Miun poika päästelee 15 vuotta vanhalla parisataa kulkeneella Priuksella, ja koko ajan polttoaineen kulutus seurannassa. Koko tankillisella on ajanut parhaimmillaan 3,5 kulutuksen, ja säännöllisesti 4 ja 5 litran välissä. On se melkosta säästöajoa se kulku, oon aikasemminkii sanonu että hyvä ettei asuta samalla paikalla, etten jouvu ajamaan perässä. Mutta sen takaan, että ei samoja ajoja aja hän eikä kukaan muukaan samankokoisella hybriidittömällä pensa-autolla yhtä vähällä. Niiko oon aikasemminkii sanonu, en ymmärrä noita hybrideitä ja niiden ajatusta, mutta nyt tiijän, että niillä pääsee pienemmällä kulutuksella ko tavallisilla. Luulen sen johtuvan kahesta asiasta; jarrutuksissa otetaan energiaa talteen, mikä osuus tavallisella vaan lämmittää ilmastoa, ja tuo kone käy lähempänä optimiarvojaan ajaessa enemmän ko tavallisessa autossa. Jokkaine uskoo ketä tykkää, mutta uskon tässä kohassa ite aika paljon vahvemmin aurinkoa tarkemman pojan kirjaamia tietoja ko essonpaariparlamenttia. Hänellä ei ole mitään tarvetta mainostaa noita lukujaan, vaan isänsä kanssa niitä joskus pohtii ääneen, tuskin niistä kukaan muu edes tietää. Teihinkin luotan, ettette kerro kellekään; eli mihinkäs se juttu linja-autosta leviäisi...
Muute oon edelleen sammaa mieltä, että ei noissa hybrideissä oikein isosti järkeä ole. Jos polttoaine maksaa tarpeeksi paljon ja seinästä tuleva sähkö tarpeeksi vähän, saattaa liikenteen päästöt lataushybrideillä jonkinverran alentua, kun käyttäjiin iskee nuukuus; ajavat sähöllä aina kun voivat. Toinen asia sitten on, mitää päästyy sitä sähöä tehessä, ja akkuja tehessä ja tuhotessa. Siinä pojan priuksessa on muuten edelleen alkuperänen se ajoakku.
Yleisesti aika moni tekkee laskelmia päästäkseen etukäteen valitsemaansa tulokseen. Muiden mukana huulipunahallitus, mutta myös essonpaariparlamentti.
jaakkovaakko