Ne poonukset tässä sen eron tekee. Tuomon Väinö nollapoonuksilla on jotain 770€ per vuosi ja Markun Setti, (olettaen että täyspoonus on 75%) olis 472 ilman poonuksia.
Niinettä niiden hintojen listaus on aika turhaa jos ei ole tiedossa bonusprosentti. Sama mulle vaikka mun piikkihondan vakuutus olisi vaikka tonnin kuussa, jos saisi 99% bonuksen. Paitti sitten jos tyrii niin bonus pienenee, ja maksu suurenee oleellisesti. Nyt se on ”vain” 1300€ ja risat, ja siitä pois joku bonus. Yllättäen on kylläkin liikennekäytöstä poistettuna. No ei se oo ajokunnossakaan mutta kuitenkin.
Kaikille saman ajoneuvoluokan ajoneuvoille yleensä saa saman bonusprosentin. Mutta esmes auton vakuutus tai museopyörä ei kerrytä motskaribonuksia, jotain sain itse pohjalle, olisko 20%, kun ekan ei-museopelin vakuutukseen laitoin. Saattoi vaikuttaa suht puhdas ja pitkä asiakassuhde iffiin, mulla on 75 vai 80% bonukset autoissa ja kun ei bonuksia saa kuulemma tuon korkeammiksi laittaa, niin tulee sitten ”korvikkeeksi” omavastuuseteleitä, joilla voi kuitata omavastuun kerran tai pari.
Muutenhan nuo hinnat tuntuvat olevan aika lailla arpapeliä. Mainittu CB125K5 siis sen 1300€ perushinta, CB125B6:een oli jotain 600€. Käytännössä sama pyörä, paitsi huonompi etujarru. Harleyllä perushinta jotain 500€, vai oliko vähän päälle.
Aika supliikkimies saa olla että puhuu itselleen 50% bonukset, kerro ihmeessä Markku jos onnistui