Kiitokset Kari valistamisesta! Vähän enemmän ymmärrän taas jostakin asiasta. Minun dilemmahan on se, että olen DI (kuten olen useasti kehunut) ja minun luullaan ymmärtävän tekniikkaa. Mutta kun koulutus on tuotantotalouden laitokselta, se tarkoittaa siis talouspainotteista tekniikan opiskelua. Ja seuraus on eräänlainen teollisuusmerkonomin koulutus; siis ei varsinaisesti ymmärrä ei tekniikkaa eikä taloutta. Kovasti sitä koulutusta arvostetaan (tai arvostettiin ainakin ennen) kuitenkin työnantajien parissa, onneksi. Ja vielä enemmän onneksi ei arvosteta kotona, eli varsinaisesti omaan pärjäämiseen vaikuttavat päätökset tekee tuo kanssaeläjä, eikä minua lasketa sähläämään...
Kiuas-asia on hautomossa.
Vaihtoehto 1: Kattoo ne vastukset, ja mahdollisesti vaihtaa vain ne, tai niistä toimimaton.
Vaihtoehto 2: Ostaa sellainen malli, missä on edelleen vanhat mekaaniset katkaisimet, mutta siinä kiukaan yläreunassa; ei tarvis kontata eikä rönytä.
Vaihtoehto 3: Ostaa sellanen, missä tuo ohjaus tapahtuu 3 metrin langan päässä olevalla ohjaimella, minkä voisi sijoittaa samaan tilaan tai pesuhuoneeseen tai apukeittiöön. Olis teknisemman näkönen, ja ajastin - mitä tosin en muista ikinä käytetyn - ois tarkemmin aseteltavissa edelliseen malliin verrattuna. Ja haittana olis ettiä sille ohjaimelle mieleinen paikka, ja joutus ehkä tekemään läpivientejä, jopa tiiliseinään.
Vaihtoehto 4: Vielä teknisemmällä mallilla vois sen ohjaimen viedä vaikka eteiseen, ja sieltä vois sitte myös nähä, millo sauna on kylpykunnossa; säästys siinä vaiheessa kolmen metrin kävelyltä, mutta joutus vielä vaikeemman sijoitusharkinnan tekemään ja vielä vaikeempia läpivientejä.
Vaihtoehto 5: Ostaa viiminen malli, missä kauko-ohjain on langaton. Ei tarvis tehä yhtään läpivientiä, mutta se ohjain on vaan on/off katkasin, ei ajastimen eikä lämpötilan säätöä. Ja ohjain toimii patterilla; helpohko asentaa, mutta patterin vaihtoon joutuu sillon tällön?
Vaihtoehto 6: Ei tee mittään, ja oottelee entiseen malliin vähän kauemmin ennen saunaan pääsyä... tää on ehottomasti miun suosikki-ratkasu!
Saa nähä, minkä noista vaimo valitsee...
jv