Kirjoittaja Aihe: Miljoona asuntoa väärässä paikassa  (Luettu 31679 kertaa)

Helmikuu 02, 2018, 18:01:59 ip
Vastaus #60

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Suomen lain mukaan jos sinulla ei jää tiettyä määrää rahaa yli vuokran, ym. jälkeen niin sossu on velvollinen maksamaan tukea!
Siis näitä tarkoitan, joka oli suuri kustannus kunnalle, kunnes nyt se muuttu kelan eli valtion maksettavaksi!
Mitä kovempi vuokra sitä enemmän yhteiskunta maksaa tukia, olen nähnyt tämän, joten yhteiskunnalle olisi edullisempaa majoittaa työtön porukka sinne missä on halvinta asua ;)  En mää kyllä niitä tänne halua  ???

Niin kauan kuin kokkarit ja raharikkaat sijoitusasuntoineen saa valtion kautta rahaa taskuun ei muutosta tule!

Esim. varkaudesta se sijoitusmielessä ostettu, vuokra-asunnon vuokraaminen ei ole bisnestä. Jos saat yksiöstä vuokratuloa 350 euroa, siitä vähennetään yhtiövastike (esim 130 eur), ja lopuista maksat pääomatuloveron. Ja maksat sitten vuokranantajana ja osakkaana taloyhtiön putkiremontit, parvekeremontit, salaojituksen uusimisen, ulkovuorikorjaukset, ... yms... ja ostat/vaihdat siihen osakkeeseen sen jääkaapin jos se hajoaa, yms, yms... , teet välillä lattia- tai keittiörempan,.... ja sen käyttöaste on harvoin vuositasolla sen täys 100%.

Jos se olis hyvää bisnestä, kaikki tekisi sitä?  :-X
Siis tämä ei ole bisnestä taantuma alueilla, se on bisnestä ruuhkasuomessa, mogadishu, turku, tampere, jyväskylä, oulu, jne.
Sen takia ns. turha väestö pitäisi houkutella taajamiin, määrittelemällä maksimi vuokra taso ja vuokratuki!
Minä JKL ollessani tapasin henkilön joka kertoi perineensä niin paljon kerrostalo osakkeita ettei tarvitse koskaan töitä tehdä!
Onko se oiken että toisilta voi viedä vaikka vuokratukien kautta rahaa omaan hyvinvointiin, kun on perinyt, raha tulee rahan luokse!
Voi v..tu, kyllä kirveellä olisi töitä!

Voisko joku alkamaan välittämään asuntoja siten että annan oman ahtaan asuntoni täällä ruuhkasuomessa ja itse pääsen väljempään asuntoon peräkylille! Joku voi jopa antaa asuntonsa sitä tarviavalle!

Tämmöistä se on, ja vuokra-asumisen pelisäännöt on valitettavasti kirjoittanut joku muu kuin me.  :-[

Minä oon hokenut muksuille että opiskelkaa ammatti jolla elätte. OMA-ALOITTEISUUS!! Haaveet ja utopiat pois, sen työn suhteen. Unelmajobia EI ole, ainakaan pitkässä juoksussa. Eikä sillä työllä tarvii rikastua, vaan sillä on tarkoitus elää. Ja ostakaa heti oma asunto kun vaan kynnelle kykenette. Jos teillä on varaa maksaa omasta pussista sitä vuokraa, niin on myöskin varaa maksaa omaa asuntoa. Eikä se ensi-asunto ole heti 300 m2, kaikilla herkuilla ja rantatontilla. Pappa nej betala, kun ei oo millä betala, semmoisia.  :-[

Siinä omistusasunnossa on aina rahat kiinni, edes osittain. Ei asuntojen hinnat vatkaa kumminkaan kovin montaa %, jos asunto ei ole todella ongelma-alueella. Vuokrassa ei ole sijoitettuna kiinni yhtään. Vuokran maksu on kuin heittäisi rahat vatukkoon. Kyllä niille vuokra-apajille löytyy aina välistä vetäjiä. Näin se toimii, kaikkialla maailmassa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2018, 18:06:34 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Helmikuu 02, 2018, 18:04:35 ip
Vastaus #61

