Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT550 -73 ,Mitä kärjettömiä järjestelmiä olette asentaneet?  (Luettu 2861 kertaa)

Heinäkuu 09, 2023, 21:00:46 ip
Luettu 2861 kertaa

Pekka Rantala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistä ja minkä merkkisiä kärjettömiä olette asentaneet Suzukiin? Tällä hetkellä saatavia järjestelmiä? Kertokaa kokemuksia ym.

Heinäkuu 23, 2023, 21:29:08 ip
Vastaus #1

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Accent ELZ3 electronic ignition ollut jo useamman vuoden,no problems ja helppo asentaa tumpeloltakin eikä sisällä mitään ylimääräisiä bokseja tms kuten useimmat muut jos asialla väliä jollekkin.
Toimii orkkispuolilla ja suosittelen samalla niidenkin uusimista jos ikivanhat,samoin jännitteensäätimen vaihto nykyaikaiseen  jos kerta nykyaikaa haluaa sytkään/ sähköihin, suoraan orkkisliittimiin sopivia löytyy.
Akku oltava ainakin mun kokemuksen mukaan suht täydessä latingissa ,käynnistyy huonosti tai ei ollenkaan ellei näin ja polkupyörässä kuten 380 kunto loppuu nopsaan...550 startti joten siitä en tiedä vai onko vaan yksilökysymys mulla?
Akku kunnossa niin "kuin palmun alta" kuluneella vertauskuvalla.
Muutaman tunnin homma värkätä vanhan purkamisesta alkaen jos käy pitkällä kahvilla tai lounaalla vaikka tumpelompikin kaveri..kröhm..ja seuraa huonohkoja saksankielisiä ohjeita,englanniksi vielä huonommat mutta jos kaivat mun Gt380J jutun niin lukaise sieltä miten meni asennus johon kylläkin meni kohtuupaljon pidempään koska olin saanut virheelliset kytkentäohjeet johtovärien suhteen joka vei aikaa ymmärtää täällä päässä miksei laite  toimi ja syynä että englanti taipuu ilmeisesti saksassa kohtuuhuonosti ...asia selvisi kumminkin viestien uwelle  ja pilvet väistyi parin johdon paikkaa vaihtaen eikä enää kakonut, paukkunut ja pätkinyt..
Joku tykkää joku ei kun kärkisysteemeilläkin puolustajansa aina mutta 3 kärkien säätö just kohdilleen ei napannut edes harvakseltaan aikaavievänä nyhjäämisenä ja löytyyhän noita muitakin  kärjettömiä maailmalta nettihaulla toki ollen varmaan hyviä nekin mutta ei kokemusta muista jälkiasennus kärjettömistä kuin tästä.
Huomioitavaa että Gt380 ja Gt750 käyttävät samaa sytytystä kun taas Gt550 tilattava erimoinen versio koska toinen pyörimissuunta moottorissa mutta lue tosiaan minun juttuni Gt380J osalta jos kiinnostaa ja sieltä loppupäästä pitkää ketjua jossa sytytysasiaa ja josta tietty kuvat poistettu aikapäiviä asioiden hankaloittamiseksi mutta mikäli kiinnostaa ota yhteys valmistajaan josta kysyt mitä mieleen tulee,vastaavat ja neuvovat kyllä nopsaan ja englanniksi ellet osaa saksaa. uwe.gottwald@accent-electronic.com ja näistä löytyy kuvia netistä kun hakee ELZ3 coil.
Twineihin löytyy tietty myös omansa rajallisesti ja semmoinenkin ELZ2 tullut myös tilattua mun vanhaan nelitahtiseen Z250 E Kawaan erikoistilauksena muokattuna CB450 black bomberin sytkästä .Pikkupaja joka tekee vakiomallien ohessa myös tilaustöitä ja omistajan sp osoite tuossa siis  aiemmin .Ole hyvä :)

Ps lisäys 10/23 niin ainakin kesällä accentin valmistaja olemassa vaikka ei mainosta enää sitäkään vähää,lie muutakin elektronikkahommaa enenevästi näiden tilalla  ja enempi tilauspohjalta tekevät.Kysyin uwelta neuvoa sytytykseen liittyen tuon kawan osalta kesällä joka yhä asentamatta ja kyllähän hän vastasi tuosta samasta osoitteesta eli tämä tuohon myöhempään vistiin Terolle kuin toki muillekkin.
Aloittajasta en tiedä mihin katosi kysymyksensä esitettyään...tokko lukenutkaan näitä.?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2023, 11:28:54 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Syyskuu 03, 2023, 21:57:38 ip
Vastaus #2

Timo Hautala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edellisen omistajan toimesta omassa GT:ssä kanssa Accent ja toimii hyvin. Laakista käymään ja pirteä tehoiltaan...

