Kirjoittaja Aihe: Käyttöauton hankinta  (Luettu 34558 kertaa)

Heinäkuu 17, 2017, 21:09:32 ip
Vastaus #15

Pasi Katava

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mersut oli erinomaisia viimeksi kun oli vielä 124 koppainen. Japsitkaan ei enää pitkään aikaan ole olleet teknisesti pataraudan kestäviä. Kaikki merkit on tasapäistyny laadullisesti, melkein ihan sama minkä valitset jos on saman ikäisiä vaihtoehdot.

Juu...... tuolla minun marsulla ( E 220 CDI W211 ) on ajettu nyt 565 000 km, konetta tai automaattilaatikkoa ei ole avattu koskaan ( tunnen entisen omistajan, jolla auto on ollut vuodesta 2003 alkaen viime syksyyn) ja auto toimii edelleenkin huolestuttavan hyvin, myös kaikki sähkövempaimet ( ja niitä riittää..) toimivat kuten pitääkin, ja ruostettakaan ei ole nimeksikään, jossain nurkissa pikku täpliä, siinä kaikki,

Kuinkahan kauan sen pitää vielä kestää että kehtaa lujaksi mainita ?  Ostaessa hintapyyntö oli alle viiden rahan, vaihtamalla se kauppa tehtiin etten oikeasti tiedä mitä siitä maksoin....

On minulla muutama 124-koppanenkin ollut, hyvä auto se on sekin ei siinä mitään, mutta kyllä tuo w 211 on ihan eri maailmasta kestävyydenkin suhteen, tekniikka mersuissa paranee aina kun malli vaihtuu, näin se menee.

Mersu vaikuttaa olevan takaveto. Meidän pihamäki on sen verran häijy että yksikään takaveto ei nouse sitä talvella ilman lukkoperää. Onkohan W211 merssussa lukkoperää? Sinäänsä mielenkiintoinen vaihtoehto mutta mun kriteereillä ei löytynyt montaa yksilöä nettiautossta.
Pahin on vielä edessä.

Heinäkuu 17, 2017, 21:36:49 ip
Vastaus #16

Pasi Katava

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tarvi merkkihuollossa huoltaa. Mitä ne tekee ketjukoneelle ku vaihtaa öljyt/suodattimen ja sotkee penkin ja ratin. Koiranluita ne syö mutta halpoja ku makkara.

Joo, ei meidän autoilla ole juurikaan merkkiiliikkeiden huoltohenkilöitä rasitettu. Itte on tehty enimmät huollot.
Pahin on vielä edessä.

Heinäkuu 17, 2017, 21:49:57 ip
Vastaus #17

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Minkälaisia lieMB C250td 1997?

Heinäkuu 17, 2017, 23:06:17 ip
Vastaus #18

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niissä volvon uuvemmissa on ollu niitä aisin-warnerin lootia ja niissä on ollu ongelmia. Autosalvan pihassa oli vissiin 15 oottelemassa korjuuta kun ihmettelin joku vuosi sitte mitä ne siinä oottelee. 850 saattaa olla kelvollinenkin vielä. Minulla luisti 240 dieselin automaattiloota vaikka ei ollu ku 350tkm ajettu. Nii että kyllä Penttikin jatkoajalla ajelee sillä volvolla ja hukkaan männöö levyihin laitetut rahatkin.
Eipä se volvon 850:n laatikko kestänyt kuin 87.000km, kun levis.
Seuraava volvo mulla oli s80 ja sen lootakesti 24.000km.
Molemmat meni kyllä takuuseen.
Sitten siirryin baijerilaiseen, nyt kolmas menossa.
Laatikko on kyllä kestänyt, mutta.....
Kahdesta ensimmäisestä opin, että ostan baijerilaiseen heti 200.000 km täystakuupaketin.

Heinäkuu 17, 2017, 23:52:35 ip
Vastaus #19

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
En tiedä kuinka vanhoja Saabin automaattilootia Mika tarkoitti, jotain juttua on ollut että GM-Saabien 4-vaihteiset olisivat kestävämpiä kuin 5-vaihteiset, vai oliko toisinpäin...