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

On se niin saa..nan väärin jos joku voittaa lotossa muutaman millin tai jos joku saa ison perinnön,no lottovoitosta on jo verot maksettu mutta perinnöstä joutuu maksamaan.Kyllä olis kirveelle töitä että pääsisimme tosta perintöverosta kuten Ruotsissa esim.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 02, 2018, 18:11:11 ip
Vastaus #62

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kyllä pitäis Suomen kansa tasapäistää ja jakaa perinnöt, kuten lottovoitotkin kaikkien kesken. ::) Verot voitais kuitenki jättää lottovoittajille ja perillisille maksettavaksi. :P Sehän se ois oikialla tavalla tasa-arvoista. :police:
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 02, 2018, 18:20:51 ip
Vastaus #63

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Mun puolesta perinnössä voi olla 150% vero,en tule ikinä perimään mitään eikä kukaan minua...Nimim.Hopealusikat jaettiin synnytyslaitoksella enemmän tarvitseville... ;)

Helmikuu 02, 2018, 19:26:36 ip
Vastaus #64

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Naimattomille = ei vielä ole avioliitossa antaisin neuvon: teetä avioehtosopimus tuomarillasi! Viidenkymmenen prosentin todennäköisyydellä tulet tekemään kunnon tilin. Jos on varakas kohde niin unohda neuvo.
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Helmikuu 02, 2018, 19:30:48 ip
Vastaus #65

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Taistolaisuus ja kommunismi.
 Se on tuonut hyvinvointia ja tasa-arvoa koko kansalle. Yhteiskunnan rahat ja hyvinvointi on jaettu oikeudella siinä järjestelmässä, ja parhaat saa työnsankari pinssin kaupanpäälle. Kansa voi paksusti ja poliittiset herrat ei pröystäile. Tasapäistetty koko  kansakunta.
 Hyväksi havaittu järjestelmä ja ideologia, kun se näyttää olevan vauhdilla leviävää sorttia.

Aamen, ja tätä ei saa toisinajatella tai kyseenalaistaa.  >:(

Helmikuu 02, 2018, 20:35:20 ip
Vastaus #66

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Piti varsin kurkata, mimmosia taloja lähtis halvalla. Jos voittais sen 90 milj eurojakissa voiskin muuttaa hauskimman kuuloseen paikkaan, vaikka

Rauhaan

https://www.etuovi.com/kohde/8122769?sc=M1215788651&so=praq&pos=80

Tynkään

https://www.etuovi.com/kohde/566869?sc=M1215788651&so=praq&pos=115

Inhaan

https://www.etuovi.com/kohde/7502377?sc=M1215788651&so=praq&pos=143

Tai Kuoleman Ilomäelle    :)

https://www.etuovi.com/kohde/9912819?sc=M1215788651&so=praq&pos=266

Tai ei sitä rahhoo tarviis kuin noin 40 tuhatta.

Helmikuu 02, 2018, 21:10:00 ip
Vastaus #67

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tuomolle voisin sanoa,älä pelkää,ei ne kommunistit vie sinun asuntoa,vaimoa eikä työpaikkaa.Ai onnenpäivää jos Suomesta olisi kielletty ay-liike,työnantaja olisi saanut sanella palkat ja valtio verot,oltaisiin duunarin kuono painettu turpeeseen ettei se ikinä nousisi,kaikki tulisi rikkaaksi sijoittelemalla keskenään eikä kenenkään tarvisi tehdä töitä.Minullakin on huono omatunto kun sain liikaa palkkaa,kai siitä olisi työnantajalle voinut antaa vielä osan...Olin valtiolla töissä,sehän olisi palautunut yhteiseen kiertoon...Voisikohan eläkkeen veroprosenttia nostaa?

