Kirjoittaja Aihe: Telia kusee  (Luettu 4693 kertaa)

Joulukuu 15, 2020, 00:00:58 ap
Luettu 4693 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt toisen kerran tänä vuonna sain laskun jossa tunnin puhelu ulkomaille, en edes vastaa ulkomaan numeroihin ja nyt heti aamulla annan 30min aikaa korjata moinen ja siittä huolimatta hyppään autoon vaihtamaan operaattorin. Olen muka tunnin soittanut ulkomaille ja en edes vastaa ulkomaan puheluihin. Lasku saa mennä perintään ja hetken luottotietojen menetys ei mua haittaa, niin heti kun vaimo lähtee pois mun auton edestä menen vaihtamaan heidän päätöksistä välittämättä, varokaa Teliaa.

Joulukuu 15, 2020, 03:58:16 ap
Vastaus #1

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tässä nyt valvonut tätä asiaa, ei perkele syytöntä voida veloittaa. Telia saa haistaa pitkän paskan, voi että et odotan aamu kahdeksaa että saan soittaa tukeen ja kertoa mitä mieltä mä olen. En käyttäydy itselleni tyypillesellä tavalla puhelussa, tunnin puhunut ulkomaille. 13V sitten kun olin Kemiralla soittelin ulkomaille mut numerokin on eri. No menen Elisan kauppaan ja otan Elisa viihdepaketin ja samalla uuden puhelin liittymän, viimeksi mun luvalla tutkivat soittohistoriaa ja ei muita ulkomaan puheluita ollut vuoteen. Nyt vaadin koko laskun mitätöintiä korvaukseksi, minen sitä maksa vaan menköön perintään ja oikeudessa tavataan.

Joulukuu 15, 2020, 06:22:18 ap
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olet varmaan sortunut johonkin "hälärihuijaukseen".

Niitähän ne koittaa kaiken aikaa. Puhelin soi-et ehkä ehdi vastata-ja
koitat soittaa takaisin. Kuuluu kilaus-ja satanen syntyi laskua.

Tai vastaat johonkin soittoon-ei kuulu mitään-huutelet haloota-ja taas joku laskuttaa.

Nuo persiäiset soittavt kuulemma jopa ihan kotimaan numeron kautta-jokin välitys-
palvelu tekee mutkan jostain Nigerian liittymästä suomalaisenkaltaiseen liittymään..ja vahinko on valmis.

Mutta ole tiukkana-niillä on varmaan se päivämäärä ja kellonaikakin sielä Teliassa.
Hyvä jos voit osoittaa olleesi jossain muussa touhussa silloin,kun mukamas olet soittanut.

Toivottavasti saat asiasi onnistumaan....t. Markku

Joulukuu 15, 2020, 06:57:42 ap
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä onnistuu kun koskaan en kerkee vastata häläreihin enkä koskaan soita takaisin tuntemattomaan numeroon, ei näin kipeejalkanen kerkee edes vastata kun puhelin on eri huoneessa. Silti se on good bye Telia kun vaimo lähtee töihin niin mun Toyota pääsee baanalle, mulle ei nyt riitä et sen tunnin soiton saa pois vaan koko laskun pitää tulla mulle kirjallisena 0€.

Kerron kuinka kävi, meen Elisan liikkeeseen ostaan Elisa viihdepaketin kun vanha digipoksi kosahti ja ostin sitten isomman telkun ku ei enään saa tallentavia digipokseja. Aluksi tapeltiin siittä et mun nettiyhteyttä joka tulee tv kaapelista olis pitänyt pienentää nyt 250/20. No jos katon jotain tallennusta se syö kaistaa mutta enhän mä yhtäaikaa tee kahta asiaa. Niin samalla otan Elisan puh liittymän.

Eikä ikinä mitään määräaikaisia diilejä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2020, 07:12:22 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Joulukuu 15, 2020, 08:50:31 ap
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Soitin elämäni viimeisen soiton telialle, 20min jouduin jankkaamaa 2€min maksulla heille. Kysyivät saavatko katsoa mun puhelutiedot ja sanoi et katsokaa ihan kaikki 6 puhelua tuolta laskutuskaudelta koska kavereitani se ei häiritse. Pyysin uuden laskun ja hyvityksen myös tästä valituksesta ja lisäksi korvauksena koko kuukauden maksusta paperilla, eivät kuulemma tee uutta laskua paperilla ja sanoin etten vastaa teiltä tuleviin soittoihin koska numero on mulle tuntematon. Kehoitin laittamaan laskun perintään ja oikeudessa puhun mutten teidän puheluun, vartin päästä pääsen Elisan kauppaan tekemään uuden liittymäsopparin. Ei ikinä mitään telian kanssa ja tämähän oli jo toinen kerta tänävuonna, niin kysyin et oikeudessa sitten kysyn mihinkä maahan olen tunnin jutellut ja millä kielellä. Kerron lisää kuinka asia etenee kuhan tiedän.

