Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908288 kertaa)

Heinäkuu 16, 2022, 09:30:23 ap
Vastaus #3645

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus...

Pohjois-Carolinan osavaltiossa Yhdysvalloissa on esitelty lakialoite, joka ei varsinaisesti auta sähköautoilun yleistymistä. Toteutuessaan laki edellyttäisi, ettei julkisilla paikoilla saa olla maksuttomia sähköautojen latausasemia, ellei niiden rinnalla tarjota myös polttoaineita maksutta. Lakialoitteesta uutisoi sikäläinen sanomalehti The Pilot.
https://www.tivi.fi/uutiset/tv/c7a1433f-e6df-455c-8261-67c743f9b424?ref=ampparit:620e
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 18, 2022, 10:25:14 ap
Vastaus #3646

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kortilla, mutta myös ilman korttia.
Syitä kortitta ajoon on monia, mutta nyt nostettu yksi, minusta vaiettu asia, esille.

Kasvava ryhmä ovat vanhukset, jotka ovat menettäneet ajokorttinsa terveyssyistä.
– Joka kuukausi löytyy tien päältä ihmisiä, joilta on iän takia mennyt ajo-oikeus. Ilmiö on yleistymään päin, kun väki vanhenee, komisario Porokka arvioi.

Kaikilla iäkkäillä ei ole ketään läheistä, joka puuttuisi ajeluun terveyden pettäessä.
– Ei ole enää kykyä kuljettamiseen ja siitä huolimatta jatketaan ajamista. Käytännössä jää jäljelle poliisi, joka löytää tien päältä tällaisia kuljettajia, Porokka suree.

https://yle.fi/uutiset/3-12537399

Heinäkuu 18, 2022, 10:55:35 ap
Vastaus #3647

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Heinäkuu 19, 2022, 10:34:29 ap
Vastaus #3648

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kortilla, mutta myös ilman korttia.
Syitä kortitta ajoon on monia, mutta nyt nostettu yksi, minusta vaiettu asia, esille.

Joo. Poliisi voi ottaa kortin pois, mutta autoa se ei voi ottaa pois. Minullakin on tuttava, jonka isä ajeli jonkin aikaa ilman korttia. Poliisi soitteli sitten pojalle ja pyysi, että voisittekos jotenkin ottaa autonavaimet isäukolta pois.

Heinäkuu 19, 2022, 12:35:26 ip
Vastaus #3649

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kai nyt kukaan tosissaan usko, että kortitta-ajo on niin vakava rikos, että auto menetettäisiin? Ja autoja voi ostaa ja rekisteröidä nimiinsä jokainen täysi-ikäinen ilman että tarvii haltijaa nimetä.

Heinäkuu 19, 2022, 13:05:57 ip
Vastaus #3650

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kai nyt kukaan tosissaan usko, että kortitta-ajo on niin vakava rikos, että auto menetettäisiin? Ja autoja voi ostaa ja rekisteröidä nimiinsä jokainen täysi-ikäinen ilman että tarvii haltijaa nimetä.

Ei ajokortitta-ajo ole niin vakava rikos, että auton menettää.
Mutta kun se tehdään useasti ja toistuvasti, niin...

Heinäkuu 19, 2022, 13:25:37 ip
Vastaus #3651

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vois olla paikallaan myös esmes sarjaraiskaajille että menettävät rikoksentekovälineet valtiolle….

Entäs sarjajuopot, jotka on harva se viikko putkassa selviämässä.
Tuomitaan ne pakkoraittiuteen...

Myös ylinopeuksista voisi ajokortin menettää lopullisesti.
Jos on viisi kertaa jäänyt kiinni ylinopeudesta, niin kertoohan se, että ei pysty noudattamaan lakia, joten kortti pois ainiaaksi.

Heinäkuu 19, 2022, 13:31:20 ip
Vastaus #3652

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kulkemista se tämäkin aihe, mutta ei täysin otsikon "hengen mukaista".

Noin 200 kaksipyöräisillä ja muilla ajoneuvoilla ajelevaa nuorta kuljettajaa kokoontui Tampereen ja Pirkkalan rajamaille perjantain ja lauantain välisenä yönä. Paikalla ajeltiin yleisillä alueilla sen verran häiritsevästi, että poliisipartiot joutuivat puuttumaan ajeluun.

Poliisin saavuttua paikalle alkoi osa kaksipyöräisten kuljettajista keulimaan poliisin suuntaan huomattavalla nopeudella. Samaan aikaan tien reunaan oli kokoontunut runsaasti katsojia seuraamaan tiellä tapahtuvaa vaarallista ajelua.

Koposen mukaan poliisipartio ei tiettävästi sakottanut ketään viikonlopun tapahtuman aikana.

https://yle.fi/uutiset/3-12541971

Suomessa luotetaan poliisiin ja jos poliisin mielestä paikalla olleista n. 200 ajoneuvosta kaikki oli täysin laillisia ja yksikään kuljettaja ei rikkonut tieliikennelakia, niin miksi en uskoisi poliisia.

Heinäkuu 19, 2022, 19:07:50 ip
Vastaus #3653

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Heinäkuu 29, 2022, 12:18:53 ip
Vastaus #3654

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuulilasi-lehti kertoo tojotan uudesta sähköautosta... ;D
https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-bx4x-premium-awd-sahkoauto-koeajo

Heinäkuu 29, 2022, 13:20:37 ip
Vastaus #3655

Taito Nuutinen

• Vieras
Nyt ei joku täsmää tai sitten olen taas ihan hakoteillä?

Lainaus Behmin lainaamasta=

Toyota iskee täyssähkömarkkinoille selvästi kilpailijoitaan myöhemmin.

Yhd. EU-kulutus 15,4 l/100 km

Eikö täys-sähköauto olekaan ihan täydellinen sähköauto?

Heinäkuu 29, 2022, 14:10:51 ip
Vastaus #3656

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottori-lehden koeajon laatikossa tuolle annettiin vielä isompi kulutus, 17,9/100km.  Oli tosin kilowattitunteja, kWh, ei litroja se.  Mille asialle vitsinä Petri tuon hymiön kera lähetti... ketkä käsitti, ketkä ei.

Heinäkuu 29, 2022, 15:20:31 ip
Vastaus #3657

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin ja kun tuo moka on suomen ainoassa autolehdessä...

Heinäkuu 29, 2022, 16:06:20 ip
Vastaus #3658

Taito Nuutinen

• Vieras
Juur ku olin ostamassa tuota Toyotaa..meninkin sitten Mazda-kauppaan nähtyäni tuon artikkelin.. ::) ??? :o

Haastaako nyt Toyota vai kuka kyseisen lehden oikeuteen ja vaatii ruhtinaalliset korvaukset..

Heinäkuu 29, 2022, 17:31:35 ip
Vastaus #3659

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis tuo on yksi tarina lisää näihin tuhansiin aiempiin:
"menin Txxx-autokauppaan rahat lompakossa , ja kun myyjä vaan pelasi pasianssia eikä tullut kumartaen palvelemaan, niin ostin auton käteisellä viereisestä Mxxx-autokaupasta..."