Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908287 kertaa)

Helmikuu 23, 2022, 19:36:09 ip
Vastaus #3465

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos väitän, että neuvostoliitossa on bensan hinnassa enemmän veroa kuin suomessa, niin uskotteko?

https://yle.fi/uutiset/3-12330720
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 23, 2022, 20:15:00 ip
Vastaus #3466

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Jos väitän, että neuvostoliitossa on bensan hinnassa enemmän veroa kuin suomessa, niin uskotteko?

Kuulostaa kyllä uskomattomalta, koska kahden euron hintaisessa bensiinilitrassa on 1,15 € veroa, joka mahtaa olla enemmän, mitä bensiini maksaa neuvostoliitossa.
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 24, 2022, 07:02:57 ap
Vastaus #3467

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kuulostaa kyllä uskomattomalta, koska kahden euron hintaisessa bensiinilitrassa on 1,15 € veroa, joka mahtaa olla enemmän, mitä bensiini maksaa neuvostoliitossa.

Täytyykin lukea tämän aamun uutiset tarkemmin, kun en huomannut että neuvostoliitto tai Neuvostoliitto on uudelleen perustettu. Jos kyse on valtiosta, niin onkohan rajat entiset?

Helmikuu 24, 2022, 07:21:19 ap
Vastaus #3468

Taito Nuutinen

• Vieras
Täytyykin lukea tämän aamun uutiset tarkemmin, kun en huomannut että neuvostoliitto tai Neuvostoliitto on uudelleen perustettu. Jos kyse on valtiosta, niin onkohan rajat entiset?

Ei kait ihan vielä mutta kait Putinilla tuo vanha Neuvostoliitto "työn alla"..
Vaikka Venäjällä olis tuo vero 100 % olisi polttoaine silti halvenpaa kuin Suomessa..

Helmikuu 27, 2022, 21:33:25 ip
Vastaus #3469

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Jonkun pitäis nyt kysyä Heinäluomalta, että miten meni noin niinku omasta mielestä.Mistäköhän johtuu että Eerolla on kieli ruskeana  ;D

Maaliskuu 01, 2022, 11:47:53 ap
Vastaus #3470

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Uusi vuosi korkattu.
Patterilla varustettu auto ykkösenä.

Bensahybridi 2597
Bensa 1943
Bensa lataushybridi 1604
Sähkö 990
Diesel 480
Dieselhybridi 141
Kaasu 73
Diesel lataushybridi 46
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

Helmikuu ja ensirekisteröinnit.

Laskua Tammikuuhun ja patterivehkeissä suurempi lasku kuin ilman patteria olevissa.
Kaasu jatkaa sukellusta.

Bensahybridi 1890
Bensa 1655
Bensa lataushybridi 1334
Sähkö 784
Diesel 409
Dieselhybridi 169
Kaasu 33
Diesel lataushybridi 26
Etanoli 2

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

Maaliskuu 02, 2022, 17:23:50 ip
Vastaus #3471

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Helmikuu 2022 merkit top 10
                               kpl       %
1.   Toyota        1 132   18,2
2.   Volvo           641   10,3
3.   Kia                582    9,4
4.   Skoda           525    8,5
5.   BMW             465    7,5
6.   Volkswagen        370    6,0
7.   Opel                   320      5,2
8.   Ford                   315    5,1
9.   Mercedes-Benz   304    4,9
10.   Nissan           244    3,9

Maaliskuu 08, 2022, 19:46:16 ip
Vastaus #3472

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eipä oo auton ostaminen helppoa. Oon koittanut soittaa kolmeen yksityisen myynti ilmoitukseen joissa on auto myynnissä. Yksikään niistä ei vastannut puhelimeen eikä takaisin soittoa ole tullut. Pelkäävätkö että se korona hyökkää lankoja pitkin vai mitä liekään? Helpottaisi varmaankin sitä myyntiä jos vastaisi soitettuihin puheluihin? Luulisin. Virkeimmät yksilöt soittaa jopa takaisinpäin jos huomaavat että on tullut puhelu oudosta numerosta, jos eivät voi just sillä hetkellä vastata.
 Se on varmaankin soitettava virka-aikana johonkin autokauppaan, jos ne vastaisi puhelimeen? Jos nekään ei vastaa puheluihin, niin jääköön sitten auto ostamatta.
 Viestimään en ala, näissä asioissa. Soitto, ja sitä selkeää suoraa puhetta ilman paskanjauhantaa. Se on periaate josta en luovu.

