Täyttäkääs viisaat tää:
1. Mitään tukia ei saa maksaa sellaisille, joiden tulot ylittävät __________ euroa vuodessa
2. Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kellä on omaisuutta enemmän kuin __________ euroa.
3. Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, joka ansaitsee enemmän kuin minä
4. Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kellä on enemmän omaisuutta kuin minulla
5. Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kuka kehuu omaisuudellaan
6. Mitään tukia ei saa maksaa kellekään, kuka kehuu tulevansa toimeen nykyisillä tuloillaan
7. Mitään tukia ei saa maksaa seuraavien puolueiden kannattajille _________________
8. Tukia saa maksaa vain tämän puolueen jäsenille _______________
9. Tukia saa maksaa vain minulle
10. Jos minä en saa, ei pidä maksaa kellekään muullekaan
Kunhan täytätte tämän, niin eiköhän siitä löydy oikeudenmukainen tukijärjestelmä!
Nythän meillä on tämän vasemmistohallituksen laatima systeemi, millä yritetään auttaa maata selviämään koronapandemian ahdingosta. Hallitus on kirjannut ehdot, ministeriöt, jotka toimivat ministereiden alaisuudessa, on käsketty toteuttamaan rahanjako ehtojen mukaan, ja ministeriöt ovat ohjeistaneet virkamiehet kentällä tekemään työ, eli käsittelemään hakemukset ja jakamaan rahat. Ministeriöiden valvomina, siis ylimpänä valvojana ministeri.
Mikä siinä voi mennä pieleen?
jv
Yksi rivi jäi vielä mahdollisista ehdoista pois; tukia ei saa maksaa kellekään, kenen nimi on esiintynyt iltapäivälehdistössä