Kirjoittaja Aihe: Take away kahvit.  (Luettu 11800 kertaa)

Toukokuu 06, 2018, 08:24:09 ap
Vastaus #15

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Isoisä pruukasi aina välillä mainita, että
"ikääntyneen miehen kannattaa aina kusta kun on tilaisuus"..

Liittyy varmaan tähän nesteen nautintaan jotenkin?

Mutta se on huomattu,että etenkin nuoriso raahaa niitä pullojaan
kaiken aikaa...jotain litkua lipittävät kaiken aikaa.Eikä ole vettä.

Yksi tuttu hammaslääkäri sanoi,että nykykakaroiden hampaat ovat niin
kamalassa kunnossa,että ei muista moisia ennen nähneensä.Liittyy
sekin noihin ylimakeisiin ja aineistettuhin litkuihin,jota kakrat
purskuttelevat onteloissaan kaiken aikaa.

Kahvi sensijaan on niin hyvää,että jos joku kaataisi joukkoon puolet viinaa,
niin silti joisin-on se kahvi niin hyvää.

Mutta olut menee ihan v..tuiksi jos sen joutuu juomaan siitä
entisaikojen baareissa käytetystä puolen litran ryppypintakolpakosta-
joka oli sentin paksuinen seinämiltään ja kahva kyljessä. Todella luotaantyöntävä anniskeluväline. Yäk!

olutlasin tulee olla aivan ohkainen ja yläreunastaan supistuva köykäinen ja
sutjakkamunainen lasiastia...Nam!

Sitten kuselle...

t. Markku

Toukokuu 06, 2018, 08:41:26 ap
Vastaus #16

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saaristossa mies tilasi puhelinella kirkonkylän kaupasta kaljaa korillisen.
Kaupalla oli kotiinkuljetuspalvelu, jolla korikin piti toimittaa perile.
Tilaaja kyseli toimitusaikaa: onko se huomenaamulla Kustavissa.
Johon kauppias vastasi: riippuu siitä koska sen juotte!

Toukokuu 06, 2018, 11:03:36 ap
Vastaus #17

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Olin toissapänä yli 6 tuntia juomati yhtään mittään, piti autua käytää pajalla (vaihekepin elektroniikka rikki s..tana) ja muillaki asiooilla vielä, kuolenko mä nyt kuivuuteen ?

Tosin kottiin päästyä join heti purkin jääkylymää kalijaa, osaski maistua hyvälle janosen suussa keskellä päivää  8)

[ylläpito on poistanut liitteen]
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 06, 2018, 14:29:48 ip
Vastaus #18

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin toissapänä yli 6 tuntia juomati yhtään mittään, piti autua käytää pajalla (vaihekepin elektroniikka rikki s..tana) ja muillaki asiooilla vielä, kuolenko mä nyt kuivuuteen ?

Tosin kottiin päästyä join heti purkin jääkylymää kalijaa, osaski maistua hyvälle janosen suussa keskellä päivää  8)
Tuo maistuu minunkin suussani, ohrasta tehty vilä tätäkin paremmin.
Alkoholi vain pilaa hyvän juoman.
Ps. Hesarissa oli juttua juuri tästä juomisesta ja siellä suositeltiin tuota ” koko ajan juomatapaa”.
Kai ne viisast tietää.
Itse vaan olen sulkapallon peluussa huomannut,  kun vastapuoli pitää juomapaussin, niin minulla on  varma voitto!
Onko juominen sitten syy vai seuraus, sitä en tiedä.

Toukokuu 06, 2018, 21:08:36 ip
Vastaus #19

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ennen vanhaa kahvi kaadettiin tassille ja siitä höpättiin koska kahvi jäähtyi siinä nopeammin ja tuli lyhyemmät kahvi paussit

Toukokuu 06, 2018, 21:32:34 ip
Vastaus #20

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ja sokeripala huulien väliin ja sen läpi imu, niin ei mee aikaa siihen sokerin sulattamiseen...
jv

Toukokuu 06, 2018, 22:28:57 ip
Vastaus #21

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä en taas ymmärrä tuota kahvin kantamista siltä kantilta, että eikö sen kahvin juonnin ajaksi voi istua. Kaupungilla juostaan punaisiin valoihin samalla kahvia hörppien. Sama on tupakan kanssa. Silloin kun poltin, niin kyllä pääsääntoisesti liike lakkasi polttamisen ajaksi. Että jos elämä on niin saatanan kiireistä, ettei kahvin juonnin ajaksi ehdi pysähtyä, ni onk siin sit mittä järkke?

