Lada sinänsä oli ihan hyvä konsepti, tukevaa tekoa ja niin edelleen. Puutteita oli surkea laatu, esim ovia sai paiskoa että menivät kiinni, hantaakit suht uudehkossakin meinasivat jäädä käteen, lasinpyyhkijät surkeat ja olihan se aivan kamala ajettavakin. Sekä ajo-ominaisuuksiltaan että kuljettajaympäristöltään. Kuskin paikkahan oli mitoitettu ns ISA-normin mukaan, italialainen standardi-apina...
Ladan ja fiiattien omistajat kehuivat yhteen ääneen kuinka halpoja on kaikki varaosat, ja kyselivät eikö Saabissa ole kamalan kalliita nuo osaset. Minä vastasin että en tiedä... 10 vuotta vanhaan kajakkikaksikkoon laitettiin termostaatti, sytytystulpat, etujarrupalat... olisko ollut 100mk nippu. Kaikki muu toimi, ei tullut selvitettyä mitä joku virtalukko tai ovenkahva olisi maksanut kun ne olivat ihan tikissään vielä siinäkin vaiheessa kun auto muuten jo oli ns kypsä. Mun yksilö sattui olemaan sitä huonopeltistä vuosikertaa, ruostui käsiin mielivaltaisista paikoista. Mitä lie venäläistä sekundakurkkupurkkipeltiä ostettu Uuteenkaupunkiin.
Mulle se ”simppeli perusauto” olisi vaikkapa 99 Saabi, tai miksei vanhan liiton 900:kin, toki jälkimmäisessä on niitä ”hienouksia” liikaa, ilmanvaihdon räppänät alipaineella ja semmoista. Ladan kanssa yhteistä tukeva rakenne ja isohko maavara, mutta muuten oikeastaan ihan kaikki asiat paremmin toteutettu. Kai ne uutena olivat kalliimpia mutta kyllä mulle on nuo käytetyt kelvanneet tähänkin saakka.