Kirjoittaja Aihe: Koronapeli  (Luettu 218318 kertaa)

Maaliskuu 22, 2021, 07:16:54 ap
Vastaus #660

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Sain käyttööni riittävästi sitä avaruusfoliota sitä kullitettua,se tutkimusten mukaan estää sirun keskustelun 5G verkkoon ja sieltä Juuselaan päin kuulemma huomattavasti tehokkaammin kuin se tavallinen kinkkufolio.
Kotona pidän sitä pelkkää avaruusfoliohattua mutta kylillä mulla on sillä foliolla vuorattu (sisäpuolelta) hattu ettei se folio niin olisi näkyvissä ja ettivät ihmiset luule minua kajahtaneenksi.
Olen huomannut foliohatun kyllä auttavan ihan hirviäst tähän sirun toimintaan.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 22, 2021, 08:34:42 ap
Vastaus #661

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No meillä tässä ei kuulu kunnolla edes 4G, sen verran katveessa ollaan, eli tavallinen folio piisaa. Kylillä käymisiä varten pitää askarrella foliosta semmoinen neljäntuulenhattu, mutta viidellä sakaralla. Kuulemma tehokkain.

Kuuntelin salaa kun koirat jutteli pihalla.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 22, 2021, 10:15:52 ap
Vastaus #662

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miusta tuo rokotteen mukana tuleva 5G on ihan älyttömän hyvä juttu.
Verkko-operaattorit säästää uskomattomia määriä rahaa, kun jokainen rokotettu kansalainen on oma tukiasemansa.
Parasta siinä on se, että verkko-operaattorit voi silti velottaa sen 25€/kk verkkopalveluista... :)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 22, 2021, 21:10:06 ip
Vastaus #663

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moro

Sain käyttööni riittävästi sitä avaruusfoliota sitä kullitettua,se tutkimusten mukaan estää sirun keskustelun 5G verkkoon ja sieltä Juuselaan päin kuulemma huomattavasti tehokkaammin kuin se tavallinen kinkkufolio.
Kotona pidän sitä pelkkää avaruusfoliohattua mutta kylillä mulla on sillä foliolla vuorattu (sisäpuolelta) hattu ettei se folio niin olisi näkyvissä ja ettivät ihmiset luule minua kajahtaneenksi.
Olen huomannut foliohatun kyllä auttavan ihan hirviäst tähän sirun toimintaan.

Mulla on ihan täydellinen turva kyllä ihan kinkkufoliollaki. Mua ei ole rokotettu.

Maaliskuu 23, 2021, 07:50:46 ap
Vastaus #664

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie taasen olen niin paljon digidigivastainen,että eihän
se siru kumminkaan edes toimi-tai sitten entsyymit ovat sen jo sulattaneet.

Pääasia,ettei viilajauhoa tai lasimursketta ole vaccineen lisätty...

t. Markku

Maaliskuu 24, 2021, 16:04:28 ip
Vastaus #665

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täytyypi ilmeisesti alkaa photoshopata lappua kasaan, jossa lukee "virkistäytymistarkoituksessa suoritettu 200km maakuntalenkki " Nolla kontaktia. Viikonloppuna ajattelin kauden aloitella. Vähän sarkasmia, mutta vain ihan vähän. Mulla ei ole minkäänlaista luuloa että tulevat rajoitukset jäisivät siihen kolmeen viikkoon. Hyvin todennäköisesti niitä jatketaan. Mitään pihaa meillä ei käytännössä ole, että nuo puheet "pihapiiristä" ovat kyllä ihan hauskoja. Sunnuntaina saattaisi olla jo sen verran kuivaa, että pienen lenkin pääsisi heittämään.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2021, 16:24:52 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Maaliskuu 24, 2021, 17:25:44 ip
Vastaus #666

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa käydä hakemassa apteekin logolla olevia muovikasseja ennen kuin loppuvat.
Semmoinen kädessä saa liikkua missä vaan... :)

Maaliskuu 24, 2021, 17:46:45 ip
Vastaus #667

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa käydä hakemassa apteekin logolla olevia muovikasseja ennen kuin loppuvat.
Semmoinen kädessä saa liikkua missä vaan... :)

Juu, tai sitten täytyy käydä joka lenkillä ostamassa sytytystulppa, niin huoltotarkoitus täyttyy:)
Jos korona ei hellitä, niin nämä rajoitukset saattavat olla päällä koko kesän enkä usko että se hellittää koska rajat vuotavat eikä näillä rajoituksilla estetä bilettämistä kotona.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Maaliskuu 25, 2021, 17:45:07 ip
Vastaus #668

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ottia tuota. Kohta on ilmeisesti niin, että ravintolaan saisi mennä sapuskanostotarkoituksessa, mutta ravintola on määrätty olevan kiinni. Sitten taas vaikkapa rautakauppa saa kyllä olla auki, mutta sinne ei saa mennä ostotarkoituksessa.

Maaliskuu 25, 2021, 18:01:17 ip
Vastaus #669

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika vapaasti siellä pikitien päässä saa hiippailla...

