Kirjoittaja Aihe: Liikennevakuutus vanhaan Jawaan  (Luettu 6616 kertaa)

Huhtikuu 06, 2022, 11:45:58 ap
Vastaus #15

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IFin sivuilla selvästi sanotaan vuodenaikahinnoittelun kohdalla , että  " ... eivätkä liikennekäytöstäpoistot vaikuta vakuutusmaksuun " .  Tästä syystä , varmuuden vuoksi , irtisanoin pari vakuutusta viime syksynä .

Huhtikuu 06, 2022, 12:09:08 ip
Vastaus #16

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mulla on IF:in ympärivuotinen katkennu aina kun oon pannu Mizin liikennekäytöstä poistoon.

Mulla ei katkennut ja soitettaessa sanottiin, että pitää vaihtaa seisonta-ajalliseen, jos haluaa katkeavan. Onko sulla kuitenkin seisonta-ajallinen?

Huhtikuu 06, 2022, 14:44:31 ip
Vastaus #17

Heikki Koskenvaara

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pyysin eilen OPsta tarjouksen liikennevakuutuksesta. Tänään soitettiin asian tiimoilta, ja koska mulla ei ole enää moottoripyöräbonuksia, oli hinta 980 e /vuosi. Että silläviisiin. Tuo on vakio hinta, eikä liikenteestäpoistot kuulemma vaikuta hintaan. Onneksi olin senverran äimänä, että en saanut sanottua pahasti, mutta onneksi sentään hyvästi tuli ulos. Voi jumankekka, mitä rosvoomista. On ihan naamakohtaista peliä, kun kerroin sen että kilometrejä tulee max 200 vuodessa, oli vastaus, että sama hinta. On aika touhua. Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoria harrastajia ei kiinnosta.

Huhtikuu 06, 2022, 15:05:22 ip
Vastaus #18

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ainakin Lähitapiolalla hyvitetään liikennekäytöstäpoistoaika sen 30 vrk karenssin jälkeen joka päivätä ja talven 5 kk ei maksaa mitään  oli poistettuna tai ei.  Ja näin oli mulla OP-Pohjolassakin joku vuosi sitten, nyt en tarkistanut josko muuttunut.

Huhtikuu 06, 2022, 15:16:42 ip
Vastaus #19

Jori Alatalo

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Ei taida seisonta-ajallisia vakuutuksia olla muilla kuin IF.illä.

Huhtikuu 06, 2022, 15:38:08 ip
Vastaus #20

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tulette ennemmin tai myöhemmin huomaamaan, että muutoksia tapahtuu seisonta-ajoissa...

Huhtikuu 06, 2022, 15:55:59 ip
Vastaus #21

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitenköhän on tuo bonusten häviäminen? Oli meinaan
mullakin kausi-ettei peräti 10 vuotta- ettei ollut mitään moottoripyörää
vakuutuksessa. Mutta ei ne bonukset mihinkään hävinneet.

Kannattaisikohan kysyä jostain muusta yhtiöstä niiden bonusten perään?
Hyvin kun puhuu- eiköhän 50% heltiä helpostikin?

t. Markku

Huhtikuu 06, 2022, 16:26:40 ip
Vastaus #22

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös vakuutusyhtiö myönnä kaikkiin vakuutuksiin täydet bonukset, jos yhdessä semmoiset on? Joskus taisi sen sisältöinen tieto tulla.

Huhtikuu 06, 2022, 16:29:09 ip
Vastaus #23

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei taida seisonta-ajallisia vakuutuksia olla muilla kuin IF.illä.
Et lukenut mitä edellisessä kirjoitin? Siis ei tarvi maksaa liikennekäytöstäpoistoajasta, jos pitää liikennekäytöstä poistettuna 31 vrk tai enempi.

Ei nämä mitää salatietoa ole, ihan ko yhtiön sivuilta löytyy nykyään.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2022, 16:34:17 ip kirjoittanut Urpo Laine »

Huhtikuu 06, 2022, 16:48:34 ip
Vastaus #24

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Onko ne vanhat Jawat niin alttiita kolareille vai hurjatellaanko niillä niin paljon? Minulla on tuossa 20 vuotta vanhassa, 1500 wäinössä n130€/v ympärivuotinen vakuutus, ja siinä hinnassa on jo se jonniinlainen osakaskokin. Bonukset näyttääpi olevan 83%, Pop vakuutus.
 Lähes tonni kuulostaa jo aika uskomattomalta Jawan vakuutuksesta.

Huhtikuu 06, 2022, 18:00:23 ip
Vastaus #25

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus IC:n vakuutuksia kyselin eri yhtiöistä. Silloin jakaantui n. 120€-900€ välille. Nyt on Pop-vakuutuksessa. Viitisen vuotta sitten vakuutetussa IC:ssä 50% bonukset ja maksettavaa n. 120€. Tuoreempi IC myös Pop, mutta vakuutus otettu pari vuotta sitten. Systeemit muuttuneet siinä välissä. Tuoreempaan vakuutukseen antoivat kerrasta isot bonukset, mutta maksettavaa jää yhtä paljon.

