Kirjoittaja Aihe: että ärsyttää  (Luettu 27034 kertaa)

Elokuu 27, 2019, 11:54:11 ap
Vastaus #45

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"En ymmärrä mikä tekee H-D.stä niin ylivoimaisen ettei muita sovi samalle pihalle vaikka GoldWingissa on enemmän amerikkalaisia osia kun taiwanilaisessa H-D.ssä."... oletkos uskaltanut tuota ääneen sanoa niille "isoille" pojille ??

Elokuu 27, 2019, 12:36:43 ip
Vastaus #46

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus reissuilla tekee mieli kahvia,Sopivan kahvipaikan löydyttyä istun yleensä ulkona tarassilla niin eikö siihen samalle parkkipaikalle tule isojapoikia harrikoineen.Siinä katse kiertää hetken jotta kuka hullu on tullut japsipyörällä samalle alueelle,Siinä tuntee itsensä vähän niinkuin tarjousmakkaraksi ja haluaisi liueta huomaamatta pois.En ymmärrä mikä tekee H-D.stä niin ylivoimaisen ettei muita sovi samalle pihalle vaikka GoldWingissa on enemmän amerikkalaisia osia kun taiwanilaisessa H-D.ssä.

Niitä on moneen junaan niitä H-D-miehiä. Joillekin H-D on noussut ns. huppuun, mistä seuraa välillä typerää käytöstä. Sitten on niitä, jotka osaavat suhtautua kanssaeläjiinsä asianmukaisesti. Ensiksi mainittujen seurassa en viihdy, olkoot keskenään. Jälkimmäiset ovat pääsääntöisesti oikein mukavaa väkeä. Tukiliiveillä tai ilman.

Ei kantsi suhtautua stereotyyppisesti edes H-D-miehiin. :)

Niinjoo, varmuuden vuoksi mainittakoon, että en omista H-D:a. :P

Elokuu 27, 2019, 14:10:23 ip
Vastaus #47

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
meidän kylällä käytettiin jo 80 luvulla yleisesti moottoripyörästä sanaa mopo onko se nytten levinnyt laajemmin pahennusta aiheuttamaan vähän niin kun iskä sana tuli kaakkois suomesta ja moro tampereelta koko kansan käyttöön

Elokuu 27, 2019, 14:12:30 ip
Vastaus #48

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt juuri ärsyttää tuo Ruotsin Blocket.

Kun pitäisi kirjautua johonkin älyjuttuun päästäkseen eteenpäin-jota
ei edes ole-ja siihen se katselu pysähtyykin.

Oli jossain maininta,että sitä voisi katsella ilman tuotakin-
mutta se täppä,jossa vanha näkymä on-ei saa päälle jos
ei mene tuonne älypuolelle-joka ei siis onnistu,kun
ei ole sitä älyllistä vekotintakaan.

....kaikkea sontaa...t. markku

Elokuu 27, 2019, 14:59:11 ip
Vastaus #49

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo ei niillä kaikilla ole noussut nuppiin.Satuin kerran yhden HD porukan pöytään kahville ja saman lenkin olivat ajaneet kun minäkin,Siinä kehuivat ajettuja kilometrejä ja kysyivät multa paljonko on ajettu kerroin ajetut mailit siinäkohti alkoi pöytähiljenemään kun tajusivat että tässä on mailimittari.Olen kyllä muutamalle HD hemmolle sanonut että taiwanin osat on parempilaatuisia kun amerikkalaiset eikä kukaan vielä ole uinut liiveihin.En ole merkkiuskollinen ostin tämän kun oli sopivasti tyrkyllä ja miellytti omaa silmää.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2019, 15:01:02 ip kirjoittanut Marko Villikka »

Elokuu 27, 2019, 17:33:30 ip
Vastaus #50

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Muistan jostain lukeneeni huumorilla tehdyn kirjoituksen, missä oli erilaisista moottoripyöristä ja niiden omistajista tarinaa. Vaan enpä muista että missä se luki, ja sanatarkasti että mitä?
 Mutta sen muistan että monelta osin se piti paikkansa ja kaikki mp-kuppikunnat sai osansa ihan tasapuolisesti.
 Jos joku muistaa lukeneensa ja mistä, saa toki linkittää, niin sieltä voidaan etsiä itsemme.

