Voin kertoa ettei kyseessä ole mikään koulun lopputyö, vaan tämä on vaan sen takia, että olen utelias. Minulla ei myöskään ole vuosikymmenien kokemusta aiheesta, joten pitää vaan lukea mitä täällä kokeneemmat kirjoittelevat ja tutkia/koettaa miettiä asioita

Tarkoitus oli hankkia tietoa mopon toiminnasta, nyt kun se pelittää suhteellisen normaalisti, että sitten jos jotain ilmenee, voi vertailla asioita toisiinsa. Ehkä siitä sitten joku muukin voi hyödyntää näitä tuloksia.
Oli tarkoituskin mittailla lämpöjä muualtakin (kannenpultin alle ajattelin anturin ruuvata), mutta en ole vielä saanut soveliasta anturia. No eilen kokeilin toisella yleismittarilla ja sain jotain silmäkarkkia talteenkin ihasteltavaksi. Nyt kun tuota katselee niin haluaisi nähdä nopeuden, kierrosluvun ja imukaulan paineen... niin se nälkä kasvaa syödessä

Kierroslukua vähän mietinkin miten sitä saisi tallennettua, ja sitä pohdin että valopuolan signaali on siistimpi, mutta sen taajuus on eri kuin sytytyksellä, näyttäisi tuplataajuudelta (keltainen = valopuolan jännite, vihreä = sytytyspuolan ensiöjännite). Taajuus ei haittaa, sen voi jakaa kahdella helposti. No joka tapauksessa tämä vaatii vähän pohdintaa. Tallennussysteemin pitäisi olla sen verran pieni että sitä kehtaa pitää siinä mukana, mikään jääkaapin kokoinen ratkaisu ei oikein käy. Onhan noita jotain valmiitakin, pitää tehdä vähän markkinatutkimusta.
Mitään viripeliä tästä ei ole ollut tarkoitus tehdä, olen tyytyväinen jos se 45 kelaa mittariin hajoamatta (eihän nämä ole Kekkosen aikaan saaneet edes sitä kulkea), jos kovempaa haluaa ajella, niin siihen minulla on pari muutakin soveliaampaa laitetta.
t. Janne