If ja Pop näissä on ollut edullisin minun kokemuksen mukaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 06, 2022, 18:01:37 ip
Vastaus #26

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ne poonukset tässä sen eron tekee. Tuomon Väinö nollapoonuksilla on jotain 770€ per vuosi ja Markun Setti, (olettaen että täyspoonus on 75%) olis 472 ilman poonuksia.

Niinettä niiden hintojen listaus on aika turhaa jos ei ole tiedossa bonusprosentti. Sama mulle vaikka mun piikkihondan vakuutus olisi vaikka tonnin kuussa, jos saisi 99% bonuksen. Paitti sitten jos tyrii niin bonus pienenee, ja maksu suurenee oleellisesti. Nyt se on ”vain” 1300€ ja risat, ja siitä pois joku bonus. Yllättäen on kylläkin liikennekäytöstä poistettuna. No ei se oo ajokunnossakaan mutta kuitenkin.

Kaikille saman ajoneuvoluokan ajoneuvoille yleensä saa saman bonusprosentin. Mutta esmes auton vakuutus tai museopyörä ei kerrytä motskaribonuksia, jotain sain itse pohjalle, olisko 20%, kun ekan ei-museopelin vakuutukseen laitoin. Saattoi vaikuttaa suht puhdas ja pitkä asiakassuhde iffiin, mulla on 75 vai 80% bonukset autoissa ja kun ei bonuksia saa kuulemma tuon korkeammiksi laittaa, niin tulee sitten ”korvikkeeksi” omavastuuseteleitä, joilla voi kuitata omavastuun kerran tai pari.

Muutenhan nuo hinnat tuntuvat olevan aika lailla arpapeliä. Mainittu CB125K5 siis sen 1300€ perushinta, CB125B6:een oli jotain 600€. Käytännössä sama pyörä, paitsi huonompi etujarru. Harleyllä perushinta jotain 500€, vai oliko vähän päälle.

Aika supliikkimies saa olla että puhuu itselleen 50% bonukset, kerro ihmeessä Markku jos onnistui ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 06, 2022, 18:15:29 ip
Vastaus #27

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä ostin noin 8 vuotta sitten 125 DT Yamahan, ihan vaan metsäpolku rälläykseen. Meinasin lentää perseelleen kun näin sen vakuutushinnan. Aivan tolkuton hinta. Kolme kertaa suurempi kuin silloiseen omaan käyttöpyörään, jossa oli kumminkin tuhat kuutioita ja sata heppaa enemmän. Ilmeisesti nuoriso teloo itseään niiden piikkien kanssa kun vakuutukset oli semmoiseen ihan tolkuttoman kalliit. Siihen kai se vakuutushinta perustuu?

Huhtikuu 06, 2022, 18:35:12 ip
Vastaus #28

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Varmaan siinä hinnoittelussa on joku ajoneuvoluokkajuttu. Kyllä se oudolta tuntui kun silloinen pian viiskymppinen poikanen kyseli vakuutuksen hintaa 35 vuotta omistamalleen melkein itsensä ikäiselle Hondalle... Ei ihme että meinaa pikkupyörät olla harvassa.

No, jos kerään kokemusta ja ajovuosia (ja niitä bonuksia) tuolla Harrikalla jonkun aikaa, ja lihottelen säästöpossua, niin ehkä joskus on varaa pistää se nuoruuden Honda taas kilpiin ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 06, 2022, 18:42:23 ip
Vastaus #29

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Aika supliikkimies saa olla että puhuu itselleen 50% bonukset, kerro ihmeessä Markku jos onnistui ;)

Itse sain tuollaiset vuonna 2017 automaattisesti.

2019 siis rekisteröin 70-lukuisen kaksisylinterisen IC:n, johon sain saman tien 55% bonukset. Tällöin minulla oli yksisylinterisessä (1960-luvulta) 30% bonukset. Kysyin virkailijalta viestillä voinko saada yksisylinteriseen myös 55% bonukset. Vastaus kuului, jotta "uusiin sopimuksiin sovelletaan 1.1.2017 voimaantulleita liikennevakuutusehtoja" ja jos haluan ne uudet isot bonukset niin pitäisi tehdä uusi sopimus. Perushinta olisi tällöin korkeampi, mutta maksettava hinta pysyisi käytännössä samana.

Vilkaisin nyt ihan oikeat lukemat vakuutusyhtiön nettisivulta ja tuoreempi vakuutus on n. 500€ miinus bonukset. Vanhempi 180€, josta poistetaan bonukset.

Nyt mainostavat, että kaskovakuutuksiin 80% lähtöbonus. Sehän siinä vaan on, että jos saa täydet bonukset heti alkuun niin vakuutus ei tule siitä ajan myötä laskemaan. Mieluummin ottaisin sen vanhan systeemin mukaan, eli pienet bonukset ja pieni perushinta... Vanhempi pyörä on onneksi niillä sopimuksilla vakuutettu.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2022, 05:56:42 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.