Mutta tuo juominen. Mulla on aina 1,5l mehukattipullo vettä töissä mukana. Talvella ei välltämättä mene kuin puoli litraa, kesällä saattaa loppua kesken.  Kerran nuorempana raskasta työtä helteellä tehtäessä join 4,5l 1,5h aikana kertaakaan kusematta. Hiki juoksi senkin edestä.

Toukokuu 12, 2018, 20:11:41 ip
Vastaus #22

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä nyt ei kahviin liity, mutta juomiseen kumminkin...

Tuttavalla oli takavuosina eturauhastulehdus, oikein lääkärissäkin kävi. Lisenssi oli antanut neuvon, josta oli sanonut, ettei tälläistä tietenkään sais antaa;
Juo keskiolutta parin päivän aikana niin paljon, kuin voit. Keskioluessa on tuohon vaivaan alkoholin ja veden suhde juuri sopiva pöpösien häätämiseen.

Kumpi sitten taudin hääti, kalja vai antibiootti, tarina ei kerro, mutta oli mukavampi sairastaa.

jussi

Toukokuu 12, 2018, 20:50:34 ip
Vastaus #23

Harri Seila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Hartsa
Kyllä mie ymmärrän tuon kahveen mukkaan viennin, vaan miksi niitä  mukeja ei jakseta viedä roskakoriin, tai kotiin, vaan heitellään pitkin pientareita, hyi,hyi😕 Ersyttäää p....kele

Toukokuu 12, 2018, 20:57:53 ip
Vastaus #24

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meijän kylän juoruämmät joi kahvin tassilta eli porstuan kautta. Mitä mehevämpi juoru,
sen kauempana suusta oli tassi ja enemmän kierteitä kahvissa. Oiken hyvästä jutusta sai
puolen metrin kierteen. :laugh:

L&K.

Toukokuu 12, 2018, 21:35:39 ip
Vastaus #25

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä se takeovei kahvi on silloin tällöin ihan paikallaan. Joskus joutuu lähtemään ennen kukon laulua liikenteeseen ja siinä ajomatkalla on ihan mukava hörppiä kahvia. Tyhjä kuppi kuuluu roskiin, eikä tien poskeen!

Toukokuu 13, 2018, 08:24:16 ap
Vastaus #26

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Armeijassa, sotilaspastori, kotiuttamisoppitunnilla käski aina kun, meinaat heittää roskan auton ikkunasta, katsoa paidan alle(oman) : Onko siellä ketään kotona? Aiheeseen, sitä voi varata aikaa niin ei tarvii noita takeövei kahveja.

Toukokuu 14, 2018, 11:08:33 ap
Vastaus #27

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Take-A-Waykahvit on sama juttu kuin se, että ajamaan lähtiessä jotkut yleensä ottavat heti puhelimen korvaan. Ajaessa kun ei ole muuta tekemistä kuin ajaa .. voi hyvin siinä hoitaa myös puhelut, meikkaamiset ja kahveen juonnit; matkakin joutuu.  Aikaahan menee hukkaan jos baarissa juo  ::)
Ehkä syynä on myös huono ajankäyttö eli kiire tulee ?     
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Toukokuu 14, 2018, 13:04:47 ip
Vastaus #28

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Se että on paljon tehtävää, ja kiire, ne on kaksi eri juttua. Mä kun olin vielä työelämässä niin oli mulla paljon tehtävää. Kiire ei ollu koskaan kun olin päättänyt ettei ole. Se on vaan päätöksentekojuttu se. Kaikki minkä otin tehtäväksi, hoidin ajallaan. Kun siinä aamupäivästä menin konttorille niin pidin aina puolentunnin hiljasen hetken jalat pöydällä. Suunnitellen mitä kannattaa tehdä. Mitä delegoida muille. Mihin laittaa panoksia niin että pääsee kolmelta kotiin.  Tässä tullaan sen eron eteen että mikä on työ.

