Ennen käynnistystä minulla oli koko kaasutin osina. Laitoin oikeanpuoleiseen uudet o-renkaat suuttimiin. Taisi muuten olla kammio rutikuiva? Bensanpuutetta epäilen? Synkronointi pielessä? Tosi vaikea saada kohdilleen ilman mittareita.
Jos kaasarit ovat puhtaat, twinin kaasarien synkronointi menee suurin piirtein näin:
- tyhjäkäynnin seosruuvit 1½ kierrosta auki
- säädetään tyhjäkäynti läpän säätöruuveista sellaiseksi, että kone käy tyhjäkäyntiä
- otetaan toisen puolen sytytystulppa pois ja säädetään läpän säätöruuveista niin, että juuri ja juuri käy
- säädetään seosruuvi kohtaan, jossa kone käy kovimmilla kierroksilla
- säädetään läpän säätöruuveista uudelleen niin, että juuri ja juuri käy
- tehdään sama toisen puolen kaasarille
- kummankin tulpan ollessa paikallaan kone saattaa käydä hieman turhan kovaa, joten säädetään kummankin kaasarin läpän säätöruuveja saman verran (itse olen tässä vaiheessa irrottanut tulpanhatun vuorotellen ja verrannut käynnin hidastumisnopeutta)
- lopuksi otetaan rouva avuksi kääntämään kaasukahvasta ja säädetään kaasuvaijeri niin, että esim. peukaloita kaasuläpän vipujen päällä pitämällä kumpikin vipu lähtee nousemaan samanaikaisesti
- käynnin tasaisuus varmistetaan kokeilemalla kourakupilla paineita kummankin äänenvaimentimen päästä
Saa jakaa :-)
TARKENNUS: TOIMII AINOASTAAN PERINTEISTEN SYTKIEN KANSSA JA VOI VAURIOITTAA ELEKTRONISIA JÄRJESTELMIÄ!!!