Joulukuu 15, 2020, 17:47:01 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt tuli tekstareita jossa tarjotaan halpaa hintaa kahdeksi vuodeksi, 20€ ostoskorttia ja ilmaista cmore joka ei mua lämmitä koska mulla on jo cmoren maksukortti. Ei sanaakaan aiheettoman ulkomaan puhelun poistosta eikä kuluista joita mulle tuli soitosta heidän hienoon palvelunumeroon. Niin nyt oli ilmainen numero johon voin soittaa mutta kun lupasin etten koskaan soita enään heille vaan halusin uuden paperilaskun jossa asia olisi korjattu. No ilmoitustaulussa on Elisan uusi simkortti odottamassa ja kun otin Elisan viihdepoksin niin siinäkin tuli pitkä aika ilmaista Cmorea kun olen heidän pitkäaikainen tilaaja tuon kortin takia ja nettiliittymän takia myös. Siis saisin ilmaiseksi kahdesta paikasta päälekkäin, todella hienoa eikö. Nehän sanoi et puhelu nauhoitetaan joten tietävät ilman soittoakin että haluan paperilla korjauslaskun niin mitäpä mä enään soittele heille ja vielä erittäin painokkaasti vaadin uutta laskua. Hyvin ovat saaneet tiedon että vaihdan liittymän kun lupasivat ihan ilmatteeksi sen perua ottamani liittymän. Ei ole vielä puntit tasan, ku en maksa sitä se menee perintää ja minähän riitautan sen. Oliko kohtuutonta vaatia satkun verran alennusta ja pientä korvausta, mullahan on edellisestä vielä itse pyytämä ulkomaan puheluiden estokin. Paska firma sanon, kannattaa pysyä kaukana.

Joulukuu 16, 2020, 17:38:12 ip
Vastaus #6

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huijareita on maalima väärällään. Itse olin ostamassa konetta huutokaupasta, ja huutoni voitti onnittelujen kera. Mutta, juuri ennenkuin ehdin maksaa, tarkastelin myynti-ilmoitusta vähän tarkemmin ja kas, ilmoitukseenpas oli kopsattu vuosi sitten toisen palvelun kautta myydyn, samanlaisen koneen huolto- ja korjaustiedot! Kannatti olla tarkkana. Kyse ei ollut edes saman toimijan myymästä koneesta eli selkeästi väärennetyin tiedoin oltiin myymässä.

Joulukuu 16, 2020, 18:58:05 ip
Vastaus #7

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ite olen ollut vain sellaisissa huutokaupoissa, joissa nuijankopauksen jälkeen maksetaan eikä muistella miten meklari kehui tavaraa liikaa . Maailma muuttuu ja huutokaupatkin. Vaikkei tämäkään mitenkään Teliaan liittynyt...

Joulukuu 16, 2020, 18:59:14 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mäkin rikoin lupaukseni etten telian kanssa juttele kun lähettivät tekstareita mulle vaikka kuinka monta niin soitin heidän ilmaiseen numeroon ja sanoin etten halua mitään muuta kuin laskun korjaamista. Jännä juttu kun se olematon ulkomaan puhelu oli kestänut 1.00.00 ja edellinen Toukokuussa kesti 59.59.00, sanoi ettei ole koko urallaan moista nähnyt. Nyt kun luvan kanssa saivat tutkia puheluitani niin Nigeriaan oon soittanut pari viikkoa sitten tiistaina keskipäivällä ja mun puhelin on mun vyökotelussa joten ei siihen ole ketään päässyt käsiksi. Sanoin etten enään keskustele heidän kanssaan vaan kirjallisena uusi lasku tai tekstiviestinä ilmo jotta saan vähentää sen viiskymppisen, tekstarin saan tallennettua. Lisäksi vaadin vaivanpalkkaa tästä selvittelystä eli eli mun kaikki 5 puhelua ja kuukausimaksu nollille eikä seuraavaa laskua ollenkaan. Asiakas palvelia sanoi ettei hän voi poistaa sitä mutta ehkä hänen pomonsa voi, viimeksi voi poistaa.

Nyt mulle ei voi soittaa kun kaveri jolla korona yritti kolme kertaa ja kuulemma ei ole kenttää, kyllä mulla on neljä tolppaa joten telia tekee kiusaa viimeiseen asti tämmöselle tärkeälle asiakkaalle. Nyt tulee telkku elisalta, netti elisalta ja puhelut elisalta, niin ja otin elisa viihde poksin joten kaikki elisalta joista kaikkea ei voi muuttaa. Naapurin kanssa juttelin niin hänellä telian paketti telkku ohjelmiin ja kova seuraamaan urheilua, sanoi et älä sekaannu ja oli typerä kun teki määräaikaisen sopparin. Onko noin kova paikka telialle kun yksi joka ei käytä juurikaan jää pois, nytten laitoin puhelimen wifin päälle ja imutan muutamia piraatti leffoja ja linux distroja että kaista paukkuu täysillä nyt hetken.

