Kirjoittaja Aihe: Lataushybridin todelliset kulutuslukemat  (Luettu 25102 kertaa)

Maaliskuu 03, 2018, 21:21:08 ip
Vastaus #30

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jos mulla olis 40 000@ en sitä autoon panis vaan selaisin matkaoppaita, takasin tullessa mulla olis 35 000€ rahaa. Mazda on pensasyöppö mut kun ajaa vähän niin ei haittaa, ikinä en pääsis säästöpuolelle. Vaimon työmaalla on neljä latauspistoketta ja voisin ajaan lataamaan autoa (4Km) ja juoda ilmaista kahvia. Ei se kannata sittenkään, syy kylmät akut ei lataudu. Mä en usko koko hömppään.

Maaliskuu 03, 2018, 22:00:27 ip
Vastaus #31

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus
Minäkin hankin autoni noilla perusteilla, mielestäni turvallisuuteen kuuluu myös neliveto.
En okein löydä sellaista hybridiä. 

Lexus RX450 joka minulta löytyy on "neliveto" tosin kardaania takapäähän ei ole. Takapään veto on hoidettu sähkömoottoreilla. Liukkaalla kelillä lähtee valoista kuin rusakko makuulta. Maastossakin on tullu koitettua enkä kiinni ole jääny.

Maaliskuu 03, 2018, 22:01:21 ip
Vastaus #32

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
veroihin pitäisi laskea hybrideissä ja täys sähköautoissa mukaan sähköntuotannon päästöt + valtakunnallisen sähköverkon rakennuskustannukset

jonkun lähteen mukaan sähköauto ottaa 0.4 kW/km ja suomessa sähkön tuotannon päästöt on kait jotain 160 g/Kw eli päästöt on siitä kohtaa 64 g/km, Euroopassa keskimääräinen päästö on 300 g/Kw, kreikassa 600 g/kw eli 120 g/km tai 240 g/km

ei pysty käsittämään että hybrideiden lataus osuudesta tai sähköautoista puhutaan päästöttöminä

Vai autoihin lisää veroja... ;D

Koko tuo hybridi- ja sähköautojuttu on vielä raakilevaiheessaan.
Mutta kun Suomi on sitoutunut EU: n hiilidioksidipäästöjen vähentämisohjelmaan, niin veroeduilla on ohjattava kansaa ottamaan riskiä.
Tietenkin kasvavat volyymit saavat autoteollisuuden panostamaan akkujen kehittämiseen ja siten skkukehityksesyä tulee todellinen sucsee.

Maaliskuu 03, 2018, 22:04:16 ip
Vastaus #33

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Minäkin hankin autoni noilla perusteilla, mielestäni turvallisuuteen kuuluu myös neliveto.
En okein löydä sellaista hybridiä.

Lexus RX450 joka minulta löytyy on "neliveto" tosin kardaania takapäähän ei ole. Takapään veto on hoidettu sähkömoottoreilla. Liukkaalla kelillä lähtee valoista kuin rusakko makuulta. Maastossakin on tullu koitettua enkä kiinni ole jääny.
Miten pakkanen vaikuttaa akun kestoon yms toimintoihin?

Maaliskuu 03, 2018, 22:23:11 ip
Vastaus #34

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus

En ole huomannut mitään muutoksia akun kestoissa. Vaikka minun auto on vm:2011 ajettu 150000 ei ole ollut mitään ongelmia. Auton hybriditekniikka on varmasti vanha verrattuna uusiin autoihin. Viimeisen huollon teetin Toyota Tammer autossa ja sain vuoden lisätakuun akuille. Polttoainekulutus jopa putosi viimeisen huollon jälkeen kun siihen tehtiin hybridijärjestelmän huolto. Akkujen lämpötila pitää olla tietyllä tasolla että hybridijärjestelmä toimii.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2018, 22:45:33 ip kirjoittanut Jani Erola »

