Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 910273 kertaa)

Maaliskuu 03, 2023, 14:04:26 ip
Vastaus #3780

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riittiköhän tuon päätelmän tekoon yhen teslan näkeminen...

"Useamman kerran letkan keulalta löytyikin rauhallista vauhtia mateleva Tesla. Se taas oli kerännyt peräänsä matkailuajoneuvot, jotka eivät päässeet hitaasta sähköautosta ohi."

Kyseinen toimittaja ei perustanut näkemystään yhteen teslaan....  Itse en ota asiaan mitään kantaa.

Maaliskuu 03, 2023, 14:08:56 ip
Vastaus #3781

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikos se jonossa toisena oleva aiheuta jonon ?

Maaliskuu 03, 2023, 14:38:25 ip
Vastaus #3782

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Onkos se vanha Hämeenkyrön ESSO sitä Mikan mainitsemaa Funkkis tyyliä,on muuten nykyjään sivussa uudelta 3:s . 

Juu, Esso on siellä kaiken kuorrutuksen alla aika tyylipuhdas funkkis, ja niin oli Tepoilikin ennen kuin se verhoiltiin puupaneelilla ja korvattiin se kulman kaareva ikkuna suorilla palasilla. Kosken Shellistä en tiedä, mutta sekin muistaakseni alkujaan oli aika hieno vaaleaksi rapattu ennen sitä kahvilan laajennusta joskus 80-luvulla.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 03, 2023, 18:07:36 ip
Vastaus #3783

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Valtatiellä ruuhkan syntymiseen riittää se, että yksi auto ajaa alinopeutta. Pian sen taakse syntyy jono, kun perässä ajavat odottavat vuorollaan sopivia ohituspaikkoja
Pohjoisesta hiihtolomalta palannut toimittajakollega yllättyi viime viikolla, kun useamman kerran letkan keulalta löytyikin rauhallista vauhtia mateleva Tesla. Se taas oli kerännyt peräänsä matkailuajoneuvot, jotka eivät päässeet hitaasta sähköautosta ohi.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2d8c90b1-e7f4-4af0-b88e-3b3dccb5a0ec

Koirat haukkuu mutta Tesla kulkee!

Maaliskuu 03, 2023, 18:43:11 ip
Vastaus #3784

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen mitä itse olen huomannut niin Tesloja on kahden sorttisia. Toiset ajaa muuta liikennettä lujempaa ja toiset taas huomattavasti hitaammin.
Bemareistahan tämä poikkeaa siinä että niissä on edustettuna vain ensin mainitut.
Tuossa kun itse suhaan moottoritiellä päivittäin niin olen ollut huomaavinani että useinkin kohtaan vastaantulevan teslan perän. Moottoritiellä tämä ei tosin juurikaan haittaa kuten ei myöskään koirien haukunta.

Maaliskuu 03, 2023, 19:43:49 ip
Vastaus #3785

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voip siinä olla vinha perä.  Ko kuski kattoo navigaattorista matkaa perille, ja toisesta mittarista akustossa jälellä olevaa rangea, ni ojentunu nilkka koukistuu...

Tuosta jonon hinnaamisesta.  Mie oon nuoruuvessain ajanu rekkaa työksein hetkisen.  Tapa oli jo silloin turvallisessa paikassa vilkulla opastaa ohittaja menemään eelle.  No myöhemmässä vaiheessa olin karavaanari, kaikkien kaveri.  Ko vaunun takakulmalle tuli joku roikkumaan keskiviivan päällä, ni samalla tavalla yritin vilkulla auttaa menemää eelle, kun tuli turvallinen paikka, ja sillo valmiina vaikka ite hiljentämään vielä, että hittaammi kiihtyvätkii pääsee.  Vaan ku oli kolme kertaa sitä apua tarjonnu, ja edelleen se sama auton keula roikku siinä kärrin kulmassa kiinni, ni kylläpähän mie lakkasin kattelemasta peiliin, aattelin että ajele sitte siinä, jos kerta on kivaa...