Elokuu 27, 2019, 17:45:09 ip
Vastaus #51

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikalailla kivasti on ainakin IC-hommiin suhtauduttu. Harrikka-äi'ien kanssa en ole paljonkaan tien päällä tarinoinut, mutta ei nuo toisaalta ole erityisemmin nokkiaan nostelleet. Kertaalleen olen Jupiter Sportin tankista tien vaerressa valutellut harrikan tankkiin kaksitahtisoppaa ja hyvin tuntui kelpaavan eikä ollenkaan vittuiltu.

Joku Goldwingilla ajellut sen sijaan kerran aukoi naamaansa kun polkupyörällä liikkeellä ollessa tarinoin hänen kanssaan. Sanoin, että on pyörä toistaiseksi telakalla. Oli sitä mieltä, että pitäisi minunkin hommata oikea pyörä, eli vesijäähdytteinen nelitahti niin pääsisi ajamaankin. No, siitä pari vuotta niin ajoin vuoden sisään n. 12 000 km, josta talven aikana muutama tonni. Jälkikäteen sitä miettinyt, että paljonkohan tuli kyseiselle ukolle kilometrejä sinä talvena...

Mutta niin, yleensä kaikki vanhojen ja uudempienkin pyörien kanssa ovat olleet hyvää pataa kun sopivasti kieli poskessa heitä lähestyy.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 27, 2019, 18:24:33 ip
Vastaus #52

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo ei niillä kaikilla ole noussut nuppiin.Satuin kerran yhden HD porukan pöytään kahville ja saman lenkin olivat ajaneet kun minäkin,Siinä kehuivat ajettuja kilometrejä ja kysyivät multa paljonko on ajettu kerroin ajetut mailit siinäkohti alkoi pöytähiljenemään kun tajusivat että tässä on mailimittari.Olen kyllä muutamalle HD hemmolle sanonut että taiwanin osat on parempilaatuisia kun amerikkalaiset eikä kukaan vielä ole uinut liiveihin.En ole merkkiuskollinen ostin tämän kun oli sopivasti tyrkyllä ja miellytti omaa silmää.

Mikäs pyörä Markolla on? Kunhan utelen ;)

Itse kun olen sekakäyttäjä ja muutenkin avarakatseinen, niin aika hyvin olen pyöräväen kanssa tullut juttuun. Työkavereissa on harrikkaukkoja ainakin kolme, knucklesta pannun kautta evoon, ja nyt kun mulla on Rautapää niin olis shovelia vaille sarja täys :D Museo-Honda on mulla ollut jo monta vuotta. Ei nuo harrikkakaverit ennenkään ylenkatsoneet, toki nyt kun on yhdistävä tekijä niin juttua piisaa entistäkin enemmän.

Mulkerot on mulkeroita, oli alla sitten lähi-itäpyörä, Wingi tai Harrikka, eikä se pyörästä ole kiinni. Mun Harrikka on työn alla vielä joten en ole päässyt kokeilemaan muuttuuko suhtautuminen verrattuna Hondaan. Itse aina tervehdin kun vastaan tullaan, ja bensa-asemallakin nyökkään tai muuten huomioin. Yleensä tulee tervehdys takaisin. Honda on helposti lähestyttävä enkä itsekään liene kovin pelottava kun aika usein tullaan jutulle, etenkin sellaiset vähän vanhemmat herrat jotka ovat olleet ”siinä iässä” silloin kun tuo mun Honda oli uusi. Saa nähdä pelottaako rähisevä Rautis jatkossa juttelijat kauemmaksi ;)

Mika M:n kokemukset lienevät jostain jengiläisistä jotka olivat öykkäreitä jo ennen kuin omistivat Harrikan. Toinen sakki on sitten nämä keski-ikäiset toimihenkilöt jotka hankkivat uudenuutukaisen ison matkaharrikan, ja poseerailevat kavereidensa kanssa uudet nahkakamppeet naristen, niistä porukoista saatetaan pikkuhondaa ylenkatsoa. Mutta enpä noihin ”lifestyle”-tyyppeihin oikein samaistu muutenkaan, siis näihin joilla on HD-brändätyt kamppeet sukkia myöten, ja samat ”yksilölliset” modaukset isolla rahalla upouuteen pyörään teetettynä. Mulle kun tuo on ”vain” Moottoripyörä, joskin aikas hieno sellainen kaikessa alkeellisuudessaan. Ameriikkaa siinä on tietysti, mutta näin Hondaharrastelijalle paljon tuttuakin, esim Showan jousitus molemmissa päissä, Nippon Seikin tekemät mittarit, Hitachin tasavirtageneraattori (no okei Hondassa on vaihtovirta) ja Keihinin CV-kaasutin. Vaihteistossa, joka nyt siis leväällään, on japanilaisia kuulalaakereita jne eli on tuollainen 36-vuotiaskin amerikanihme loppujen lopuksi aika globaali tuote. Kiinalaisia osia siinä alunperin ei taida olla eikä taiwanilaisia, mutta noista uusimistani ei voi olla ihan varma.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 27, 2019, 18:31:25 ip
Vastaus #53