Oli miten oli, mulla ei ole kokemusta kuin tuosta yhdestä jolla on pian ajettu 320tkm. Nesteet pitäisi laatikkoon vaihtaa 150tkm välein, vaihdossa vaihtuu vain puolet liemistä kun pumput, jäähdyttimet ym eivät tyhjene. Olen puolittanut vaihdatusvälin, eli 75tkm välein vaihdatan nesteet. Ihan vaan varmuuden vuoksi, ja yhden "ylimääräisen" kerran siis olen homman tähän mennessä teettänyt. Seuraava vaihto on, jos Luoja suo, 375tkm kohdalla, joka tämänhetkisen tahdin mukaan tulee joskus 3-4 vuoden sisällä.

Meidän Volvo on keppivaihteinen, vaan menipä siitä kytkyttimen työsylinteri jossain 180t kohdalla, vaihtotyö ja osat 1200€. Pitää nääs pudottaa loota pois, ja pitiköhän apurunkokin irroittaa sitä varten. Iso työ joka tapauksessa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 18, 2017, 00:38:21 ap
Vastaus #20

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kia ja auto ei oikein samaan lauseeseen sovi, mutta köyhän miehen kulkuneuvoksi... miulla nyt toinen Kia menossa, ja halvemmat huollot siinä on kun minun neljässä edellisessä autossa...
jv

Heinäkuu 18, 2017, 05:45:14 ap
Vastaus #21

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Se nyt on jokseenki turhaa pelätä automaattilootia. Joka ikiseen keppivaihteiseen kotturaan saa vaihtaa sen kaksoimassavauhtipyörähässäkän ja samalla kytkimen 200 tkm vällein. Kytkinhän saattas kestää pitemmällekki, mutta ku se vauhtipyörä...

Automaatti sitte mennee tai ei mene rikki auton elinkaaren aikana. Jos se mennee rikki, niin tuskin siihen remonttiin kovin palijo enämpi mennee rahhaa, ku sen helekkarin kaksoismassavauhtipyörähässäkän ja kytkimen vaihtoon. Siinä toisessa tappauksessa jatketaan ajamista hymyssä suin keppiä hämmentämättä Kuusakoskelle saakka.

Tuossa ku kehuin Pösöjä, niin jätin tarkotuksella Sitikat pois laskuista. Se ku on pikkusen epäkorrektia kehua ja vielä suositella niitä muille. Niitä tynnyrisaunan näkösiä C5 varmareita saa valakata tonnilla rivistä ja onpa muuten aika mahottoman hyvä auto. Yksinkertaset alustarakenteet ja osat on suorastaan ilimasia. Sisustusmateriaalit on melekein uutta vastaavassa kunnossa vielä 400 tkm ajon jäläkeen. Kori on kalavanoitu, joten ruostettakaan ei tuu juuri muualle, ku takaluukkuun. Hilijanenki se on ja vielä toimiva automaattilootaki löytyy. Ja yhtä tilavaa autua ei saa, ku ostamalla pakettiauton.

Oohan siinä tietysti mahiksia, että jonkulaisia "Ranskalaisuuksia" essiintyy, mutta samat mahikset ne on merkissä, ku merkissä. Loppujen lopuksi kaiken merkkiset autot on aivan paskoja. Myös Mersut.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 18, 2017, 07:58:46 ap
Vastaus #22

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Pikku huomiona että Niilon Opelissa ollut tavallista isompi mittarivirhe.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 18, 2017, 08:07:04 ap
Vastaus #23

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Niissä volvon uuvemmissa on ollu niitä aisin-warnerin lootia ja niissä on ollu ongelmia. Autosalvan pihassa oli vissiin 15 oottelemassa korjuuta kun ihmettelin joku vuosi sitte mitä ne siinä oottelee. 850 saattaa olla kelvollinenkin vielä. Minulla luisti 240 dieselin automaattiloota vaikka ei ollu ku 350tkm ajettu. Nii että kyllä Penttikin jatkoajalla ajelee sillä volvolla ja hukkaan männöö levyihin laitetut rahatkin.