Maaliskuu 03, 2018, 23:29:45 ip
Vastaus #35

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus

En ole huomannut mitään muutoksia akun kestoissa. Vaikka minun auto on vm:2011 ajettu 150000 ei ole ollut mitään ongelmia. Auton hybriditekniikka on varmasti vanha verrattuna uusiin autoihin. Viimeisen huollon teetin Toyota Tammer autossa ja sain vuoden lisätakuun akuille. Polttoainekulutus jopa putosi viimeisen huollon jälkeen kun siihen tehtiin hybridijärjestelmän huolto. Akkujen lämpötila pitää olla tietyllä tasolla että hybridijärjestelmä toimii.
Vaatiiko siis lämpimän tallin?

Maaliskuu 04, 2018, 08:35:18 ap
Vastaus #36

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siitä on jo kauan kun rahoitusfirman autolla ajelin-
taisi olla v. 2002 kun viimeksi osamaksua autoista maksoin.

No nyt on todellisuudessa kyllä kalliimpi auto kuin 3000e-
ja omahan sekin on kun maksoin sen käteisellä kaupassa-
tai siis pankkikortilla.Melkein uusi biili vieläkin-väkivahva
1,25 litranen pensakone ilman urboa...

Mutta niin paljon en autoa tarvitse-että maksaisin siitä vaikkapa
60000e...tai edes 20000e. Mitästäshittoa kun ajot ovat varmaankin
70% noita 80km/h teillä ajettavia ajoja...moottoritiellä tietenkin
jotain reissusiirtymiä. saattaa nykyään ajot jäädä viitentoistatuhanteen
vuodessa-ja kesäajoista melkoinen osa tapahtuu sillä lava-nelivetodieselillä.

Se onkin mukavaa-korkeasta kabiinista saa katsella kuin laivan kapteeni ja putkesta
tuppaa pienhiukkasia...eikä omatunto soimaa yhtään.Koska naapurin luomutilallisen
lavadiiselissä on vieläkin isompi pakoputki-ja kaikissa neljässä traktorissa ja
puimurissa ja öljykäyttöisessä viljankuivaamossa.Siinä kilomertin päässä on seuraava
maatila...ja siitä kilometrin päässä...ja siitä kilometrin...

Ihan rahan haaskausta käyttää autoon vaatimattoman kesämökin hintaa.

Seuraava autonvaihto taitaa suuntautua halvempaan päin-ehkä juuri tuonne
hintaluokkaan 3000...5000e. Sillä saa jo aivan toimivan
värkin kun valitsee merkin oikein ensinnä-ja sitten edes hiukan syynää
sitä ostosta ennen kauppaa.

Mulla on myös syvä luottamus
itseeni siinä,ettei ostos tule olemaan minkään sortin hybridi tai sähköauto.
Eikä edes kaasuauto,koska ainoa lähiseudun tankkauspaikka on Lahdessa
eli 20km päässä täältä.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2018, 09:14:16 ap kirjoittanut markkukovasin »

Maaliskuu 05, 2018, 12:02:21 ip
Vastaus #37

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teemu, olen edellen vahvasti sitä mieltä....  jaa niin mitähän mieltä minä viikko sitten olinkaan.  ::)

Pointti tuossa hybridiautossa tuossa kokoluokassa on: onko tuossa autoveron alhaisuudessa mitään järkeä?

Hehheh... ;D

Minun mielipiteeni on, että autoveron määräytymisessä CO2-päästöarvon mukaan ei ole järkeä. Ei hybridien osalta eikä muutenkaan.

On tosiaan mahdollista, että autovero nousee, kun uusi, suurempia CO2-arvoja näyttävä testisykli tulee käyttöön. Se olisi tyypillisen typerää käytöstä lainsäätäjältä, koska siitä seuraisi kannustin raahata tänne käytettyjä aikaisemmin käytössä olleen syklin mukaan hyväksyttyjä autoja, joissa CO2-arvo on pienempi. ::)

Baijerilainen on hyvä auto. Sillä jopa pääsee hyvin lähelle tehtaan ilmoittamia kulutuslukemia, olen semmoista 530:stä itsekin ajanut.