Helmikuu 02, 2018, 22:08:11 ip
Vastaus #68

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuomolle voisin sanoa,älä pelkää,ei ne kommunistit vie sinun asuntoa,vaimoa eikä työpaikkaa.Ai onnenpäivää jos Suomesta olisi kielletty ay-liike,työnantaja olisi saanut sanella palkat ja valtio verot,oltaisiin duunarin kuono painettu turpeeseen ettei se ikinä nousisi,kaikki tulisi rikkaaksi sijoittelemalla keskenään eikä kenenkään tarvisi tehdä töitä.Minullakin on huono omatunto kun sain liikaa palkkaa,kai siitä olisi työnantajalle voinut antaa vielä osan...Olin valtiolla töissä,sehän olisi palautunut yhteiseen kiertoon...Voisikohan eläkkeen veroprosenttia nostaa?
En minä pelkää. Tämä pohjoismainen kolmikanta neuvottelu järjestelmä on oikein hyvä. Tasapuolinen neuvottelu, järkevin kompromissein. Jos duunari haluaa ostaa minun talon, niin ostakoon. Jos duunari vie vaimon, niin vieköön. Työpaikkaa se kommunisti ei varmaankaan vie, yrittäjältä? Tai voinhan minä sen MYYDÄ (mutta kuinka see sopii aatteen paloon?). Tes- ja henk-kohtaiset lisät sanelee palkan, yms... ja näiden kanssa eletään.

Enkä minä pelkää edes kommunisteja kun, no ... jääköön sanomatta kun kommunismin tulokset puhukoon puolestaan.  Enempi olen tämän länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan kannalla. Parempia tuloksia, ja nimenomaan koko kansalle sillä on saavutettu?
 Ken on eri mieltä, niin miksi ei hakeudu niihin kommunistisiin yhteiskuntiin sen hyvinvoinnin perässä, kun on suht vapaa liikkuvuus. Paitsi se liikkuvuus niistä kommunismista yhteiskunnista takaisin poispäin, jos se ei ollutkaan niin ruusuista elämää? :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2018, 22:12:56 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Helmikuu 03, 2018, 16:29:12 ip
Vastaus #69

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Suomen lain mukaan jos sinulla ei jää tiettyä määrää rahaa yli vuokran, ym. jälkeen niin sossu on velvollinen maksamaan tukea!
Siis näitä tarkoitan, joka oli suuri kustannus kunnalle, kunnes nyt se muuttu kelan eli valtion maksettavaksi!
Mitä kovempi vuokra sitä enemmän yhteiskunta maksaa tukia, olen nähnyt tämän, joten yhteiskunnalle olisi edullisempaa majoittaa työtön porukka sinne missä on halvinta asua ;)  En mää kyllä niitä tänne halua  ???

Niin kauan kuin kokkarit ja raharikkaat sijoitusasuntoineen saa valtion kautta rahaa taskuun ei muutosta tule!

Esim. varkaudesta se sijoitusmielessä ostettu, vuokra-asunnon vuokraaminen ei ole bisnestä. Jos saat yksiöstä vuokratuloa 350 euroa, siitä vähennetään yhtiövastike (esim 130 eur), ja lopuista maksat pääomatuloveron. Ja maksat sitten vuokranantajana ja osakkaana taloyhtiön putkiremontit, parvekeremontit, salaojituksen uusimisen, ulkovuorikorjaukset, ... yms... ja ostat/vaihdat siihen osakkeeseen sen jääkaapin jos se hajoaa, yms, yms... , teet välillä lattia- tai keittiörempan,.... ja sen käyttöaste on harvoin vuositasolla sen täys 100%.