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Aikalailla kivasti on ainakin IC-hommiin suhtauduttu. Harrikka-äi'ien kanssa en ole paljonkaan tien päällä tarinoinut, mutta ei nuo toisaalta ole erityisemmin nokkiaan nostelleet. Kertaalleen olen Jupiter Sportin tankista tien vaerressa valutellut harrikan tankkiin kaksitahtisoppaa ja hyvin tuntui kelpaavan eikä ollenkaan vittuiltu.

Joku Goldwingilla ajellut sen sijaan kerran aukoi naamaansa kun polkupyörällä liikkeellä ollessa tarinoin hänen kanssaan. Sanoin, että on pyörä toistaiseksi telakalla. Oli sitä mieltä, että pitäisi minunkin hommata oikea pyörä, eli vesijäähdytteinen nelitahti niin pääsisi ajamaankin. No, siitä pari vuotta niin ajoin vuoden sisään n. 12 000 km, josta talven aikana muutama tonni. Jälkikäteen sitä miettinyt, että paljonkohan tuli kyseiselle ukolle kilometrejä sinä talvena...

Mutta niin, yleensä kaikki vanhojen ja uudempienkin pyörien kanssa ovat olleet hyvää pataa kun sopivasti kieli poskessa heitä lähestyy.
Sen olen huomannut että vanhemmat ihmiset jotka on mp:llä liikkeellä, ovat yleensä puheliasta sorttia ja helposti lähestyttäviä ihmisiä, ja aloittavat tarinoimisen usein ihan itse, jos siinä sattuu itsekin olemaan
mp:llä liikenteessä. Pyörän merkkiin ja malliin katsomatta. Monet mukavat juttutuokiot saatu aikaiseksi ja milloin missäkin p-paikalla, tms.

En sitten tiiä johtuuko se sitten  siitä että oma mp on tuollainen retrohenkinen naku ja yksinkertainen niinko kuskikin? Kuskin vaatteet on tosin päällä, ainakin ihmisten ilmoilla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2019, 18:37:32 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Elokuu 27, 2019, 19:30:08 ip
Vastaus #54

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto

Muistanko oikein, oli jotain parempaa? Nimittäin itsetehty? ;) Joskus monta vuotta sitten käydessäni korjaamassa talosi pihaviemäriä, muistelen kertoneesi sellaisesta projektista.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Elokuu 27, 2019, 19:38:44 ip
Vastaus #55

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Muistanko oikein, oli jotain parempaa? Nimittäin itsetehty? ;) Joskus monta vuotta sitten käydessäni korjaamassa talosi pihaviemäriä, muistelen kertoneesi sellaisesta projektista.
Jaa, että meilläkö? No kyllähän minä yhden rojektin kasailin, ja perus aihiona oli valmiiksi raiskattu gsx 750 e.

Elokuu 27, 2019, 19:43:13 ip
Vastaus #56

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto

Jaa, että meilläkö? No kyllähän minä yhden rojektin kasailin, ja perus aihiona oli valmiiksi raiskattu gsx 750 e.
Lainaukseni ei ihan osunut kohteeseen. Se oli tarkoitettu Teemu S. Lindforsin kommenttiin. Sorry.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Elokuu 27, 2019, 19:44:44 ip
Vastaus #57

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Paremmasta en tiiä, mutta muuten kyllä muistat ihan oikein. Omavalmistestatus on mun rutkussa, käyttöönottovuosi 1982. Saiskohan sen museokatsastettua? ;D

Elokuu 27, 2019, 19:49:48 ip
Vastaus #58

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Lainaukseni ei ihan osunut kohteeseen. Se oli tarkoitettu Teemu S. Lindforsin kommenttiin. Sorry.
No sitähän minä ihmettelinkin, kun ei ole viemärit eikä kaivot reistailleet.

Elokuu 27, 2019, 20:16:25 ip
Vastaus #59

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Härräkkäkuume meinaa vaivata. Kyllähän se ärsyttää.
Kahden pytyn loukussa.