Lokakuu 10, 2023, 15:15:01 ip
Vastaus #3

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Accent oli ainakin muutama vuosi sitten ainoa saatavilla oleva kärjetön sytytys tuohon pyörään, joka ei sisältänyt mitään ylimääräisiä piilotettavia purkkeja, vaan kaikki tarpeellinen elektroniikka oli kärkien tilalle asennettavassa pohjalevyssä. Kaiken lisäksi tuo sytkä oli tuolloin kaikista vaihtoehdoista edullisin. Peloteltiin usealta suunnalta, että kärjetön sytkä on liian kova kuorma GT:n sähköjärjestelmälle, mutta itse en tälläistä huomannut useiden tuhansien kilometrien aikana. Ongelmia toki vanhassa pyörässä sähköjen kanssa ajoittain oli, mutta niille löytyi aina joku looginen syy, kuten huono akku, huono puola, johdotukset tms. Kuten edelläkin mainittiin, niin asennus oli helppo ja ennakko sattui just eikä melkein kerralla kohilleen ohjeita noudattamalla. Saamissani ohjeissa myös johdotukset olivat oikein, joten lienee virhe korjattu jossain vaiheessa.

Vahva suositus Accentille myös täältä, mikäli vielä on saatavilla.

Marraskuu 01, 2023, 12:12:54 ip
Vastaus #4

Vesa J Kaartinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nokialta löytyy heti hyllystä uusia käyttämätömiä NEWTRONIC satseja Suzuki 3-syl. malleihin
ja Yamaha RD350/R5 malleihin.

Olen asentanut useita satseja Jammuihin ja myös yhteen GT750 Suizaan ja kaikki ovat toimineet moitteetta
ja on helppo asentaa.

Yhteyden otot vain suoraan, ei tämän palstan välityksellä sillä täällä tulee notkuttua harvoin.

Vesa "Jupi"  Kaartinen
Rapinkorventie 19,  37150  NOKIA
0500-335920
vesajuhani.k@hotmail.com
ma-to  klo 9-16 kun olen pelipaikalla

Marraskuu 05, 2023, 07:40:12 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Power Dynamo myy myös kolmipyttyiseen Suzukiin Vape kärjetöntä systeemiä.
Samassa paketissa on myös vaihtovirtalaturi säätimineen.

L&K.

Marraskuu 05, 2023, 10:12:08 ap
Vastaus #6

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Power dynamo jäi hetikohta mulla laskuista ja syynä että ainakin tuolloin oli melkoisen kallis nätisti ilmaisten  ja sisältää tosiaan laturinkin eikä vaan eliminoi kärkiä mutta on varmasti suositeltava jos tarve laturinkin uusia ja hyvä siinä kuin tuo newtronikkikin systeeminä,asennuksesta en osaa sanoa miten työläs on ja hintakin tietty suhteellinen käsite mutta todennäköisesti jonninverran töitä ja toisekseen lukeeko kukaan tarvitseva  meidän ehdotuksia vai toisillemmeko kirjoitellään lämpimikseen mutta eihän sekään haittaa,aika kuluu :)
Kaikki systeemit joilla saa eliminoitua 3 kärkien kanssa tuhraaminen joka kovasti aikaaviepää vs 1 kärkiin ja parhaimmillaankin aika epätarkkaa..suosittelen ja käynti+käynnistyvyys eri luokkaa sekä säädöt pysyy enää niihin puuttumatta kunhan joskus tarkistaa jos sitäkään.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2023, 13:03:33 ip kirjoittanut Petri J Kokko »