Moro
Mun sähkömiehen taitoni eivät riitä ohjauslogiikkaan ja jotkut manuaaliset vaihtokytkimet on liian vaikea käyttää,sellainen vaiheiden kuorman tunnistava aparaatti tähän olisi passeli.
Ei tarvita minkäänlaista akku-tai invertterisysteemiä jos haluaa vastusta lämmittää DC sähköllä,ei se vastus tiedä mitä sähköä sinne ajetaa ja riittävän isoon vastukseen voidaan syöttää pienempääkin jännitettä se tosin ei "hehku" silloin täysillä,mulla on käyttövesivaraajassa vastus en nyt muista vastuksen vastusarvoa tarkkaan mutta 110 V:nen se on johon sähkö tulee mun tuulimyllyltä,sieltä tulee 3 ~ virtaa mutta se tasasuunnataan ihan vaan sen takia että säästetään yksi paksu johto.
Ja se ylituotettu pitää "ostaa" vai antaa, vai miten se nyt onkaan, mutta kumminkin, sähkönsiirtomaksua vastaan sähköyhtiölle.
Tähän nyt vielä että
myydystä sähköstä ei tarvitse maksaa siirtomaksua eikä veroa.
Mietippä että jos myydystä sähköstä saa 5 centtiä / kWh ja siitä jos joutuisi maksamaan vaikkapa 9 centtiä siirtoa niin myynti menisi 4 centtiä tappiolle,asia ei ole näin.
Kun myy sähköä joka on jäänyt yli oman tarpeen niin sen hyvityshinta jää sähköä myyvän yrityksen "kassaan" joka seuraavassa sähkölaskussa se hyvitetään,näin niinkuin asia siitä kuuluisasta rautalangasta väännettynä.
Tämä aurinkosähkö homma ei ole mitään kultakaivos hommaa mutta kun laitteistot hommaa mahdollisimman edullisesti eikä lankea myyntitykkien avaimet käteen tarjouksiin joita voi sanoa huijaukseksi ja tekee asennustyöt mahdollisuuksien mukaan itse,sähköasennukset on teetettävä kun niistä ja mittauksista joutuu siirtoyhtiölle lähettämään pöytäkirjat ja asentajalla on oltava olikohan se joku TUKESin numero niin olen laskenut että sijoitetulle pääomalle saa n. 6-7 %:n koron ikäänkuin taivaalta.