Tällä kertaa aloitin ajelun ryyppy päällä ja lauloi iloisesti 7000 kierrokseen. Hetken ajelun jälkeen otin ryypyn pois ja alkoi tökkimään taas 6000 kohdalla.
Eli vika voisi olla kaasarissa.
Moro:-)
Minulla kävi elokuun lopulla silleen että vasemmasta kaasarin kumikurkusta eteni(tyypillinen vikakohde) halkeama siihen malliin että kierrokset alkoi tökkiä siinä 6-7 tonnin paikkeilla-tai sanotaan että kone kakisteli niin ettei ollut haluja kierrättää sen korkeammalle vaan vaihtelin sitten isompaan jo aiemmin eli siinä 5000 pintaan niin pystyi ajamaan pakolliset ajot ennen korjausta.
28.pvä vaihdoin tuon kurkun ehjään käytettyyn ja ongelma poistui samalla joten näillä lienee jotain yhteyttä keskenään..olin kyllä huomannut sen halkeaman jo kauan sitten muttei se silminnähden läpi asti ollut edennyt vieläkään.Nyt olin laittanut rasvaa halkeaman päälle ja huomasin että tyhjäkäynnillä se pulputti siitä kohtaa joten päättelin että kai se ottaa ilmaa sekaan vaikka näyttäisi sisäpuolelta ehjältä.
Sattui vielä niin että olin tulossa kotiinpäin ja matkaa oli vielä n. 40km niin tuo paheni niin paljon että katsoin viisaammaksi ripustaa koko kaasari koivunoksalla sellaiseen asentoon että halkeama tukkeutuu.Niinpä ajelin lopun matkan pelkästään kaasukädellä ohjaten ja vasurilla riiputin koivuvitsaa.Nyt kannattaa jatkossa pitää rautalankarullaa työkalulaukussa mukana;-)
Vielä sellainen havainto että pyörä alkoi jo elokuussa käynnistyä selvästi huonommin.Tämäkin korjaantui kurkun vaihtamisella.
Voisi olla melko vaarallista ajella pitempään liian laihan seoksen takia tällaisella.Siksi en uskaltanut ajaa kotiinkaan ilman sitä koivunoksapatenttia ettei vaan leikkaa kiinni sen takia.
Vielä ihmettelen jossain vaiheessa ennen roskiin heittoa tuota vanhaa kumia suurennuslasin kanssa tarkemmin koska se tosiaan on ihan ehjän näköinen sisäpuolelta ja silti kai vuoti:-o Mistä tietää josko olisi syytä uusia myös toiseen kaasariin vaikka se ehjän näköinen päällepäin onkin..Nämä "uudet kurkut" on kyllä paljon kovempaa kumia eikä jousta lainkaan kuten entiset on paljon pehmeämpää laatua.Siis ne ovat todellakin käytetyt eikä kaupan hyllystä joten aikakin voinut kovettaa.Miten muilla-jos kaasarista ottaa reilusti kiinni ja heiluttaa ylös alas niin antaako miten paljon periksi?