Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 1025071 kertaa)

Toukokuu 17, 2015, 09:32:39 ap
Vastaus #1755

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Harkitse kumikurkkujen uusimista. Vanha kovettunut kumikurkku aiheuttaa herkästi ilmavuotoja varsinkin kaasarin liitoksessa. Uusi kurkku näyttäisi olevan 30 € CMSNL sivuilla

Minusta Arilla oli vielä talvella itselläänkin uudet kurkut myynnissä  :o
Hyvällä tuurilla Hondaan käy moottorikelkan kurkku ja tuolla hintaa saa jo parin,posteineen.
Kuvassa Jammun kurkku-kalliissa kaupassa peräti kympin kpl.Vitosellakin yleensä saa yhtä hyviä.

Tosin ei hyvä kikka tähän hommaan-mitta olisi oltava exact oikea halkaisija ja reikäväli.
Ja kuvastoissa tuskin on mittoja..

Ps. Jaa,perun sanani,EMC kuvastossa näytti olevan kaikki mitat tuostakin,Polariksen kurkusta.Hondaan pitää kumminkin olla pikkusen vino lähtö-kelkoissa ei semmosia taida olla.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2015, 09:39:13 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 17, 2015, 12:13:23 ip
Vastaus #1756

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hannu: kauppasin käytettyjä kurkkuja :) Itsellä on uudet hyllyssä, mutta olen suunnitellut säästäväni ne ekaan itse alusta loppuun kunnostettavaan pyörään. Nuo ovat muuten kunnolliset, mutta laippa vain on taipunut. Teen tiivisteen, kun saan hankittua tiivistepaperia.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Toukokuu 17, 2015, 13:14:00 ip
Vastaus #1757

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hannu: kauppasin käytettyjä kurkkuja :) Itsellä on uudet hyllyssä, mutta olen suunnitellut säästäväni ne ekaan itse alusta loppuun kunnostettavaan pyörään. Nuo ovat muuten kunnolliset, mutta laippa vain on taipunut. Teen tiivisteen, kun saan hankittua tiivistepaperia.

Ahaa. :)
Silikoni on siitä huono ettei kestä bensaa,eikä oikein sovellu noin tiukkaan rakoon muutenkaan joten toivottavasti tuo paperitäyte sitten riittäis..Niin oliko se vaahtoavaa se karbureettorikliineri?  niinkuin uusinputsausvaahto..

Toukokuu 17, 2015, 15:16:10 ip
Vastaus #1758

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Silikoni on siitä huono ettei kestä bensaa,eikä oikein sovellu noin tiukkaan rakoon muutenkaan joten toivottavasti tuo paperitäyte sitten riittäis..Niin oliko se vaahtoavaa se karbureettorikliineri?  niinkuin uusinputsausvaahto..
Aine ei ollut vaahtoavaa. Harkitsen vielä yhden kurkkuparin vetämistä myynnistä :)

Toukokuu 17, 2015, 15:38:21 ip
Vastaus #1759

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Aine ei ollut vaahtoavaa. Harkitsen vielä yhden kurkkuparin vetämistä myynnistä :)

Niin eiks se ollu niin ettei sinne kurkun ja pytyn väliin tule mitään tiivistettä alunperin?
Joten pinnat sais olla sileet..toki sen tuolleen virittämällä voi tiiviiksi saada mutta jätä vaan itelles ne jos ei ole pikkurahasta kiinni ;)

Mikähän myyntibuumi kaikilla on kun seurailin palstaa ja koko perjantai oli hiljaista vain myynti-ilmoja päivittelivät sama lauantaina aamusta iltapäivään myöhään..

Toukokuu 17, 2015, 16:38:11 ip
Vastaus #1760

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin eiks se ollu niin ettei sinne kurkun ja pytyn väliin tule mitään tiivistettä alunperin?
Joten pinnat sais olla sileet..toki sen tuolleen virittämällä voi tiiviiksi saada mutta jätä vaan itelles ne jos ei ole pikkurahasta kiinni ;)

Mikähän myyntibuumi kaikilla on kun seurailin palstaa ja koko perjantai oli hiljaista vain myynti-ilmoja päivittelivät sama lauantaina aamusta iltapäivään myöhään..
Kyllä sinne tiiviste kuuluu kummassakin twinissä: http://www.cmsnl.com/honda-cb450-super-sport-450-k5-1972-usa_model453/partslist/E++03.html#results

Toukokuu 17, 2015, 16:46:20 ip
Vastaus #1761

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kyllä sinne tiiviste kuuluu kummassakin twinissä:

On sitten,,kun ei muista..eilen muuten stefaa etsiessäni näin laatikossa noita tiivisteitä ja ihmettelin vain mihinkähän nekin kuuluu ;)
Olen kerran uusinu kurkut ja kaipa tiivisteet samalla kertaa.
Jokakerta laatikolla käydessäni myös ihmettelen kuuluuko Hondaan lainkaan-aika isot-ehkä n.90mm ja ohuet oranssit o-renkaat..Pyörän mukana tuli noita varaosia...