Maaliskuu 08, 2022, 21:38:31 ip
Vastaus #3473

Marko Kaukola

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tuota puhelimeen vastaamuutta ihmettelen suuresti myös, vkl yritin kiihkeästi tavoittaa myyjää kahtena päivänä tässä onnistumatta koska olisin tavaralle saanut kyydin järjästymään itselleni sekä myyjällekkin helposti mutta ei niin ei..!
Tavaran ilmoitus oli vielä päivä 2. Aamuna uusittu ja yhteyttä ei vaan saanut.
Itse en ymmärrä miksi tarvii ilmoitus tehdä jos ei uskalla vastata?? Ja myyjä oli 2-pyöräisten harrastaja millä oli eri ilmoituksia noin 30kpl Torissa.

Maaliskuu 09, 2022, 07:07:59 ap
Vastaus #3474

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tuota puhelimeen vastaamuutta ihmettelen suuresti myös, vkl yritin kiihkeästi tavoittaa myyjää kahtena päivänä tässä onnistumatta koska olisin tavaralle saanut kyydin järjästymään itselleni sekä myyjällekkin helposti mutta ei niin ei..!
Tavaran ilmoitus oli vielä päivä 2. Aamuna uusittu ja yhteyttä ei vaan saanut.
Itse en ymmärrä miksi tarvii ilmoitus tehdä jos ei uskalla vastata?? Ja myyjä oli 2-pyöräisten harrastaja millä oli eri ilmoituksia noin 30kpl Torissa.
Minä en soita kuin yhden kerran. Jos ei vastata eikä tule takaisinpäin soittoa, niin pitäköön tunkkinsa. Näin meillä.

Maaliskuu 09, 2022, 08:33:21 ap
Vastaus #3475

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mutta eikös se puhelimeen vastaamattomuus ole myyjän tappio.
Joten haittaako se suuresti?

Jos jotain haluaa ostaa ja myyjä on hieman vaikea saada kiinni, niin sitten pitää tehdä se päätös, miten innokkaasti tahtoo sitä tuotetta tahtoo ja tehdä töitä sen eteen.

Maaliskuu 09, 2022, 17:24:12 ip
Vastaus #3476

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Jos jotain haluaa ostaa ja myyjä on hieman vaikea saada kiinni, niin sitten pitää tehdä se päätös, miten innokkaasti tahtoo sitä tuotetta tahtoo ja tehdä töitä sen eteen.

Minä soitan yhden kerran. Jos ei vastata eikä tule soittoa takaisinpäin, niin se kauppa-asia on loppuun käsitelty. Kyllä noita auton räppänöitä piisaa, eikä niistä yksikään ole sen väärti että alan sen enempää monesti soittelemaan, saati viestittelemään. Pitäköön tunkkinsa.

Maaliskuu 09, 2022, 18:43:30 ip
Vastaus #3477

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Topikin alkuperäinen kysymys tuli tänään mieleeni kun oli pakko tankata Järvelässä että pääsisin edes Lahteen asti. Diesel 2,37€/litra....
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Maaliskuu 09, 2022, 20:18:46 ip
Vastaus #3478

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Minä soitan yhden kerran. Jos ei vastata eikä tule soittoa takaisinpäin, niin se kauppa-asia on loppuun käsitelty. Kyllä noita auton räppänöitä piisaa, eikä niistä yksikään ole sen väärti että alan sen enempää monesti soittelemaan, saati viestittelemään. Pitäköön tunkkinsa.

Minä laetoen tänä uamuna kuuven jäläkeen tekstarin pyörän ilimottajalle, ja tuossa iltapäevällä kävin sen jo ostamassa ja hakemassa iliman aenuttakkaa iänipuheluva.

Vuan jos jottae oun ite ollu joskus harvoen myömässä, enkä kerkii tae kehtoo vastata kaekkiin viijenkymmenen kyselijän puheluihin, ni taatusti en ala niihin vastoomattomiksi jiäneihin numeroehin jäläkeen soetella. Ja jos ne eivät haluva tae ossoo laettoo viestijä, ni ne semmoset ei meleko varmasti ou monasti ies mittää oekeesti ostamassakaa, kunhan vuan kyselöövät mikä oes "tiukka hinta".   ::) 
-pena-

Maaliskuu 09, 2022, 20:32:53 ip
Vastaus #3479

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kovasti on dieslin hinta mediassa esillä.
SKAL kertoo, että parissa viikossa dieselin hinta olisi noussut n. 0,37€/l

Polttoaine.net taas kertoo, että eilisestä dieselin hinta olisi noussut 0,08€/l