Sitä ehtii eläkeukot tietysti istuskelemaan vaikka Essolla kahveen ääressä ja puimaan näitä juttuja

Työn orjan ominaisuudessa minä itte sen sijaan otan joka aamu teikkövei-kahveen justiinsakin siihen puolen tunnin työmatkalle mukaan. Kas kun ikää ei ole ihan vielä niin paljoa että kushätään tai muuhun kolotukseen heräisin aamuyöstä, ja jäisin sitten Aamulehteä odottelemaan... Kello soi mulla kutosella alkavaan kellonaikaan, sitten muutama klasi vettä, ulkoilukamppeet päälle ja koirien kanssa aamulenkille, sitten tassujen pesut, ruokaa koirille ja ittelle, kahvit tippumaan, termosmukiin kuumaa vettä, suihku, työkamppeet päälle, kahveet termosmukiin ja muki auton mukitelineeseen. Kello on jotain 8 tässä vaiheessa, joten aika sopiva aamukahveen aika. Rauhallinen liikenne kun on, niin cruise sataseen ja maisemia katsellessa voi siemailla kahvit kaikessa rauhassa. Semmoinen vanhan ukon vaiva on jo mullekin ehtinyt tulemaan että tykkää juoda kahvin ilman kiirettä, ja jos hotelehtii niin närästää pirulauta. Autossa on mulla se puoli tuntia aamulla ja iltasella ihan omaa laatuaikaa, aamulaatuaika menee melkein aina kahvin merkeissä, iltapuolella ei kahvia ole mutta muuten vaan meditoin.
Vettäkin kannattaa kyllä juoda, siitä saa virtaa kun pysyy aineenvaihdunta käynnissä. Ja joitakin ikämiehillä yleisiä kusvehkeitten pikkuharmejakin ehkäisee se kun nesteet liikkuu ja vaihtuu. Mutta juu, turhaa missään tunnin lenkillä hosua pullon kanssa, juo ennenkuin lähtee ja sitten taas kun tulee takaisin.