Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 908331 kertaa)

Joulukuu 17, 2021, 20:55:10 ip
Vastaus #3180

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja ei missään nimessä pientä sähköautoa pidä ostaa. Seat Mii ssäkin on vain 5kW lämmitysvastus ja  vain tuulilasissa ja takalasissa lämmiyslangat. Jos ei viitsi esilämmittää seinäsähköllä, niin -25 pakkasessa menee useampi minuutti ennenkuin sivulasit on sulat.
Saako siihen webastoa?
Miksi pitäisi saada?

Joulukuu 17, 2021, 20:59:00 ip
Vastaus #3181

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja ei missään nimessä pientä sähköautoa pidä ostaa. Seat Mii ssäkin on vain 5kW lämmitysvastus ja  vain tuulilasissa ja takalasissa lämmiyslangat. Jos ei viitsi esilämmittää seinäsähköllä, niin -25 pakkasessa menee useampi minuutti ennenkuin sivulasit on sulat.
Saako siihen webastoa?
Miksi pitäisi saada?
Sais lasit noppeemmin auki.

ps. Sarkasmi on herkkä huumorin alalaji. ;)

Joulukuu 20, 2021, 12:46:09 ip
Vastaus #3182

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sais lasit noppeemmin auki.

ps. Sarkasmi on herkkä huumorin alalaji. ;)

Miun ooppelissa lasit aukee sähkömoottorin avulla...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 20, 2021, 12:46:23 ip
Vastaus #3183

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka (sd) on kertonut Liike Nytin kansanedustajan Harry Harkimon ”Hjallis – Lisää rahaa!” -ohjelmassa arvioivansa nyt bensiinin litrahinnan nousevan alle kymmenessä vuodessa jopa 40 sentillä.
https://www.is.fi/autot/art-2000008487790.html

Aika outo kommentti harakalta.
10 vuodessa 40 sentin korotus on minusta kyllä aika alakanttiin ennustettu.
Kymmenen vuoden infaaltio taitaa olla enemmän... ;D

Siihen muut "vihreän siirtymän" aiheuttamat korotukset päälle.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2021, 12:48:30 ip kirjoittanut Petri Behm »

Joulukuu 20, 2021, 15:20:15 ip
Vastaus #3184

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mun mielestä vastaus on ihan hyvä kun ottaa huomioon että henkilö on teatteritaiteen maisteri,varmaan ihan sopiva liikenneministeriksi mutta siitä pätevyydestä voidaan olla eri mieltä,ei eroa paljoa perneristä joka sotki taksihommat täysin mutta onneksi ei saanut sitä autojen seuranta systeemiä aikaiseksi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 20, 2021, 16:05:43 ip
Vastaus #3185

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tainnut mainita asiasta ennenkin, mutta toistettakoot. Jostain syystä liikenneministeriksi tuntuu valikoituvan järjestäen joku, miten nyt sanoisin, penaalin vähemmän terävä kynä. Touhu-täti Berner oli siitä poikkeuksellinen, että hän sentään touhusi paljon, tosin ei nyt ehkä ihan parhain tuloksin. Harakka edustaa paluuta aikaisempaan linjaan, ei tapahdu mitään muuta kuin että suusta pääsee välillä joku sammakko.

Joulukuu 20, 2021, 16:37:44 ip
Vastaus #3186

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Harakkaa edeltävä liikenneministeri oli Marin.

Joulukuu 20, 2021, 17:28:41 ip
Vastaus #3187

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ja jääsilmää edeltävä oli Anu Vehviläinen,9 päivää liikenneministerinä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 20, 2021, 18:41:51 ip
Vastaus #3188

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie oon ajanu Tampereen Tornihotellissa kolme kerrosta alaspäin samassa hississä ja vielä yhtäaikaa ko Anu Vehviläinen!  Se puhu puhelimessa koko ajan...

Joulukuu 22, 2021, 09:50:48 ap
Vastaus #3189

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutamalla yksinkertaisella tarkastustoimenpiteellä ja säännöllisellä akun ylläpitohuollolla voisi varmistaa, ettei matka katkea akkuvikojen vuoksi, Ahola vinkkaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008487955.html

Olen entinen autoalan ammattilainen, mutta en tiedä mitä on "akun säännöllinen ylläpitöhuolto"
Täällä on kaikki tieto, joten kertokaa minulle mitä se on ja kuinka usein teette sen?

Joulukuu 22, 2021, 10:01:46 ap
Vastaus #3190

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Otsikon olisi pitänyt olla että

"Akkulaturikauppias ennustaa ennätyksellisiä vaikeuksia joululiikenteeseen – huomioi varoitusmerkki vaanivasta viasta"

Akun "säännöllinen ylläpitohuolto" tarkoittanee tässä tapauksessa CTEK-merkkisen ylläpitolaturin hankkimista ja mahdollista asennuttamista ajoneuvoon. Ja tietenkin sen käyttämistä.

Itse en tee autojen akuille säännöllistä tai muuta huoltoa. Jos ei starttaa joskus jostain syystä niin sitten ladataan, ja tarkkaillaan oireileeko vielä. JOs oireilee niin uutta kehiin, jos toimiii OK niin sitten ei sen kummempia. Nykyään ei tunnu edes navat hapettuvan.

Motskariakut sitten erikseen, ladataan ajokauden päätyttyä pienellä lennokkilaturilla täyteen, ja uudestaan ennen kevään ekoja käynnistyksiä. Latauksen jälkeen tetysti aina nestepintojen tarkastus ja tarvittaessa täyttö.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 22, 2021, 10:38:01 ap
Vastaus #3191

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
70 luvulla ammattkoulussa opetettiin että pitää puhdistaa ulkokuori pintapurkausten takia ja sit tarkastaa neste taso ja irrottaa ja putsaa akkukengät ja laittaa sitä akkukenkärasvaa väliin ja sit vielä kiinnityksen jälkeen päälle akkukenkälakkaa . . .

nykyaikana IS artikkelissa varmaan tarkotetaan että täytyy ostaa sen artikkelin asiantuntijan yrityksen myymä akkulaturi ja laittaa se takaluukkuun . . .

tosin 70 luvulla taisi akku maksaa  sanotaan vaikka mekaanikon lähes viikon liksan nykyään taitaa lähteä päivän liksalla

EDIT: jaaha välissä tullut osin samankaltainen viesti . . .

Joulukuu 22, 2021, 12:36:27 ip
Vastaus #3192

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitkät toimitusajat ovat nostaneet käytettyjen autojen hintoja. Uutta autoa joutuu odottamaan jopa yli vuoden. Osa on valmis maksamaan vähän käytetystä autosta enemmän kun uudesta.
https://yle.fi/uutiset/3-12242445

Joulukuu 22, 2021, 12:59:34 ip
Vastaus #3193

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Joulukuu 22, 2021, 13:50:40 ip
Vastaus #3194

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teslan kiihtymisseen en ota kantaa, mutta akkujen huoltamisesta tuli mieleen, että niin ne vaan ajat ja vehkeet muuttuu:  ennen sitä piti kellokin vettää säännöllisesti!

jv