Mulla oli aikaisemmin Cadillac, jolla en ikinä päässyt tehtaan ilmoittamaan keskikulutukseen. Aina jäi litrakaupalla alle tehtaan ilmoituksen.

Maaliskuu 05, 2018, 12:41:41 ip
Vastaus #38

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Pääsee varmaan aika lähelle samoja lukuja kun jenkki ilmoittaa kulutuksen gallonoina ja täällä lasketaan litroina ;D
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 05, 2018, 13:14:55 ip
Vastaus #39

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teemu, olen edellen vahvasti sitä mieltä....  jaa niin mitähän mieltä minä viikko sitten olinkaan.  ::)

Pointti tuossa hybridiautossa tuossa kokoluokassa on: onko tuossa autoveron alhaisuudessa mitään järkeä?

Hehheh... ;D

Minun mielipiteeni on, että autoveron määräytymisessä CO2-päästöarvon mukaan ei ole järkeä. Ei hybridien osalta eikä muutenkaan.

On tosiaan mahdollista, että autovero nousee, kun uusi, suurempia CO2-arvoja näyttävä testisykli tulee käyttöön. Se olisi tyypillisen typerää käytöstä lainsäätäjältä, koska siitä seuraisi kannustin raahata tänne käytettyjä aikaisemmin käytössä olleen syklin mukaan hyväksyttyjä autoja, joissa CO2-arvo on pienempi. ::)

Baijerilainen on hyvä auto. Sillä jopa pääsee hyvin lähelle tehtaan ilmoittamia kulutuslukemia, olen semmoista 530:stä itsekin ajanut.

Mulla oli aikaisemmin Cadillac, jolla en ikinä päässyt tehtaan ilmoittamaan keskikulutukseen. Aina jäi litrakaupalla alle tehtaan ilmoituksen.
Samaa mieltä: ei verotus ole oikeudenmukaista eikä rationaalista.
Kuten Wahlroos sanoi, veortus on enemmistön diktatuurin päätös.

Ymmärsin allaolevan graafin, niin että tuo oikeanpuoleinen vähemmistö maksaa vasemmalla olevat patsaat.
Mistä tuo on peräisin?
Ps: oletko muuttanut firman mukana  Östermyraan?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 05, 2018, 16:16:46 ip
Vastaus #40

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taisin pölliä ton graafin jostain Uuden Suomen blogista. Ymmärrän sen juuri noin kun mainitset: oikeanpuoleinen vähemmistö koostuu maksumiehistä, muut ovat saamapuolella.

En ole muuttanut firman mukana Östermyraan. En taida edes tietää missä semmoinen paikka on...

Maaliskuu 05, 2018, 16:37:02 ip
Vastaus #41

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

Pääsee varmaan aika lähelle samoja lukuja kun jenkki ilmoittaa kulutuksen gallonoina ja täällä lasketaan litroina ;D
Viisainta on ilmoittaa kulutus suoraan ämpäreinä. Selkeä mitta, ja Suomalaisen kansallismitta.
 Eihän semmosilla, pilkku jotakin litraa, mitoilla kukaan eikä mitään viisastu.  Ne pilkut ookku itseensä huijaamista ja myyntiesitteitä varten?  ???

Maaliskuu 05, 2018, 16:48:31 ip
Vastaus #42

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taisin pölliä ton graafin jostain Uuden Suomen blogista. Ymmärrän sen juuri noin kun mainitset: oikeanpuoleinen vähemmistö koostuu maksumiehistä, muut ovat saamapuolella.

En ole muuttanut firman mukana Östermyraan. En taida edes tietää missä semmoinen paikka on...
Lippineva eli Seinäjoki.

Maaliskuu 05, 2018, 17:07:55 ip
Vastaus #43

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lippineva eli Seinäjoki.

Ai jaa. No, konttori on Seinäjoella, mutta minä en. :police:

Maaliskuu 05, 2018, 18:06:24 ip
Vastaus #44

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62