Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 909314 kertaa)

Tammikuu 26, 2020, 10:50:33 ap
Vastaus #1620

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mahtaako olla cd-soitintakaan?

CD-soitin on tainnut olla pois vakiovalikoimasta kohta 10 vuotta.
Toisaalta, kuka kaipaa autoon CD-levykoteloita? En minä ainakaan.
Muistikortti tai -tikku vanhan liiton henkilöille ja nykyaikaisille riittää oma älypuhelin musiikkilähteeksi.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 26, 2020, 10:58:37 ap
Vastaus #1621

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oikeissa autoissa on c-kasetti soitin antamaan musiikkia, ja moottorin murina antaa muut äänet.

Tammikuu 26, 2020, 11:01:11 ap
Vastaus #1622

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikeissa autoissa on c-kasetti soitin antamaan musiikkia, ja moottorin murina antaa muut äänet.

Ei pidä unohtaa katkojan kärkiä ja ja 6 Voltin sähköjärjestelmää mitkä pitää myös löytyä oikeasta autosta.
Niin ja ilmakumipyörät on kermaperseille.

Tammikuu 26, 2020, 11:36:36 ap
Vastaus #1623

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kyllä pitää olla puupuolavanteet ja tankovälitteiset jarrut ainoastaan taka-akselilla. Eikä ole mikään oikea auto, jos ratin keskiössä ei ole sytytysennakonsäätövipua. Niija pensahana on löydyttävä, mutta lämmityslaite on turhake. On sitä ennenki selevitty iliman, niin selevitään jatkossaki.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 26, 2020, 11:56:44 ap
Vastaus #1624

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä pitää olla puupuolavanteet ja tankovälitteiset jarrut ainoastaan taka-akselilla. Eikä ole mikään oikea auto, jos ratin keskiössä ei ole sytytysennakonsäätövipua. Niija pensahana on löydyttävä, mutta lämmityslaite on turhake. On sitä ennenki selevitty iliman, niin selevitään jatkossaki.

Näin on ja kiihdytykseen käytetty aika on paras mitata tiimalasilla.
Nopeuden saa taas mitattua sillä tiimalasilla (28 S) ja pitkällä lokiliinalla, jossa solmujen välinen etäisyys oli yleensä 47 jalkaa ja 3 tuumaa

Tammikuu 26, 2020, 12:17:21 ip
Vastaus #1625

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kun tekköö autosa ihan ite, ni sua justiisa semmosen kun tarvihtoo.

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Tammikuu 26, 2020, 12:21:50 ip
Vastaus #1626

jari suvitie

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmeisesti pakokaasut pääsee jostain tunkeutumaan ohjaamoon kun kuskilla on tuollainen puikkomallinen hengityssuojain.
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Tammikuu 26, 2020, 15:49:30 ip
Vastaus #1627

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Mulla on nykyään semmoinen siirtymäajan malli, eli löytyy tehdasasennuksena sekä kasettisoitin että myös cd. 9 kaiutinta, Harman Kardonin systeemi, ja on oikeasti aika hyvä autotehtaan tekeleeksi.

Ja Petrille, en minäkään niitä koteloita varsinaisesti autoon kaipaa, mutta mahtuuhan niitä hanskalokeroon (jossa en koskaan ole hanskoja säilyttänyt) jotain puolisen tusinaa. Mutta mullapas onkin niin hyviä levyjä ja lyhyet työmatkat (30 min per sivu) että ei tarvi yhtenään olla levyjä vaihtamassa ;) Otan kotoa levyn jota haluan kuunnella, koteloineen, ja kun olen kuunnellut tarpeeksi, vien sen taas kotiin hyllyyn ja otan jonkun toisen. Hanskalokerossa on niitä ”autolevyjä” joita ei meinaa osata edes kuunnella ellei ole autolla matkalla johonkin.

Toisin kuin älypelipuhelimen kanssa, jonka joutuisi aina kytkemään, parittamaan, odottamaan kenttää, surffailemaan valikoissa jne ennenkuin rokki soi. Tai ainakin muiden Bluetooth-vempainten kanssa on usein liki minuutin sessio ennenkuin yhteys on ja musiikki soi. Nyt lähtee musa soimaan napin painalluksella, ja nappi ihan oikea sellainen mitä voi rukkaskädellä onnistuneesti käyttää. Periaatteessa vois se lähteä soimaan samalla kun pistää auton käyntiin, mutta on tullut tavaksi parkkiin saapuessa ensin sammuttaa radio ja sitten auto. Ettei säikähdä kun ajatuksissaan menee autoa taas käynnistelemään :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2020, 15:51:20 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 26, 2020, 16:12:20 ip
Vastaus #1628

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miula on Ooppelissa Integroitu MP3-CD
Olen tehnyt kotona kaksi CD-levyä, jossa on MP3-musiikkia.
Yhdelle levylle mahtuu reilu kymmenen CD-levylistä musiikkia pakattuna tai 150 kappaletta.
Ne on aika käteviä.