Joulukuu 20, 2020, 05:39:59 ap
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voo nyt soittelivat et on erikoinen tapaus, ei kuulemma koskaan ennen ollu ja kysyin eikö silloin toukokuussakaan ollut. No nyt jokin heidän asiantuntija selvittää asiaa mut voi mennä tammikuun puolelle johon menköön raastupaan asti. Vielä itkivät eikö peruta operaattorin muutos, ei peruta koska toinen kerta riittää mulle, niin lupasin telilialle et kirjoitan tästä nettiin eli faseen ja moniin muihin paikkoihin. Pyysivät odottamaan, mitä ?

En mä odota mitään, miksi odottaisin enkä peru Elisan liittymää joka tulee keskiviikkona käyttöön. Kyllä kaksi aiheetonta lasku mulle riittää.

Eivät pirulaiset jätä rauhaan vaan tekstareita tulee. Jos vielä haluan nopean netin ja muut herkut, nehän just hävisivät netin nopeustestit. Hyvä asiakas olen heille mutta aiheetonta laskua eivät saa poistettua. Vaimon firma vaihtoi Teliaan ja puhelut katkee ja kaksi tolppaa sinnaalia, Elisalla täydet 5 tolppaa. Tein kuluttaja asiamiehelle ilmoituksen, katotaan kuis äijän käy.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2020, 09:44:08 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Tammikuu 01, 2021, 08:55:00 ap
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Soittivat ja sanoivat et saan vähentää laskusta 30€, sanoi et ei käy vaan vähennän koko viiskymppisen. Soittelin kaverille ja asia tuli puheeksi niin hänen tyttärelle oli tullut 400€ sadoista teksti viesteistä joita oli lähetetty ulkomaille kahden sekunnin välein, ketä pystyy moiseen nopeuteen. Saivat laskun sovittua ja lähettivät uuden simkortin ku vika täytyy olla siinä, siis Telian simmissä. No tällä kaverilla saunalahden liittyä (sama kuin Elisa) ja sai tarjouksen jostain muualta niin soitti ja sanoi et taitaa vaihtaa, ei ei älä vaihda vaan meiltä tämmönen tarjous. Ainut huono puoli et piti ottaa kahden vuoden soppari, kaverilla firma ja paljon ulkomaan puhelui mut sanoi säästävänsä n.300€ per vuosi. Eli niitä kannattaa välillä vähän kilpailuttaa, mulla maanantaina käynti Elisa liikkeess ku otin sen elisa viihde mokkulan ja Cmorea ei oltu kytketty päälle. Sanoin et jotain hyvitystä kaipaan niin panivat pariksi kuukaudeksi lisää ilmaisia kanavia mulle, et näin se käy. Kovaa on kilpailu noilla operaattoreilla, katotaan kehtaavatko panna perintään ku kuluttaja asiamies ottaa heihin yhteyttä. Mua jo rupee naurattamaan tämä leikki, ensin vitutti ja nyt naurattaa.

Tammikuu 01, 2021, 09:16:50 ap
Vastaus #11

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvähän se olisi,että asiat menisivät lopulta oikein.

Vaan ei kannata ihan hirveästi vielä hohotella-noilla jutuilla
on taipumus matkan varrella mutkistua.

t. Markku

Tammikuu 01, 2021, 09:44:05 ap
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä on vain yksi tie, rehellisyys ja viattomuus voittaa. Paskat mä tosta muutamasta kympistä mut jos hakkerit saa rahansa mun numerosta niin joudun kohta vaihtamaan numeroni. Tässä on vanhoja muistisairaita jotka ei osaa vaihtaa sitä mun uutta numeroa puhelimiinsa itse, se on suurin ongelma. Puhelun aikana nukuin puhelin vieressäni ja koira on kyllä älykäs mutten ole koskaan sen osaavan soitella, on kyllä venäläinen mut tuskin nigeriassa sukulaisia. Ja jämpti on ja tietää kellon ajatkin mut tuskin osaa soittaa kestoltaan 1.00.00 kestävää puhelua, toukokuun puhelu kesti 59.59.00.

Markku tämä asia ei mutkistu vaan suorenee.

Tammikuu 01, 2021, 10:46:46 ap
Vastaus #13

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toki toivotaan parasta!

Hyvää Uuttavuotta! ;)

t. Markku

Tammikuu 01, 2021, 11:12:02 ap
Vastaus #14

Taito Nuutinen

• Vieras
Lainaus toisaalta= "Operaattorin vaihto ilman numeron vaihtumista on mahdollista. Nykypäivänä numeron voi siirtää uudelle operaattorille lähes poikkeuksetta, kun liittymän vaihdon yhteydessä operaattori vaihtuu. Tästä käytetään nimitystä numeronsiirto. Se tarkoittaa, että puhelinliittymä siirtyy operaattorilta toiselle ilman puhelinnumeron vaihtumista".

Uuteen liittymään ulkomaan puheluestot yms..
Sitä en tiedä että voiko vanha operaattori vaikeuttaa numeron siirtoa jos vanhaan liittymään kohdistuu maksamattomia laskuja??
Operaattoreilla vissiin käytössä "väsytystaktiikka" näissä ongelmatilanteissa..väsyttävätte asiakasta niin kauan että asiakas maksaa laskut pois kun
asia kiristää niin maan julmetusti ja joka päivä ja joka tunti..