Kirjoittaja Aihe: palsanmäki  (Luettu 12117 kertaa)

Huhtikuu 20, 2020, 17:40:44 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Maatalous toki onkin kriisinhallinnan ja omavaraisuuden takia tarpeellinen vaikka kuuluu mainitsemiini sairaisiin tukiin. Markkuhan siitä laitto joskus että tuulivoimatuki on sitä luokkaa että köyhä kansalainen oikein toivoo ettei tänään tuulis jottei tarviis maksaa ja köyhtyy. Sitte taksisuharit niinku eläinlääkäritkin saa auton ostoon verohelpotusta. Mutta jos Tuomo ostaa uuven pakun remonttihommiin ni paskan vitut sitä siinä jeesata. Siljat ja vikinglinet sekä muut varustamot sama homma, miljoonia siihen että saavat myydä kamaa josta valtiolta jää verotulot saamati. Olikohan mietitty ihan loppuun? Mutta jos malinen perustaa virman ni eipä tu veronmaksajien tukia epäterveen yrityksen pyörittämiseen. Eikä niitä tukia ees voi lopettaa, ne on saatanat rakentaneet molokin kidan joka imee kaiken rahnan ja toimii ikiliikkujana.
Ei osta Tuomo uutta pakua kun vanha vielä toimii. Eikä Tuomo taida tehdä enää ees remppahommia kuin hyvin harvoin ja satunnaisesti, kun Tuomo totesi että eiköhän tuo homma ole nyt jo nähty. Tehköön joku muu, tai jääköön vaikka tekemättä.
 Minä käyn vaan enää pällistelemässä muiden tekosia, ja laskutan niistä pällistelyistä. Rakennusvalvojaksi ja vastaavaksi sanovat.
 Pitäis varmaan itsekin keksiä joku parempi rahan lypsyautomaatti?

Huhtikuu 20, 2020, 17:57:25 ip
Vastaus #16

Jaakko Latvanen

• Vieras
Täyttäkääs viisaat tää:

1.  Mitään tukia ei saa maksaa sellaisille, joiden tulot ylittävät __________ euroa vuodessa
2.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kellä on omaisuutta enemmän kuin __________ euroa.
3.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, joka ansaitsee enemmän kuin minä
4.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kellä on enemmän omaisuutta kuin minulla
5.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kuka kehuu omaisuudellaan
6.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kuka kehuu tulevansa toimeen nykyisillä tuloillaan
7.  Mitään tukia ei saa maksaa seuraavien puolueiden kannattajille _________________
8.  Tukia saa maksaa vain tämän puolueen jäsenille _______________
9.  Tukia saa maksaa vain minulle
10. Jos minä en saa, ei pidä maksaa kellekään muullekaan

Kunhan täytätte tämän, niin eiköhän siitä löydy oikeudenmukainen tukijärjestelmä!

Nythän meillä on tämän vasemmistohallituksen laatima systeemi, millä yritetään auttaa maata selviämään koronapandemian ahdingosta.  Hallitus on kirjannut ehdot, ministeriöt, jotka toimivat ministereiden alaisuudessa, on käsketty toteuttamaan rahanjako ehtojen mukaan, ja ministeriöt ovat ohjeistaneet virkamiehet kentällä tekemään työ, eli käsittelemään hakemukset ja jakamaan rahat.  Ministeriöiden valvomina, siis ylimpänä valvojana ministeri.

Mikä siinä voi mennä pieleen?

jv

Yksi rivi jäi vielä mahdollisista ehdoista pois; tukia ei saa maksaa kellekään, kenen nimi on esiintynyt iltapäivälehdistössä
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2020, 18:01:11 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Huhtikuu 20, 2020, 19:06:25 ip
Vastaus #17

Marko Mauriala 2

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mahtaisko sellainen yrittäjä olla enemmän tuen tarpeesssa, jolla vuokrakulut juoksee bisneksen seisoessa. Palsanmäellä taitaa olla omat tilat.

Huhtikuu 21, 2020, 06:09:22 ap
Vastaus #18

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä meillä päin näkyy yrittäjä saaneen kolmelle eri firmalleen tuon satatonnia. Ei ole erityisen huonossa hapessa olleita firmoja tähänkään asti.
Ainakin osa firmoista rekisteröity naapurikuntaan, syytä en tiedä. Kunnallispolitiikassakin mukana mutta ei tunnu vaivaavan että yhteisöverot menee naapurille ? Toiset osaa hoitaa asiansa eri lailla, liekö omaatuntoa ollenkaan ?

