Tervehdys, tässä kysymys: Kirjat suosittaa laittamaan peräöljyksi sae 90. Tuota vain ei taho löytää mistään helposti, ainut minkä viimeksi löysin oli nimeltään jotain skootteriöljyä, sillä viime kesän ajelin. Nyt sitäkään ei saa enää täältä jumalankin hylkäämästä erämaasta, missä asun, mulla olis synteettistä mobil 1 shc 75w90 öljyä mitä käytän auton vaihteistossa koska täälä talvella pakkaset sellasia ettei saa normi 80/90:llä pykäliä päälle oikein millään ennenkun käyttää konetta puoli tuntia.. , oiskohan se huono vaihtoehto laittaa tuonne perään? Sitten löytyy kyllä mineraalimoniasteöljynä myös 80 w 90 normi vaihteistoöljyä, mutta en nyt laita sinne vielä mitään ennenkun kuulen mielipiteitä, kyllähän minä sen tiän että tilaamalla jostain saa just sitäkin mitä kirja sanoo mutta maksaa maltaita ja mielellään lukisin mielipiteitä asiasta. Lähinnä kiinnostasi tietää että miksi sen pitäsi olla juurikin yksiasteöljyä sae 90, onko siinä mitään logiikkaa etteikö siihen moniasteinenkin kävisi, ja synteettinen?
No lisäys tähän vielä, että pyörä on ollut mulla vasta pari vuotta ja vuosimalli on -83. Sillon kun ekan kerran vaihoin ne peräöljyt niin se vanha oli kuin mustaa tervaa, mikä just suostu valumaan ulos sieltä kun viikon päivät anto valua, niin varmaan sitä parempi vaihtoehto on kyllä ihan mikä tahansa tuore öljy. Metallia ei ihme kyllä ollut sen tervan seassa.