Kiitos taas.
Koitan illalla laittaa joitakin kuvia laitteesta. Edit, laitankin jo nyt

Joo. Tässä tapauksessa asema ei pysy kohdallaan, vaan se pitää hakea uudelleen aina muutaman minuutin välein. Mekaanisen vian mahdollisuus, vaikka jousen tai lankojen aiheuttaman en oikei usko olevan. ULA-purkkiin meno näyttää kyllä useimmissa melko hankalalta. Samoin kuin esimerkiksi Riviera59:n kondensaattoreihin pääsy (niitten mitä on siellä näppäonkoneiston päällä, runkopellin alla. Pitäisi purkaa melko lailla koko värkki että saisi ne viimeiset vaihdettua.)
Mulla on kokeiltuna puolenkymmentä ECC85 tuossa ASAssa ja millään se ei ole toiminut hyvin, vaikka toisissa ratioissa kaikilla kuuluu. Yksi ECC on vielä tulossa Petäjäveden museolta ensiviikolla. Pitää vielä ottaa samaan pakettiin yksi EABC ja venakko EM80. Kyllä se voipi olla että tuosta ASAsta tulee rekvisiittavärkki jonnekin. Ei mulla taidot riitä (eikä aika) käydä kovin vaativien korjausten kimppuun. No, onhan siinä lasia ja nuppia ja potikkaa ja uudehkot putket jotka ainakin käyvät muihin vehkeisiin... ja hienoääniset ämyrit.
EM80:stä tuli mieleen, jotta osaakko Pekka sanoa missä vika kun Rivierassa EM80 piirtää vain sellaisen kirkkaan T-kuvion eikä se kuvio sillai kivasti ''hajoa' tai levene kun asema on kohdallaan? Koitin tutkia vastuksia siinä EM:n ympäristössä, mutta ei minulle vika valjennut. Useimmat vastukset olivat kyllä vähän ryömineet arvoista, mutta ei vaihtaminenkaan mitään vaikuttanut. Uusi ''EM80'' on venäläinen ja hiukan mitoiltaan isompi ja alkuun kuvittelin, että sillä tarvii olla joku arvo erilainen kuin vanhalla putkella, mutta vanhat putket tekee samanlaisen kuvion, mutta himmeämmän vain. Oisko mulla tullut konkkia vaihtaessa joku virhe, kun meinaa välillä mennä sekaisin 0.022u ja 220p konkat.
Riviera 59 tuli muuten melko hyvänkuuloiseen kuntoon, siinä vain ei oikein pelaa se EM80 ja toinen ongelma joka jäi on, että osa asemista on hyvin hiljaisia ja osa kuuluu isosti. Antennilangan pituus ja asento vaikuttavat melko paljon, mutta kyllä sitä kuuntelee kun vain viittii pelata voluumipotikan kanssa kanavaa ettiessä. Liittynee tuohon AVS -hommaan?
Vasemmanpuolimmainen on ko. ASA 752A

Alakertaa

Alakertaa

Takaa, Ulapurkki

Loput takaa

Emännälle kiitos kun suosii harrastusta. Tuo kasa on ollut nyt pari viikkoa tuossa keittiön pöydällä, vaikka kasahan on nyt pieni kun siinä ei ole yhtään purettua ratiota.