Huhtikuu 21, 2020, 07:20:19 ap
Vastaus #19

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikkiaan lähes 800 yritystä on saanut Business Finlandilta täysimääräisen kehittämisavustuksen.

VALTION RAHOITUSYHTIÖ Business Finland myöntää parhaillaan kehitysrahoitusta pienille ja keskisuurille yhtiöille koronakriisin keskellä.

Uusi rahoitus on tarkoitettu yrityksille koronaviruksen aiheuttamien vaikeuksien ratkaisemiseksi. Edellytyksenä rahoituksen saamiselle on myös, että yhtiöt itse kattavat 20 prosenttia kehityshankkeiden kustannuksista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006481306.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 21, 2020, 07:33:40 ap
Vastaus #20

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
2.  Mitään tukia ei saa maksaa kellekään.

Kävisikö näin?

Yritystukien idea noin yleensä on, että tuki madaltaa kynnystä ryhtyä johonkin riskipitoiseen, mutta potentiaalisesti kannattavaan hankkeeseen. Ilman tukea se jäisi siis tekemättä. Mun mielestä on kuitenkin perusteltua kysyä, mitä sitten? Suurempi hyöty siitä rahasta on, kun se jätetään keräämättä veroina ja annetaan yritysten ja kansalaisten päättää itse, mihin ansaitsemansa rahat käyttävät.

Huhtikuu 21, 2020, 07:37:47 ap
Vastaus #21

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kaikki yritystuet jaettaisiin veronalennuksena kansalaisille, niin sitähän voisi miettiä, että en ostakkaan huoltsikan pannukahvia, vaan oikeasta kahvilasta cappuccinoa...

Huhtikuu 21, 2020, 08:33:43 ap
Vastaus #22

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tulisihan niistä melkein tonni vuodessa per nassu jos tasan jaettaisiin. Solisaliratiassa kuten meillä ei jaeta tasan vaan tasa-arvoisesti joten luultavasti yli keskituloinen ei saisi mitään ja tiettyjä valtion maksamia tukia yksityishenkilöille kasvatettaisiin. Se on sitten pekulaatiota että ostaisiko itse kukin ylimääräisellä satkulla-parilla kuussa kaputsiinoa kultakatriinan sijaan vai uudemman ja isomman Kiinassa tehdyn telkkarin tai älyluurin kikantista (osamaksulla tietenkin).

Ittellä ei kahvittelutapoihin vaikuttaisi vaikka tulisi tonni kuussa lisää, huoltsikan petroolia en joisi ilmaiseksikaan kuin pakon edessä ja kunnollista suodatinkahvia ei noista lattepaikoista saa. Luotan Moccamasteriin ja tunnustan, Ruotsissa paahdettuun Löfsbergiin. On kohtuuhintaista ja paahdettu tummaksi mutta ei kitkerää.

Ps. Niin jos jäi epäselväksi niin en ole täysin yritystukia vastaan. Joku blogisti tai huutokauppakoijari ei niitä mielestäni tarvitse (ainakaan sataa tonnia, ja valvoa pitää niitä tukien käyttökohteita) mutta jos vaihtoehtona olisi jakaa sama raha ”köyhille” niin sehän vain pahentaisi ”tuloloukkuja” ts. lisäisi soffalla makoilun houkuttavuutta. Jos näin jyrkästi saa sanoa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 08:43:41 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 21, 2020, 08:54:34 ap
Vastaus #23

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Nimenomaan se lila.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Huhtikuu 21, 2020, 09:02:17 ap
Vastaus #24

Jaakko Latvanen

• Vieras
Yritykset ovat ajautuneet erilaisiin vaikeuksiin koronan takia. Joillakin pysähtyi killinkien ropina kassaan kuin seinään ja kerralla. Joillain jopa siksi, että toiminta kiellettiin. Yhteisvastuulle eli verovarojen käytölle voi katsoa olevan perusteita. Hallitus on rahaa tukeen järjestänyt.

Jakotavaksi valittiin sellainen, että heitetään hankolla rahaa ilmaan.  Sehän päätyy eniten tarvitseville. Vai olisiko mistään voinut arvata, että menisi osaksi vain nopeimmille...

