No tuota samaa tuli ostettua kyläkaupasta kannullinen vanhan pitkään seisseen Hondan tankkiin että sain sen käymään.
https://forum.vmpk.fi/index.php?topic=125014.0
Jotenkin tuntuu että se käy hitusen laihalla.
Ensin ajattelin, että kun tuolla ei tulla ajamaan kuin pari kertaa kesässä "rantaan" kahville niin käytän pelkkää pienkonebensaa. Mutta se ei taidakaan olla hyvä idea.
Jotkut kehuu Shellin V Poweria hyvin säilyväksi.
Mitäs litkuja väki käyttää noissa harrastepeleissä jotka seisovat pitkiäkin aikoja?
Mulla on ruohonleikkuria varten pienkonebensaa, aloitusviestin mukainen värkki, 16 vuotta vanha tosin, mutta luultavastikin samanlainen. Viimeiset kuutisen vuotta on käytetty pienkonebensaa, sitä ennen ysikasia. Hyvin pelaa, ja se Pienkonebensa ei ole seisomisen takia vaan käryn. Ei meinaan kärytä juuri yhtään, eron huomaa jos jostain syystä käyttää tavallista bensaa. Talveksi ei ole erikseen tyhjennelty kummallakaan bensalla ja aina on toiminut. Kerran tai kaksi on kalvo vaihdettu.
V-Poweria tankkaan Hondaan (CB350) jos on Shell-asema sopivasti hollilla ja tankissa tilaa. Muuten Nesteellä ysikasia kun se on tuo ”lähiasema” missä olen tottunut käymään autollakin. V-Powerilla tuntuu käyvän pirteämmin, tiedä sitten. Hondan kulutuksella ei niin väliä jos maksaakin muutaman sentin enempi. Säilyvyydestä ei ole mielikuvaa verrattuna muihin bensoihin.
Honda ei pitkiä aikoja kesällä seisoksi, no, joskus menee viikkojakin jos ei säät suosi tai ei muuten huvita ajella. Mutta (tämän olen kertonut melkein jokaisessa bensa-aiheisessa keskustelussa

) talveksi laitan säilöntäaineen, Fuel Stabilizerin, tankkiin. Motonetistä sitä ainakin saa. Ja aloitan lisäämisen hyvissä ajoin, elokuussa tai silleen, että aine ehtii mennä kaasuttimiinkin, eikä tarvitse erikseen käytellä sitä varten. Joutuu tietty lisäämään ehkä jopa viiteenkin tankilliseen mutta se pullo on aika riittoisa. Koskaan ei tiedä koska on syksyn viimeinen ajoreissu, mutta valmiiksi lisätyn säilöntäaineen kanssa voi pyörän jättää seisomaan koska vain ilman eri toimenpiteitä.
Näistä lisäaineista ollaan montaa mieltä, mutta mulla on keväisin näkynyt sellainen vaikutus, että kun ennen melkein joka kevät ekassa startissa oli jompikumpi tai kumpikin neula jumissa ja tulvi, niin tuon lisäaineen kanssa tällaista ongelmaa ei ole tullut.
Jos itsellä olisi joku tuollainen ”kerran-kaks kesässä kioskille” tyyppinen peli, niin saattaisin siihen tuota säilöntäainetta laittaa.