Monenmoista mielipidettä löytyy noista autoasioista. Itsekin olen seilaillut laidasta toiseen sen suhteen että mikä on järkevintä. Mullakin päivittäiset ajomatkat ovat nykyään aika lyhyitä, töihin ja takaisin, tallille ja takaisin, ruokakaupassa, Tokmannilla jne. Täyssähköllä pääsisi hyvin nämä pätkät. Pitemmille siirtymille ja kun koko remmi on mukana, on fossiilivolvo olemassa. Saabi tuli reilu 10 vuotta sitten hankittua kun oli virman piikkiin säännöllistä ajelua jonkun verran, mutta nyt sitä ei ole ollut vuosikausiin kun homma vaihtui.
Olen sulkenut pois dieselit (ellei sitten joku Fiesta Van tms pikkukikkura pakuverolla), ”itselataavat” hybridit (huijausta sanon minä) ja pistokehybridit (useimmilla ei pääse töihin ja takas pelkällä sähköllä talvella, bensalla pääsee kauemmas mutta what’s te point). Jäljelle jää siis puhdas bensa tai täyssähkö.
Sähköautohan olisi hieno ja passeli, mutta nuo pääomakulut...
No, melkeinpä olen, nyt kun taitaa Saabi olla ehtoopuolella

, kallistumassa johonkin myöhäis-90-luvun perusmalliin mahdollisimman vähillä varusteilla. Ilmastointi olis kiva mutta ei välttämätön (kesällä ollaan joko lomalla tai kuljetaan motskarilla jos on lämmin), Cruisea ei tartte välttämättä kun perusmallissa on yleensä joku nuhapumppu moottorina ja käsivaihteet, eli vauhti pysyy hallinnassa. Välttämättömiä ovat vain suht hiljainen kyyti ja mukavahko istuin. Tereot voi laittaa paremmat itte tuollaiseen vanhempaan malliin.
Eli eiku kiikaroimaan jotain vähän ajettua, ruosteetonta (siis vähäruosteista) helmeä, tonnin-kolmen hintaluokassa? Olisko järkeä?