Hakemuksia täyttävät konsultit löysivät markkinaraon; kyllä konsultille voi tonnin pari maksaa jos sillä saa satatonnia ylimääräistä rahaa. Postin pääjohtaja saattoi osata ihan itse täyttää vaimonsa kanssa omistamansa konsulttiyrityksen hakemuksen...

jv
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 09:08:43 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Huhtikuu 21, 2020, 09:23:43 ap
Vastaus #25

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Niinjoo, minä ajattelin noita ”jatkuvia” tukia, en koronahätäapuja. On se melkoinen dilemma, mutta nuo tuet on tosiaan tarkoitettu käytettäväksi niin että ne kanavoituvat pk-sektorin alihankkijoille ja kehitystyöhön.

Ja kyllä näistä koronatukienkin käytöstä pitäisi joku projekti olla näyttää, ei ole tarkoitettu juokseviin kuluihin. Palsanmäen nettihuutokauppa tai ”Huono Äiti”-bloggaajan apurahat nyt ovat mitä ovat, kun nettikaupan perustaminen nyt ei sataa tonnia maksa ja bloggarien mainostulot tuskin paljon putoavat siitä että suuri osa väestä on kotona netin ääressä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 21, 2020, 09:36:49 ap
Vastaus #26

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun tämä päivä on illassa, niin mediassa on monta herkullista tarinaa aiheesta.
Seuraavaksi odotellaan, että kuka ministeristä tulee muuttamaan mustan valkeaksi.
Sitten odotellaan, ettö ketä vaaditaan eroamaan.

demarit oli hesarin gallupissa suosituin puolue...

Huhtikuu 21, 2020, 10:01:01 ap
Vastaus #27

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tulisihan niistä melkein tonni vuodessa per nassu jos tasan jaettaisiin. Solisaliratiassa kuten meillä ei jaeta tasan vaan tasa-arvoisesti joten luultavasti yli keskituloinen ei saisi mitään ja tiettyjä valtion maksamia tukia yksityishenkilöille kasvatettaisiin.

Jos jätettäisiin yritystukipotin verran veroja keräämäti, vaikuttaisi säästyneiden verorahojen kohdentumiseen se, mistä veroista tämä olisi pois. Alv:n alennus vaikuttaisi melko tasaisesti kaikkiin, tuloveroissa olisi enemmän säätämisen varaa.

Tämä sosialiratia ja siihen liittyvät tuet yksityishenkilöille ovat samankaltainen farssi kuin yritystuet. En tietenkään vastusta ajatusta siitä, että ketään ei jätetä heitteille. Mutta jossain on menty lujaa metsään, kun suomalaisen ei kannata tehdä Suomessa töitä, vaan mieluummin loikoa sohvalla ja tilalle roudataan väkeä jostain Ukrainasta.

Huhtikuu 21, 2020, 10:15:41 ap
Vastaus #28

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tään koronatuennan työnkulku on selvä ja tutuksi tullut.

Hallituksella on hätä, ja maassakin on melkoinen hätä.  Jotain on tehtävä.  Kohtuullisen hyvin on toimeen tartuttu ja on tehty.  Hallitus tekee päätöksiä, kukin ministeri ohjeistaa oman virkakuntansa toteuttamaan päätökset.  Kirjaa pelisäännöt, pitää huolta että kaikki ymmärtävät ne, ja varaa väkeä toteuttamaan.  Vielä muistuttaa, että nyt on kiire.

Ja osaksi poliittisin perustein valittu virkakunta tekee tunnollisesti työtä käskettyä.  Tulos on nyt nähty muutamassa paikassa.  Esimerkiksi lentokentän karanteeniin ohjauksessa, suojainten ostamisessa ja nyt yleisessä rahanjaossa.

jaakkovaakko

Huhtikuu 21, 2020, 11:01:58 ap
Vastaus #29

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Elä sie Petri usko vääriä uutisia. PS on suurin huhtikuussa.

https://yle.fi/aihe/termi/yle/18-209436

Kirjoitin:
demarit oli hesarin gallupissa suosituin puolue...

Pitäskö tässä huolestua, että Herra Malinen turvautuu Yleen faktana ja totuutena... ;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2020, 11:03:41 ap kirjoittanut Petri Behm »