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2023, 19:46:14 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 03, 2023, 22:45:28 ip
Vastaus #3786

Risto Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kulkeehan Tesla, sain sen todeta kun pistäysin tuolla lähikaupunnissa jossa on liikennevalot. Asetuin oottamaan vihreitä kun viereiselle kaistalle tälläytyi sellainen ei minkään näköinen valkoinen Tesla kuskin silmäillessä kulkupeliäni, melkein vähän yli sataheppaista 54-vuotiasta GT-luokan autoani. Kun vihreitten aika koitti, ampaisimme kumpikin liikkeelle minkä vain pyörien pito salli. Teslahan syöksyi seuraaviin valoihin kun minä jäin sutimaan paikoilleni, vaikka alla onkin lähes ajamattomat  Nokian ykköset, paistoleimaa tosin en löytänyt kun jälkeenpäin ihmettelin kehnoa pitoa. Teslat ei ole kiinnostaneet niinpaljon että olisin tietoinen onko niitä saatavissa nelivetoisenakin, tuskinpa se muuten noin eleettömästi olisi poistunut muun liikenteen edelle.

Maaliskuu 04, 2023, 09:07:14 ap
Vastaus #3787

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jonkun mainoksen mukaan saa myös takavetoisena....muuten vissiin moottorit molemmissa päissä.

Maaliskuu 08, 2023, 15:21:03 ip
Vastaus #3788

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koskee uudemman auton kuljettajia... ;D
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009436358.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 08, 2023, 15:39:53 ip
Vastaus #3789

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 08, 2023, 16:01:52 ip
Vastaus #3790

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 11, 2023, 09:07:30 ap
Vastaus #3791

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vielä lukemista aamukahvin nauttimisen lomassa.

1970-luvun alku oli Suomen liikenteessä niin synkkää aikaa, että sitä on nykysilmin katsottuna vaikea ymmärtää.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009287367.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox

Maaliskuu 11, 2023, 19:58:28 ip
Vastaus #3792

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikka aihe on puhdasta politiikkaa, niin se on silti vahvasti sitä millä kohta kuljetaan.

Iltalehden liikennevaalitentin kolmas osa käsittelee autokannan muuttamista vähähiilisemmäksi. Miten temppu tehdään niin, että se on sekä mahdollista että järkevää?

Sitten otetaan yksi lause sieltä, jolla internetti on vilkastuttanut aiheen tiimoilta.
On tärkeää ettemme verota auton hankintaa, vaan päästöjä.

Kokoomus on nostamassa autoilun verotusta.
Vähemmän veroa vuodessa uusien autojen ostajille (n. 100 000/v autoa), mutta lisää vuotuista veroa 2 700 000/v autoilijalle!

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3d56dc2a-cdd2-48fd-a573-705a10746d38

Maaliskuu 13, 2023, 04:56:44 ap
Vastaus #3793

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei ny ihan tähän kuulu mut mula olis ylimääräinen Toyota Aris jolla ajettu 99500 kilsaa, ei kolaroitu eikä ruostetta, Hyvät renkaat ja irrotettava vetokoukku. Jää ylimääräiseksi ku vaimo jää eläkkeelle, sillä kyllä kulkis vielä pitkään. Itestä ei ole kuskiksi, niin vuosimalli on 2010. Vois sanoa että täysin virheetön peli, seisoo tossa katoksessa tyhjän panttina

Maaliskuu 14, 2023, 16:24:41 ip
Vastaus #3794

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Etanolibensalla etiäpäin.

BENSIINIAUTOJEN muuttaminen halvemmalla RE85-polttoaineella eli niin sanotulla etanolibensiinillä käyväksi helpottuu ensi kesäkuussa – mikäli vielä valmistelussa oleva laki menee ehdotetunlaisena läpi.

RE85:n vaatiman etanolimuunnoksen on voinut tähän saakka tehdä kohtuuhinnalla vain ennen 1. syyskuuta 2009 ensirekisteröityyn autoon.

Nyt pykälät ovat siis muuttumassa niin, että aivan kaikenikäiset bensiiniautot voi muuttaa etanolikäyttöiseksi vain asentamalla autoon etanolikonversion vaatimat laitteet ja muutoskatsastamalla auto. Uudemmilta autoilta aiemmin vaadittua ja pahimmillaan jopa 10 000 euron hintaista virallista päästömittaustodistusta ei siis jatkossa enää tarvita.

https://www.is.fi/autot/art-2000009451878.html

Voihan siinä jollain autolla säästöä tulla, mutta halvemmalla polttoaineella ajaminen ei tarkoita aina sitä, että ajaminen olisi halvempaa.
Jos etanolibensan kysyntä kasvaa, niin sehän tarkoittaa sitä, että hinta nousee.
Ainakin sähkön kohdalla on perusteltu niin...

Mutta katellaan mitä kesä tuo tullessaan.
Voihan se olla, että moni ottaa autoon etanolimahdollisuuden ja testaa sitä.
Testauksen jälkeen tietää millä on vähiten kallista ajella.