Toukokuu 17, 2015, 16:51:21 ip
Vastaus #1762

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kyllä sinne tiiviste kuuluu kummassakin twinissä:

On sitten,,kun ei muista..eilen muuten stefaa etsiessäni näin laatikossa noita tiivisteitä ja ihmettelin vain mihinkähän nekin kuuluu ;)
Olen kerran uusinu kurkut ja kaipa tiivisteet samalla kertaa.
Jokakerta laatikolla käydessäni myös ihmettelen kuuluuko Hondaan lainkaan-aika isot-ehkä n.90mm ja ohuet oranssit o-renkaat..Pyörän mukana tuli noita varaosia...
Ne isot o-renkaat tulevat sylinteriputkien juureen. Täälläkin on joskus pohdittu niiden merkitystä ja tarpeellisuutta. Kai ne varmistavat sylinterien ja lohkon välisen tiiviyden massatiivisteen lisäksi.

Toukokuu 17, 2015, 17:10:13 ip
Vastaus #1763

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ne isot o-renkaat tulevat sylinteriputkien juureen. Täälläkin on joskus pohdittu niiden merkitystä ja tarpeellisuutta. Kai ne varmistavat sylinterien ja lohkon välisen tiiviyden massatiivisteen lisäksi.

Ai jaa,enpä muista sitäkään.Olen ne varmaan laittanu koska tuli näköjään tuossa paketissa semmoset.
Kiitoksia tiedosta :)

Toukokuu 17, 2015, 17:19:46 ip
Vastaus #1764

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ai jaa,enpä muista sitäkään.Olen ne varmaan laittanu koska tuli näköjään tuossa paketissa semmoset.
Kiitoksia tiedosta :)

Omaan kolmepätkään asentuu lähiaikoina samanlaiset männät kuin kuvassa. Ostin joskus, kun olivat edulliset ja vuosi takaperin löytyi sylinteriilohko, joka porauksen jälkeen oli samaa kokoa :)

Toukokuu 17, 2015, 22:44:29 ip
Vastaus #1765

Vesa Karinaho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä olisi yksi vaihtoehto kurkuiksi, sopivat ainakin omaan pyörääni täydellisesti  :) http://www.kickstartershop.de/en/Manifold-Universal-60mm-wide-for-carbs-

Toukokuu 23, 2015, 20:54:22 ip
Vastaus #1766

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites 350 omistajat, kuinka moni on asentanut tuon sachse kärjettömänsytytyksen?
Siinähän on ollut se oikean sylinterin myöhäinen sytytys. Onko uudempiin korjattu?
Kuinka teillä kyseinen systeemi toiminut ko asiasta huolimatta ja oletteko tuosta välittäneet?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2015, 07:06:15 ap kirjoittanut Juha Vainio »
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Toukokuu 26, 2015, 18:08:31 ip
Vastaus #1767

Marko Tolvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on tuo sytkä ollut jo vuosia. Siinä tosiaan oikea jää hivenen myöhäiselle. Laitoin ykködpytyn vähän aikasemmalle niin hyvin on toiminut. Siihen on tullut muutoksia ainakin siihen nokka-akselin kiekkoon. Mulla on vanhempi versio jossa on lovet. Uudemmissa nuo lovet taitaa olla korvattu magneeteilla.uudemmassakin on kakkospytty myöhäsellä.
Itse olen ollut tyytyväinen kuitenkin.

Kesäkuu 09, 2015, 16:27:07 ip
Vastaus #1768

marko pulliainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä mahtaa olla alkuperäisen maalin värikoodi,tuon kullan värisen?sivuposket pitäs maalauttaa.

Kesäkuu 09, 2015, 17:46:32 ip
Vastaus #1769

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä mahtaa olla alkuperäisen maalin värikoodi,tuon kullan värisen?sivuposket pitäs maalauttaa.

Värikoodi taisi olla candy gold custom  lx, joka sinällään ei ole värikoodi. Sekoitettavaa värikoodia näihin ei ole.
http://www.motorradlack.de/
 Tuolta löydät maalit , jotka on orgis värejä.
Maaliliikkeet saattaa saada vanhasta väristä mallailtua värin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2015, 17:54:26 ip kirjoittanut Juha Vainio »
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973