Laiskuus kunniaan. Joka organisaatiossa tarvitaan laiskoja, velmuja jotka teettää työnsä muilla. Laiskuus on kunnioitettava voimavara yrityksessä.
Jos tulee firmassa vastaan uusi homma, pistä laiskin tekemään se. Laiska keksii miten se helpoiten tehdään. Sitte pistät ahkerat tekemään kuten se laiska opetti.

Ahkerat ei keksi ja kehitä mitään hyödyllistä. Ne pakertaa. Tekee kuten on käsketty. Hyvä niin. Ahkeruuskin kunniaan.

Siksi tarvitaan laiskoja ja niillä on tärkeä rooli yrityksessä ja aikaa juoda ihan rauhassa se kahvikuppi.
Laiskojen määrä suhteutettuna ahkeriin, ei voi olla suuri. Yhtä laiskaa kohden tarvitaan lauma ahkeria. Ja hyvä niin. Mutta. Se laiska on tarpeellinen ja hyödyllinen koko porukalle.

Toukokuu 14, 2018, 13:09:42 ip
Vastaus #29

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Take-A-Waykahvit on sama juttu kuin se, että ajamaan lähtiessä jotkut yleensä ottavat heti puhelimen korvaan. Ajaessa kun ei ole muuta tekemistä kuin ajaa .. voi hyvin siinä hoitaa myös puhelut, meikkaamiset ja kahveen juonnit; matkakin joutuu.  Aikaahan menee hukkaan jos baarissa juo  ::)
Ehkä syynä on myös huono ajankäyttö eli kiire tulee ?     

Voi kai se noinkin olla. Itse en puhu puhelimessa ajaessani jos vaan jotenkin voin sen välttää. Aamulla voisin toki herätä 20min aikaisemmin niin ehtisin siemailla kahvit ruokapöydässä sen sijaan että juon ne (termosnokkamukista) autossa. Mutta enempi olen Ossin linjoilla:

Kön vetelee autolla pitempiä siivuja, niin toisinnaan tullee otettua 0,7 litran take away termokseen kahavia ja juon sillon ku huvittaa. Mutta oonpahan ottanu usiasti take away kahavit huoltoasemaltaki, kö kaks kahavitaukua on puoli tuntia - kolome varttia pitempi matka-aika.

Mullakin on ollut työhommia joissa kuvaan kuului pitkät siirtymät autolla. Jos jokaisen "Pasi Kuikka"-pysäyksen yhteydessä olisi jäänyt vartiksi nautiskelemaan kahvia tai vissyä kuppilaan niin vuositasolla siihen olisi mennyt ainakin jotain 50-60 tuntia. Kun puhutaan 6-8 tunnin ajomatkoista niin siinä saa pysähtyä kuitenkin ainakin pari kertaa. Tällaisia reissuja viikoittain, ja joskus parikin viikossa, niin kertyy siitä. Ja sitäpaitsi oman Thunderbirdin sohva oli mukavampi istuakin kuin useimpien kuppiloiden vinyyliloossit :) Sitten joku semmoinen pieni pätkä niinkuin vaikka Turuusta kotikulmille, ei siinä välipysähdyksiä tarvittu, ja tankillinen bensaa piisasi eestaas, mutta kun oli lähtenyt liikenteeseen joskus aamukutoselta (sen termarimukikahveen kanssa), niin ei siinä sitten enää klo 17, kun kotiinlähtö alkoi olla edessä, enää tehnyt mieli Auran ABCille jäädä istuksimaan vaan kaffet taas mukaan, ehkä jopa vissypullokin jos sattui oikein retee olo olemaan. Se toi ylemmän toimihenkilön reissuhomma kun on joskus sellaista että matkatunteja voi laskea mutta ei niistä korvauksia saa. Jos kotoa poissaolon saa lyhenemään vaikka puolellakin tunnilla per reissupäivä, niin...? No, kai sen puoli tuntia voi ABC:lläkin viettää, tai jos oikein hyvin viihtyy kotoa poissa niin voi vaikka testailla niiden "idyllisten" ei-ketjukuppiloiden tarjontaa. Itse taidan sen testailun jättää eläkepäiville ja moottoripyöräretkille.

Kaima R on asian ytimessä, harkinta kunniaan. Touhottajia riittää maailmassa kyllä, ja mitä enemmän maailmaa katselee, sitä suurempi osa touhotuksesta tuntuu turhalta.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”