Liikkumisrajoituksiin 12 poikkeusta

Esitysluonnokseen on kirjattu 12 poikkeusta, jotka olisivat sallittuja syitä kotoa poistumiselle myös liikkumisrajoitusten aikana. Poikkeukset ovat:

-Välttämättömät ruokakauppa- ja apteekkireissut, polttoaineen tankkaus, ja liikkuminen muiden "henkilökohtaisen elämän kannalta välttämättömien tarvikkeiden hankkimiseksi".
    -Pankissa ja postissa asiointi, pakettien lähettäminen ja noutaminen.
    -Välttämätön asiointi terveyspalveluissa ja sosiaalihuollossa ja välttämätön viranomaisasionti.
   - Työn tai oman yritystoiminnan ja elinkeinon vuoksi tapahtuva liikkuminen.
    -Päiväkotiin, peruskouluun, lukioihin ja ammattikouluihin kulkeminen sekä koulujen pääsykokeisiin matkaaminen.
    -Yhteiskunnallisen luottamustoimen harjoittaminen tai välttämätön osallistuminen yksityisen yhteisön kokouksiin.
   - Varusmiespalvelus.
    -Läheisen tapaaminen hoivan tai kuolemanvaaran vuoksi, hautajaisiin osallistuminen, lapsen tapaamisoikeuden toteuttaminen, vammaisen avustaminen.
    -Yksilöllinen, sielunhoidollinen tapaaminen uskonnollisen yhteisön edustajan kanssa.
    -Omistamalleen kiinteistölle tai kulkuneuvolle siirtyminen.
    -Kotieläimen hoito.
    -Omalle mökille matkustaminen.

Maaliskuu 25, 2021, 18:52:23 ip
Vastaus #670

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jos haluaa liikkua ja vaikka sitä koitettaisiin valvoa ei em. poikkeukset rajoita sitä liikkumista ollenkaan.

Ruokakaupassa saa käydä.
Pankissa voi käydä vaikkei niin asiaa olisikkaan.
Voi käydä vaikka elämänsä ekaa kertaa sossussa.
No kaikilla ei ole yritystä eikä kaikki ole työelämässä mutta sitten käy siellä viinakaupassa.
Voi liittyä yksityiseen yhteisöön.
Inttiin ei meikämannea enään huolita mutta taas on se viinakauppamahdollisuus.
Voi mennä tapaamaan läheistä jos se olisi kuolemanvaarassa.
Papin pakeille.
Voi käydä tarkastamassa vuokra kiinteistönsä.
Kaikilla ei ole kotieläintä mutta minut pelastaa Keke (koira).
Onneks ei ole työsiirtolaa.

Mitäs se polliisi näihin voi jos näitä nyt edes alettaisi tarkkailemaan.

Mites se rajojen tarkkailu ja negatiivisten koronatestien tarkkailu nyt onkaan,taitaa rajat vuotaa kuin seula.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 25, 2021, 19:07:32 ip
Vastaus #671

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika vapaasti siellä pikitien päässä saa hiippailla...

Liikkumisrajoituksiin 12 poikkeusta

Esitysluonnokseen on kirjattu 12 poikkeusta, jotka olisivat sallittuja syitä kotoa poistumiselle myös liikkumisrajoitusten aikana. Poikkeukset ovat:

-Välttämättömät ruokakauppa- ja apteekkireissut, polttoaineen tankkaus, ja liikkuminen muiden "henkilökohtaisen elämän kannalta välttämättömien tarvikkeiden hankkimiseksi".
    -Pankissa ja postissa asiointi, pakettien lähettäminen ja noutaminen.
    -Välttämätön asiointi terveyspalveluissa ja sosiaalihuollossa ja välttämätön viranomaisasionti.
   - Työn tai oman yritystoiminnan ja elinkeinon vuoksi tapahtuva liikkuminen.
    -Päiväkotiin, peruskouluun, lukioihin ja ammattikouluihin kulkeminen sekä koulujen pääsykokeisiin matkaaminen.
    -Yhteiskunnallisen luottamustoimen harjoittaminen tai välttämätön osallistuminen yksityisen yhteisön kokouksiin.
   - Varusmiespalvelus.
    -Läheisen tapaaminen hoivan tai kuolemanvaaran vuoksi, hautajaisiin osallistuminen, lapsen tapaamisoikeuden toteuttaminen, vammaisen avustaminen.
    -Yksilöllinen, sielunhoidollinen tapaaminen uskonnollisen yhteisön edustajan kanssa.
    -Omistamalleen kiinteistölle tai kulkuneuvolle siirtyminen.
    -Kotieläimen hoito.
    -Omalle mökille matkustaminen.

Suunnilleen näitä poikkeuksia lukuunottamatta tässä on kontaktit olleet nollissa ihan omaehtoisesti kohta vuoden.

Maaliskuu 26, 2021, 10:03:18 ap
Vastaus #672

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Soittoreenit ja mahdollinen kimppatallille puuhailemaan meno ei taida mahtua tohon listaan

Maaliskuu 26, 2021, 10:14:02 ap
Vastaus #673

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Soittoreenit ja mahdollinen kimppatallille puuhailemaan meno ei taida mahtua tohon listaan

Ne on juuri niitä asioita, mitkä pitäisi tajuta skipata ilman rajoituksiakin.
Ellei soittele tai ropaile tallilla ihan yksinään.

Maaliskuu 26, 2021, 15:15:11 ip
Vastaus #674

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mahdollisten liikkumisrajoitusten voimaantulo venyy yli pääsiäisen
Liikkumisrajoitukset eivät ehdi voimaan pääsiäiseksi.

https://yle.fi/uutiset/3-11857846

Koska rajoitukset ei ehdi pääsiäiseksi, niin nyt on kiire käydä kaikki kaverit, bänditreenit, kuntosalit, kirkot, sukulaiset ja julkinen liikenne läpi.
Koska emme pysty itsenäisesti rajoittamaan omia tekemisiä, meitä pitää ylhäältä käskeä...