Jos se olis hyvää bisnestä, kaikki tekisi sitä?  :-X
Siis tämä ei ole bisnestä taantuma alueilla, se on bisnestä ruuhkasuomessa, mogadishu, turku, tampere, jyväskylä, oulu, jne.
Sen takia ns. turha väestö pitäisi houkutella taajamiin, määrittelemällä maksimi vuokra taso ja vuokratuki!
Minä JKL ollessani tapasin henkilön joka kertoi perineensä niin paljon kerrostalo osakkeita ettei tarvitse koskaan töitä tehdä!
Onko se oiken että toisilta voi viedä vaikka vuokratukien kautta rahaa omaan hyvinvointiin, kun on perinyt, raha tulee rahan luokse!
Voi v..tu, kyllä kirveellä olisi töitä!

Voisko joku alkamaan välittämään asuntoja siten että annan oman ahtaan asuntoni täällä ruuhkasuomessa ja itse pääsen väljempään asuntoon peräkylille! Joku voi jopa antaa asuntonsa sitä tarviavalle!

Tämmöistä se on, ja vuokra-asumisen pelisäännöt on valitettavasti kirjoittanut joku muu kuin me.  :-[

Minä oon hokenut muksuille että opiskelkaa ammatti jolla elätte. OMA-ALOITTEISUUS!! Haaveet ja utopiat pois, sen työn suhteen. Unelmajobia EI ole, ainakaan pitkässä juoksussa. Eikä sillä työllä tarvii rikastua, vaan sillä on tarkoitus elää. Ja ostakaa heti oma asunto kun vaan kynnelle kykenette. Jos teillä on varaa maksaa omasta pussista sitä vuokraa, niin on myöskin varaa maksaa omaa asuntoa. Eikä se ensi-asunto ole heti 300 m2, kaikilla herkuilla ja rantatontilla. Pappa nej betala, kun ei oo millä betala, semmoisia.  :-[

Siinä omistusasunnossa on aina rahat kiinni, edes osittain. Ei asuntojen hinnat vatkaa kumminkaan kovin montaa %, jos asunto ei ole todella ongelma-alueella. Vuokrassa ei ole sijoitettuna kiinni yhtään. Vuokran maksu on kuin heittäisi rahat vatukkoon. Kyllä niille vuokra-apajille löytyy aina välistä vetäjiä. Näin se toimii, kaikkialla maailmassa.
Näin se vaan on ettei asiat mee niin kuin ite haluaisi! JKL saman kokoinen omakotitalo kuin täällä puutteenperällä oli nelinkertainen, ja puutteenperällä olisi saanut samankokoisen omistusasunnon keskustasta; en tarkoita puoluetta;  24 kk vuokralla mitä JKL vuokra maksoi! Että jos sijoitusasunnon ostaa niin ... mutta ei oo suuri sijoituskaan!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2018, 14:27:14 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Helmikuu 05, 2018, 10:10:46 ap
Vastaus #70

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ps: kun aloitin 30 vuotta sitten työpaikassani, josta jäin sitten eläkkeellekin, sain pääomistajalta ohjeen:
”Me olemme sitä ikäluokkaa, joka on aina ollut rukoilemassa pankinjohtajan huonessa. Ensin opintolainaa, sitten autolainaa, senjälkeen asuntolainaa. Pidä huolta, että tämä sinun huoneesi on se, jonne pankinjohtaja tulee rukoilemaan teitä asiakkaakseen!”
Näin tein.
Myös omassa taloudessani.

Kuulostaa viisaalta ohjeelta. Miten sä sen teit?

Keskityimme firmassa vain niihin asioihin, joissa katsoimme olevamme hyviä.
Kaikki muut asiat siirrettiin toimittajille ja partnereille tai jätettiin tekemättä.
Siis riskiä otettiin vain firman ydinosaamisen alueella ja lisättiin sitä osaamista.
Tämä osaaminen valittiin sellaiseksi, joka tuottaa asiakkaille merkittävää lisäarvoa ja tuo fimalle kilpailuetua.

