"Onnistuminen on ryhmätyötä ja siinä pitää olla myös onnea!"
Ryhmätyö syntyy vain siitä, että yrityksen koko henkilökunta tuntee asian omakseen, ja sen ilmapiirin luomiseen yrityksen ylin johto on varmasti suurin vaikuttaja. Yksikään toimitusjohtaja ei pysty yksin viemään yritystä menestykseen, mutta tuhoon pystyy. Minun mielestäni.
Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin, minun käsitykseni mukaan tuolla Joukon johtaman yrityksen toimialalla ei yritykselle ole mitään etua siitä, että se toimii Lahdessa tai Suomessa ylipäänsä. Raaka-aineita ei löydy vierestä maasta, isoja ja suojattuja kotimarkkinoita kasvualustaksi ei ole, ainoalaatuista tietoa tai osaamista ei ole yhteiskunnan tai ympäristön lahjana. Se menestys ei ole syntynyt ulkoisista eduista johtuen, se on syntynyt vain ja ainoastaan yrityksen omalla osaamisella ja tekemisellä. Siksi minä pidän sen menestyksen tekijöitä - kaikkia heitä - korkeassa arvossa. Vaikka en kaikista asioista samaa mieltä olisikaan, Joukon tai kenenkään muunkaan kanssa.
Kunnia niille joille kunnia kuuluu, ja voisi näitä asioita kuunnella ja miettiä joskus nekin, joiden pääasiallinen työ on laittaa kapuloita rattaisiin...
jv