Kirjoittaja Aihe: Akku kauppaan  (Luettu 3149 kertaa)

Toukokuu 17, 2021, 16:15:08 ip
Luettu 3149 kertaa

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Akku kauppoille olisi mentävä ja sakujen sivuilta lueskelin kuinka kilvan kehuvat panasonigin agm-akkuja.Minä tietysti halusta testaisin samaa, ja tuollaisen löysin https://www.suomenakut.fi/akut-ja-paristot/power-plus-agm-akku-6v-45ah-70x47x101-107-terminal%3Af1-48mm/p/2105/#description
Tuo luultavasti sopisi pyörääni. Mutta sitten se kysymys, miksi näiden tämän mallisten akkujen käyttökohteissa ei mainita prätkää lainkaan? Kyllä kaikki muut härvelit mainitaan. Tietysti nuo navat on laatta malliset, mutta voihan ne modifoida.

Toukokuu 17, 2021, 16:37:28 ip
Vastaus #1

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Abigohan tuohon käy heittämällä, navat tosiaan kuvassa näyttää heppoiselta. Tuollaista akkua en kädessä ole pitänyt, joten ei moisesta kokemusta.

Toukokuu 17, 2021, 17:37:13 ip
Vastaus #2

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
vartan 12v hyvää sanottavaa hyvin jaksaa pyörittää ja kestänytkin 3 vuotta, ainakin  verrattuna euroglobeen joka kesti vaan kesä ja seuraavana työnnettiin ja ihmeteltiin,mutta ei akkua epäilty hetikään vaikka siinähän se vika 

Toukokuu 17, 2021, 19:13:51 ip
Vastaus #3

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Constant voltage charge: ei pyöriin, joissa latausjännite vaihtelee. Tod näk nyös käynnistysvirta on alhainen, koska oikeassa käytössä ei tarvita niin isoa virtaa.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Toukokuu 17, 2021, 20:27:26 ip
Vastaus #4

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Suomen Akut, Vantaalla, siellä olen saanut erittäin asiantuntevaa palvelua. Selvittelivät omiin mopoihini sopivat akut. Suosittelen.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 17, 2021, 20:44:36 ip
Vastaus #5

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomen Akut, Vantaalla, siellä olen saanut erittäin asiantuntevaa palvelua. Selvittelivät omiin mopoihini sopivat akut. Suosittelen.

Tuotteen saatavuus myymälöissä on helppo tarkistaa, joten myös siitä pisteet.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 17, 2021, 22:06:52 ip
Vastaus #6

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tais mennä suzukissa taas akku. Myin just viime perjantaina kaverille edellisen Suzukini, ja eikös siitä menny akku heti näin alkajaisiksi. Ostin siihen uuden akun viime elokuussa. Ei kestänyt ees vuotta. Mallia Biltema. Ja takuulappu missä liekään, eli ei varmaan enää missään?
 Seisoi koko talven akku ja piuhat paikallaan, ja läks ilman lataamista hyvin tulille kun kävin keväällä eka ajelut ajamassa. Vaan niinhän se tietty hyytyi heti uuden omistajan käytössä.
 Ostaja tuttu kaveri jota tulee nähtyä päivittäin. Olihan tuo vähän noloa, mutta minkäs näille teet?

Toukokuu 17, 2021, 23:12:28 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Yuasan perinteinen levy/liemiakku ollut mulla Honda CB350:ssä jo aika monta vuotta. Lataa ennen talvisäilytystä, täyttää nesteet, paikalleen mutta piuhat irti, ja lataa taas keväällä ennen ekaa starttia. Lataus pienillä virroilla, 1/10 osa kapasiteettilukemasta, eli mulla 1,2A. Honda ainakin lataa miten sattuu, kuten moni muukin ikäisensä, eli kauden mittaan kannattaa välillä tarkistaa nesteen pinta ja täyttää tarvittaessa. Niin, tässä on korkit kennojen päällä, ja ihan itse sai hapottaa :) Motonetistä taisin ostaa. 
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 18, 2021, 06:45:13 ap
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tavisakkujen takuu on 6kk
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 18, 2021, 07:06:01 ap
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Akut- kuten ruohonleikkurin happoakku- sen
säilytän kylmässä kiinni koneessa toinen piuha
irti.

Talvella lataan pari kertaa- ja kyllähän nuo pruukaa jonkun vuoden
pelata,vaikka halpa-akkuja ovatkin.

Sama kesäauton akussa- lataus pari kertaa talvessa...

Noista hyytelöakuista en osaa sanoa- en ole puuttunut niihin.

t. Markku

Toukokuu 18, 2021, 07:33:52 ap
Vastaus #10

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

On ilmeisesti niin että pyörien määrä vaikuttaa akun kestoon,kun kakspyöräsissä akku kestää vuoden ja mulla kolmipyöräsessä jonka olen ostanut viikon päästä viisi vuotta sitten akku kestää edelleen ja nelipyöräisissä vielä kauemmin.
Olen joutunut Spyderin akkua keväällä ennen käyttöönottoa lataamaan,siellä on sellaisen muovin takana etutavaratilassa samanlaiset "navat" mitä autoissa on konehuoneessa joihin voi laturin hauenleuat kytkeä,toisaalta en edes tiedä missä sen keksinnön akku sijaitsee eli en ole akkua sen paremmin huoltanut.
Täytyy koputtaa puupäätä kun tällaista kirjoittaa ettei se akku simahtaisi ihan just.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 18, 2021, 07:51:11 ap
Vastaus #11

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Mulla on BMW:ssä akun kyljessä tussilla kirjottamani vuosiluku 2007 jollon sen oon hankkinu. Ilosesti pyörittää boxeria edelleen. Akun merkki on Varta.
HANE

Toukokuu 18, 2021, 15:36:18 ip
Vastaus #12

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ihan vaan arvaan että kyseessä on pyörä, jossa ei ole sähköstarttia ,akkua tarvitaan vain ajon aikana ja se voidaan asentaa pystyyn ja pysyykin pystyssä. Silloin ei tarvita myöskään hyvää syväpurkauksen kestoa eikä ison starttivirran antokykyä eikä ylösalaisinasennettavuutta. Ei agm eikä geeli tietysti haitaksikaan ole. Ja lattaliittimet  riittää noilla virroilla, kun kunnolla asentaa.

Itellä on kiksistartti MotoMorinissa 12V 2Ah geeliakku kyljellään, aivan oikea valinta, kun muut ei mahdu koteloon. Ja valot on siis modattu akkusähkölle.

Juu, kickstartti on kyseessä. AGM akkua kehutaan että latautuu nopeasti, ja on pitkäikäinen ja siksi sopiva Bmw yksi sylinterisiin vehkeisiin. Tämä tieto siis bmw-einzylinder foorumilta, jossa sitä panasonicia kilvan kehuvat.
Kovin ihmeellisä lataus tehoja ei R 26:ssa ole, ja kun valojakin pitäisi käyttää, niin mukavahan se on jos akku pitäisi virtaa ja olisi aina täynnä.

Toukokuu 18, 2021, 20:57:06 ip
Vastaus #13

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan kiva jos moisesta kertoisi heti alussa...
Vaikuttaa meinaan siihen aikkas paljon asiaan, etenkin kun alussa kuitenkin ihmetellään "Mutta sitten se kysymys, miksi näiden tämän mallisten akkujen käyttökohteissa ei mainita prätkää lainkaan".
No, tulipa sitten ainakin muille selväksi miksei.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Toukokuu 18, 2021, 21:33:57 ip
Vastaus #14

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voiko hyvällä akulla korvata huonon laturin vai  hyvällä laturilla huonon akun?