Ikäviä uutisia. Tänään tuli täyteen 500 ajokilometriä ja siinä taisi olla tämän kesän ajot. Tehtiin rouvan kanssa 50 kilometrin lenkki. Alkumatka ajettiin nelosvaihteella kuuttakymppiä ja viimeiset 15 kilometriä mentiin vitosvaihteella kahdeksaakymppiä. Koneesta alkoi kuulua terävää nopeataajuista kilinää ja kotipihassa kaasutellessa kilinä tuli esiin 3000-4000 kierroksen kohdalla. Kone pyörii, mutta ei käynyt tyhjäkäyntiä. En tiedä, uskaltaako sitä kokeilla enää käyntiin ennen koneen avaamista tai vian paikallistamista kokeneemman asentajan toimesta. Harmittaa, kun sain sen eilen käymään niin tasaisesti ja kaiken piti olla kunnossa 
Kilinää ja kilkatusta, osa 2: tehtiin 80 kilometrin koeajolenkki. Venttiilien säätö korjasi häiriön; koneesta ei kuulunut mitään asiaankuulumatonta. Tein säädön tällä kertaa malliin tiukka ja ilmeisesti se on ainoa keino tämän koneen kanssa. Ekalla kerralla pelkäsin venttiilien palamista, ja välykset saattoivat olla 0,06 ja 0,11. Ne olivat siitä vielä lukitusmutterien vajavaisen kliristämisen seurauksena kasvaneet. Viidentuhannen kierrokset nelos- ja vitosvaihteella tuntuivat nyt hyviltä. Kone ei ole minulla ollessaan käynyt näin hyvin. Kiihdyttäessä koneen metele kasvaa kuudentuhannen jälkeen kuitenkin sellaiseksi, ettei tee mieli enempää. Satasessa vitosvaihteella on kierroksia n. 6300 ja se on ehdoton maksimi joka suhteessa.
Minä pidän punarajaa max rajana...Tietenkään en sinne aina kierrätä, mutta silloin kun sinne kierrättää, ei minua ainakaan hirvitä.. Ja toimii sinne saakka muutenkin hyvin..Ei pätki eikä röpellä..Eikä kyllä kilkatakkaan..
Itsellä oli nokka-akseli/nostajat ja kampiakseli täysin susia, jolloin meteliä kyllä oli

Silloinkin uskalsi kierrättää punarajalle saakka... Ikävä kuluneisuus paljastui koneen avauksen yhteydessä... Oli kyllä äänestä päätelty, että saattaa joutua pahimpaan varautumaan...