Tuo ”firma” nimettiin viimekuussa vuoden 2017 Suomen vahvimmaksi yritykseksi ( edellisen kerran vuonna 2010).
Mitä se nyt tarkoittaakin, kun on luottoluokittajan arvio.

Nuo periastteet ovat hyviä myös yksityistaloudessa.
En ole koskaan veikannut, lotonnut tai edes pelannut pajatsoa.
Kun se ei ole minun osaamisaluettani.  :angel:

Jaa. Mietityttää, että näinhän se minäkin olen toiminut, teen sitä minkä parhaiten osaan. Enkä myöskään harrasta uhkapelejä, en valuutoilla enkä muilla pelivälineillä. Vielä ei kuitenkaan ole se päivä koittanut, jolloin pankkiiri kävelee minun ovestani sisään. Minä olen kyllä kävellyt pankin ovesta sisään, kerran meinasin piruuttani viedä sinne sangollisen hiekkaa mukanani... ;)

Arvaan, että tämä yllä mainittu "firma" liittyy virvoitusjuomateollisuuteen. Jos arvaukseni on oikea, niin hatunnoston arvoinen suoritus kyseiseltä firmalta! :police:

Helmikuu 05, 2018, 13:18:27 ip
Vastaus #71

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Arvauksesi meni pikkuisen pieleen, Jouko on menestyksekkäästi johtanut joukkoliikennevälineiden valaisinjärjestelmiä valmistavaa tehdasta Lahdessa. Myöskin akkuteollisuudessa on hänellä vahvat näytöt.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Helmikuu 05, 2018, 13:54:18 ip
Vastaus #72

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Arvauksesi meni pikkuisen pieleen, Jouko on menestyksekkäästi johtanut joukkoliikennevälineiden valaisinjärjestelmiä valmistavaa tehdasta Lahdessa. Myöskin akkuteollisuudessa on hänellä vahvat näytöt.

TA

Jaa, no, nopea googletus olisi tietenkin tämänkin kertonut. Mutta eipä se aikaisemman viestini sisältö tuosta miksikään muuttunut, oikeastaan päinvastoin.

Helmikuu 05, 2018, 14:43:24 ip
Vastaus #73

Jaakko Latvanen

• Vieras
"Onnistuminen on ryhmätyötä ja siinä pitää olla myös onnea!"

Ryhmätyö syntyy vain siitä, että yrityksen koko henkilökunta tuntee asian omakseen, ja sen ilmapiirin luomiseen yrityksen ylin johto on varmasti suurin vaikuttaja.  Yksikään toimitusjohtaja ei pysty yksin viemään yritystä menestykseen, mutta tuhoon pystyy.  Minun mielestäni.

Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin, minun käsitykseni mukaan tuolla Joukon johtaman yrityksen toimialalla ei yritykselle ole mitään etua siitä, että se toimii Lahdessa tai Suomessa ylipäänsä.  Raaka-aineita ei löydy vierestä maasta, isoja ja suojattuja kotimarkkinoita kasvualustaksi ei ole, ainoalaatuista tietoa tai osaamista ei ole yhteiskunnan tai ympäristön lahjana.  Se menestys ei ole syntynyt ulkoisista eduista johtuen, se on syntynyt vain ja ainoastaan yrityksen omalla osaamisella ja tekemisellä.  Siksi minä pidän sen menestyksen tekijöitä - kaikkia heitä - korkeassa arvossa.  Vaikka en kaikista asioista samaa mieltä olisikaan, Joukon tai kenenkään muunkaan kanssa.

Kunnia niille joille kunnia kuuluu, ja voisi näitä asioita kuunnella ja miettiä joskus nekin, joiden pääasiallinen työ on laittaa kapuloita rattaisiin...

jv

Helmikuu 06, 2018, 11:55:11 ap
Vastaus #74

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Lumon pärjää ihan hyvin,jopa ulkomaille asti,vaikka se on ihan väärässä paikassa.Poikkeus vahvistaa säännön?