Merssussa on taas HiTec-soitin, joka ymmärtää kaiken muun paitsi C-Kasetin.
Rouva käyttää puhelinta, johon tallennettu Podcasteja.
Mie käytän kahta muistitikkua, toisessa musaa varmaan 50 cD-levyn verran ja toisessa on YLE Areenasta ja muualta Podcasteja.
Jos on pitkä matka tiedossa, niin tallennan kotona tikulle ohjelmia.
Viimeksi kuuntelin Markus Leikolan sota ja rauha YLE Areenan Podcastin (14 osaa 45min / osa)

Tammikuu 26, 2020, 17:00:08 ip
Vastaus #1629

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juu, tikut ja MP3-romput on kyllä hyviä keksintöjä. Kumpaankaan vaan ei ole valmiutta Saabin systeemissä. Voi olla että seuraava auto on joku hyvin säilynyt 90-luvun karvalakkimalli (B3 Pasaati haaveena) niin sellaiseen voisi tehdasradion puuttuessa laittaa just vaikka semmoisen MP3:a ymmärtävän CD-soittimen, ja saahan siinä tikun paikkakin olla. Mulla oli 97 Passatti melkein 10 vuotta sitten, siihen laitoin blaukkarin CD/MP3 soittimen mutta sen aikaisella kotikoneella oli romppujen teko niin tuskaista että tein vain yhden tai kaksi. Ja niissäkin kämmäsin hakemistorakenteen niin että kipaleet soi aakkosjärjestyksessä eikä levy kerrallaan ::) Nykyään on koneet nopeita ja tikulle menee jutut aika vauhdilla joten se se varmaan fiksuin konsti olisi. Mutta on se cd-levysoitinkin hyvä olla, voi vaan ottaa kotoa levyn ilman sen kummempia välivaiheita.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 26, 2020, 17:17:55 ip
Vastaus #1630

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oli aika helppo tietää jo etukäteen mitä parran pärinää aiheutti tuo c-kasetti ja moottorin ääni kommentti. Ei tarvittu ennustajan lahjoja.

Tammikuu 26, 2020, 17:53:26 ip
Vastaus #1631

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toi radio on myös aika hieno keksintö autossa,sieltä voi valita monesta kanaalista sen mitä kulloinkin haluaa kuunnella eikä tarvitse räpeltää minkään levyt tai tikun kaa ja enään ei kai tarvita edes sitä autoradio lupaakaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 26, 2020, 18:19:49 ip
Vastaus #1632

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Nii, ja olen ihmetellyt että miten ihmiset viitsii puljata ajomusiikkiaan semmosen vanhojen autorammareiden kanssa, kun nykyään saa kaikenlaista luutuuttia dikitikkua ja vaikka ties mitä. Ja ylipäätään muutenkin se vanhojen rojujen kanssa puuhastelu. Niinko vanhat autot, moottoripyörät, mopot ja mitä liekään, sitä ongelmajätettä on ne tallit täynnä. Samalla rahalla sais uusiakin kuin mitä jotkut niihin vanhoihin ongelmajäte paskoihinsa laittaa.
 Voiko olla sen hullumpaa touhua? Sanovat kuulema veteraani ajoneuvo harrastukseksi .

En voi ymmärtää, kun uuttakin on tarjolla.  :o
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2020, 18:22:48 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 26, 2020, 21:43:06 ip
Vastaus #1633

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Muistaakseni aenakii kymmenessä meijännii viimesissä autoessa on ollu CD-soetin, sitä ennen taesi olla kasetti-, tae iliman sitäkii olevia ratijoeta. Kerran oun taennu niihin laettoo cd-levyn sissään, se oli semmonen helluntailaesten suarnalevy jonka yks tuttu naenen anto mulle ja käski kuunnella. Kuuntelin malliks vähä alakuva, mutta kun en oekein tykänny, niin panin sen sitten kiertoon jonkun vaehossa tulleen auton soettimeen.

Muuten oun pärjänny autoellessa ihan Yle-Suomella, ja sitäkii oun kuunnellu vuan sillon kun siellä on ollu jottae tärkeetä kuunneltavvoo, niinkun nyt vaekkapa ennenvanahaan ne mehtäratijo tae laavantaetanssit. :)
-pena-

Tammikuu 26, 2020, 22:34:21 ip
Vastaus #1634

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Olen yrittänyt etsiä kohtuuhintaista C-kasettiradiota -74 mallin R17 autoon. Nyt siinä on Clarion, joka on kohisee ja rätisee, ovatko ne  muistoja menneiltä vuosikymmeniltä. :)  Toimivat, myynnissä olevat ovat olleet aika hinnakkaita, aikakauden autoon sopivat Blaupunkt-pallokaiuttimetkin, jotka löysin Rajamäen rompetorilta maksoivat 80€
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home