallia -49

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 01, 2008, 23:00:38 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Englanti on väärällään seuroja jotka puuhastelee vanhojen siankullien kanssa. Pikkasen kuukkelia käyttämällä löydät taulut joista saat sarjanumerolla vehkeen valmistusajankohdan, manuaalit, varaosaluettelot, kaikki tekniset tiedot jne.

Tai vaikka ruotsista Lagerholmilta.
http://www.lagerholm.com/

Kesäkuu 01, 2008, 23:18:00 ip
Vastaus #4

juha kytö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
NO onhan siellä vaihteistoöljyllekin Sae- lukemat. Internet on ihmeellinen. Mulle on näistä kompuuttereista jäänyt semmoinen pieni trauma päälle, että kun jonkin vehkeen on saanut toimimaan kunnolla, niin siihen ei sitten enää kajota, ei päivityksiä eikä mitään asennuksia, eikä mitään muutakaaan remppaa. Tää sama ei onneksi pädemekaanisiin rallattimiin. 8)

Kesäkuu 01, 2008, 23:38:26 ip
Vastaus #5

Anton Jaakkola

• Vieras
Ihan huono prutku on tuo !!!
Myy se mulle.
Heh  ;D. Monet on tota kyselly, mutta en ole viittiny myydä.

Ja tuo öljyasiakin selvisi jo, pitää olla EP-140 öljyä. Tämän mun koneen koodi on SJP.
http://www.seagullparts.co.uk/codes.html

Kesäkuu 02, 2008, 08:29:37 ap
Vastaus #6

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Toi mun on Silver Century.

Kesäkuu 03, 2008, 05:50:33 ap
Vastaus #7

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Muistoja menneiltä ajoilta!

Työkaverin kanssa läksimme, joskus 70-luvun puolivälissä, kesäisenä iltana siirtämään pikaliipparia Puijonsarven nenän ympäri Savilahdesta Kuopionlahdelle.
Vene oli semmoinen joku nelimetrinen tuulilasivene, ja perässä neli-viisheppainen Siankulli.
Eväiksi varattiin pari olutpulloa ja HK:n sininen per seilori. Kaljat ja lenkki kerkes loppua jo ennenkuin ohitettiin Niuvan sisämielisairaala.
Ja pienessä myötäisessä tuulenvireessä Siankullin kymmen, vai olko peräti 12 % seos, pyöritti sinisen savun veneeseen tuulilasin suojaan.
Siinä sitten tähystettiin kaulat pitkällä seisaaltaan tuulilasin yli Kallaveden aaltoja. Istumaan alas ei ollut mitään asiaa, senverran se prutku poltti öljyä. Päätäkin pyrki pakottamaan katku, vaikka miten yritti kurkkia.

Ei se paksu seos siinä koneessa ainakaan mitään perän rattaita voidellu, kyllä se kaikki tuli savuna sinne veneeseen!
Tankatakin piti jo ennen Kallansiltoja, suhteessa kuljettuun matkaan kone hurnasi kohtalaisen paljon pensiiniä.
Osasyynä varmaan oli se optimaalisesti muotoiltu englantilaismallinen rupeli, joka ei paljon työntänyt, mutta ei myöskään jarruttanut veneen kulkua.
Jo vain Britishkone on ekologinen kone, olipa kyseessä sitten moottoripyörä tai venemoottori.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2008, 05:52:18 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Kesäkuu 03, 2008, 08:05:35 ap
Vastaus #8

Kari Tirkkonen

• Vieras
pakokaasut tulee kyllä veteen että jotain oli vialla jos nousee näkyviin, se 10 % seos on valmistajan mukaan sen takia että kampura on laakeroitu liukulaakereilla, mulla oli vielä 2 kk sitten alkuperäinen käyttöohje vuodelta 62 tässä mutta nyt ei löydy mistään

kuvassa oleva yksilö on lähtenyt vuodesta 62 joka kevät ekalla käyntiin, siihen on kyllä perään laitettu lähes vaseliinin paksusta tahnaa nyt ei vaan muista mitä siinä tuubissa lukee

Kesäkuu 03, 2008, 10:37:57 ap
Vastaus #9

ville peltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.saving-old-seagulls.co.uk/   

Päivää... tässä on hyvä seagull osoite!....on se vaan niin herkkä peli!

Kesäkuu 03, 2008, 11:28:17 ap
Vastaus #10

mattikivistö

• Vieras
Raivaussahojen kulmavaihderasva on hyvää tuonnekin !

Kesäkuu 03, 2008, 14:04:40 ip
Vastaus #11

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jos tirkkonen löydät sen ohjekirjan niin aletaan kopiokaupoille.

Kesäkuu 03, 2008, 14:30:07 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Britti insinöörit ainakin osasivat optimoida Seagullin potkurin siten että kerää varmasti kaikki ahvenruohot, ei tarvi edes ajaa just heinän kohdasta eli vaikka kaukaa ohi niin siellä se on potkurissa. Niin siinä ne kaikki hyvätpuolet sit olikin. ;)

Jos ostajista tulee pulaa ni ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.

Kesäkuu 03, 2008, 17:27:27 ip
Vastaus #13

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Hyvät puolet sinä ?

Oletko koskaan missään muussa perämoottorissa nähnyt yhtä nerokasta potkurinakselilla olevaa sokka-jousi yhdistelmää. Kysyn vaan ?

Aivan nerokas keksintö.

Kesäkuu 03, 2008, 17:31:57 ip
Vastaus #14

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Siis tää vetojousi.