Joku Aesini Varnerihan se on nuissae kasipätkissä.

Mutta nuin pessimistiellä asenteella minun ei oes itellenikää ennee kannattanu ostoo uusija santaaleja viime viikolla, kun minnäe oun jo reilusti kuuvenkympin ja kuoleman välisellä loppusuoralla.  :P
-pena-

Heinäkuu 18, 2017, 08:17:29 ap
Vastaus #24

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Moro

Pikku huomiona että Niilon Opelissa ollut tavallista isompi mittarivirhe.

Kyllä ne autot kuluki ennen paljo kovenpoo, mullae oli vm 1961 Mini, jossa jo kakkosella kiihytellessä otti viisari tappiin.
Vuan eihän siinä taennu olla kyllä mittarissa lukemijakaa kun johonnii 120 - 130 :iin. ::)
-pena-

Heinäkuu 18, 2017, 08:20:55 ap
Vastaus #25

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Loppujen lopuksi kaiken merkkiset autot on aivan paskoja. Myös Mersut.

Tuo on kyllä totta!
Kun laskee auton käytön tunteina, niin ei ole häävinen kapine.  :'(
Oletetaan, että ajettais 200.000km ilman mitään korjauksia. (Joka on kyllä toiveunta.)
Keskinopeudeksi voisi laskentaan ottaa 50km/h.
Näinollen käyttöajaksi tulee vaivaiset 4000 tuntia.

Vertailuksi otan oman työaikani asiakaskunnan, junien vastimukset valaistusjärjestelmlle.
Esimerkiski NY: n metro.
Takuuaika on 3 vuotta, 365 päivää, 18 tuntia / päivä.
Siis lähes 20.000 tuntia.
Perusvaatimus elinajalle on 20 vuotta, siis 130.000 tuntia.

Kysymys ei ole siitä, etteikö autojakin osata tehdä paremmiksi, vaan tarkoituksenmukaisuudesta ja muodista!
Ihmiset haluavat uuden ja enemmän vimpaimia sisältävän auton vähintään viiden vuoden välein.
Siis autojen valmistajat suunnittelevat auton kestävyyden asiakaskuntansa tarpeiden (= toiveiden) mukaan.

Heinäkuu 18, 2017, 08:51:46 ap
Vastaus #26

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan se loputon suo lähteä kysymään kyläjäkseltä minkälaisen auton ostaisi. :laugh:

L&K.

Heinäkuu 18, 2017, 09:32:37 ap
Vastaus #27

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Onhan se loputon suo lähteä kysymään kyläjäkseltä minkälaisen auton ostaisi. :laugh:

L&K.

Näin on.
Jokaisella on mielipide ja harvoin löytyy sitä oikeaa...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 18, 2017, 09:53:24 ap
Vastaus #28

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä eri merkeillä on omat kohderyhmänsä.
Volkkarilla on autoja lähes kaikille käyttäjäryhmille, mutta eri merkeillä eli brändeillä.
Mersun ongelma on se, että sillä on vain yksi brändi, joka pitäisi olla luotettava, turvallinen ja kestävä.
Tässä tilanteessa sen on vaikea lähestyä jotain dacia- käyttäjäkuntaa.
Jos se tekee halvalla auton, siitä kärsii mersu-imago, eli pääbusines!
Muistanette Toyotan urheiluautot.
Niitä ei arvostettu koskaan Porchen luokkaan.
Siksi luotiin Lexus, joka kohdistettiin kalliimpaan kategoriaan.

Heinäkuu 18, 2017, 10:03:59 ap
Vastaus #29

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ainakaan 1,2 Kadetti ollut mikään raketti. 1,6 GSI Corsa,se vanha koppanen 100hv meni mittarin mukaan yli 200km/h loivaan alamäkeen pitkällä suoralla. Tais tehdas luvata n.190km/h huiput.
3 litranen Senaattori kipitti digimittariin 204km/h tomaatilla ja sillä 170h? 12v koneella.
Lotus omena olikin sitten kovempi peli,taisi vaan Vauxhallina ilman rajoitinta olla nopeampi.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...