Kirjoittaja Aihe: 16,5 miljoonaa työhakemusta  (Luettu 26306 kertaa)

Toukokuu 23, 2017, 16:50:42 ip
Vastaus #45

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ainiin, tuli työkkäriltä sähköposti ja metalliliitolta tekstari että "tervetuloa kokkolan torille uudenkaupungin rekrytointibussiin tutustumaan työpaikkoihin".
No kyllähän minä olisin mennyt mutta kuka kustantaa matkat vaasa-kokkola-vaasa? Luuleeko päättäjät että tässä ollaan miljonäärejä kun viimeiset 13kk on saanut 1000e/kk tilille?

Ristus että taas VIT***AA.

Työnhakumatkojen korvaukset

Jos olet työtön työnhakija, TE-toimisto voi korvata työnhakuusi liittyviä matka- ja yöpymiskustannuksia. Edellytyksenä on, että korvaus katsotaan työllistymisesi ja työvoiman saatavuuden kannalta tarkoituksenmukaiseksi.

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/erikoissivut/kustannukset_ja_avustus/index.html

Otin tuossa maanantaina yhteyttä paikalliseen te-toimistoon ja kyselin kuinka menetellään kun seinäjoella olis korttikursseja kesäkuun alussa, samoja kursseja mitä vaasassa oli kevät talvella mutta hinta melkein puolet halvempi, kielilisä taitaa nostaa hintaa?
Eivät korvaa vaikka yritin selittää että esim työturvallisuuskorttia monessa työpaikassa mihin olen hakenut, edellytetään ja monet firmat katsoo sen eduksi jos se on.
Ei mennyt läpi vaan ehdotettiin paikallisen työkkörin omia kursseja joskus kesän mittaan.
Siis ihan oikeasti työkkäristä ei ainakaan mulle ollut mitään hyötyä tämän työttömyyden aikana, kolme kertaa on tullut lappu kotiin jossa kehotetaan karenssin uhalla hakemaan työpaikkaa johon olen jo aiemmin hakenut vuokrafirman kautta, täällä siis muutama työpaikka hakee suoraa sekä vuokrafirman kautta.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Toukokuu 23, 2017, 17:37:46 ip
Vastaus #46

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hae kansanedustajien töitä, siellä ei koulutusta monikaan tarvi. Riittää et olet kaunis tai EX urheilija, hakemuksista kopio itelle koska ei ne vastaa ikinä.

Toukokuu 23, 2017, 20:42:59 ip
Vastaus #47

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hae kansanedustajien töitä, siellä ei koulutusta monikaan tarvi. Riittää et olet kaunis tai EX urheilija, hakemuksista kopio itelle koska ei ne vastaa ikinä.

Joo eihän tuotakaan hommaa tarvitse tehdä kun pari vuotta ja sitten böönaut lomalle ja siitä eläkeputkeen......:)

EDIT. Nyt olis Työturvallisuuskortti pelikorttien lisäksi eli taitaa ensviikolla puhelin soida kuumana kun soitellaan töihin? :)
        Korttikurssi seinäjoella 65e + alv, vaasas 125e + alv. Mikä maksaa?

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2017, 17:53:40 ip kirjoittanut Jarkko Sjölund »
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 23, 2017, 13:25:08 ip
Vastaus #48

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerrotaas taas kuulumisia ja työkkärin soosauksia.
Pääsin kesätöihin firmaan jossa velipojan kaveri on toimihenkilönä, työsopimus tehtiin ajalle 7.6-31.8.
No 5.6 laitoin liitolle raha-anomuksen jossa liiton päiviä oli 22.5-6.6 ja loput kesäkuusta siis olin töissä.
No työkkäri pätevänä lähetti tuossa heinäkuun alussa kirjeen jossa kerrottiin että minulla ei ole oikeutta saada ansiosidonnaista päivärahaa 7.6 alkaen koska olen työssä, ihanko totta. Siis tällaiseen aivan turhaan paperin pyörittämiseen työkkärillä näyttää olevan aikaa mutta työpaikkojen ja varsinkaan järkevään koulutukseen ( esim nuo töissä vaadittavat kortit) taas ei.

Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 31, 2017, 16:02:24 ip
Vastaus #49

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitkäaikaistyöttömien haastattelut puhdistivat kortistoa
Työttömien työnhakijoiden rekisteristä on poistettu henkilöitä, jotka eivät enää olleetkaan työttömänä.

Ei se nyt ihan hukkaan ole mennyt.
Jännä juttu, että voi olla töissä ja työtön yhtä aikaa.
Oisko tuossa digitaalisaation seuraava projekti...
https://yle.fi/uutiset/3-9748940

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 31, 2017, 17:55:59 ip
Vastaus #50

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä, itse ilmoitin työkkäriin että olen työssä 7.6-31.8 mutta työnhaku on edelleen voimassa, tällöin työkkäri voi lähettää työtarjouksia mutta mun ei ole pakko niitä hakea koska olen työssä.
Tämän tein siksi että 31.8 jälkeen ei ole mitään tietoa jatkuuko nykyinen työ, pääsenkö muualle vai takaisin kortistoon.

Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Heinäkuu 31, 2017, 21:55:10 ip
Vastaus #51

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran oon käynyt työvoimatoimistossa.
Oli pahin lamavuosi 1991 ja  tarvitsimme sillon 2-3 työntekijää.
Menin toimistoon ja jonkin fröökynän huoneen ovelle.
Nainen heti äyskäisi, että ottakaa sieltä jonotusnumero, niin sitten kutsutaan!
Minä sitten siihen kuuluvalla äänellä, jotta pitääkö täällä tosiaan jonottaa, jotta saisi palkatuksi pari työntekijää?  :police:
Ei tarvinnut jonotella.
Senjälkeen tuli oikein Helsingistä naishenkilö käymään ja kartoittamaan työvoimatarpeemme.
Olikin fiksu ihminen, ei pillastunut vaikka aluksi naljailimme työkkärin toiminnasta.
Posket kyllä punoitti, mutta sitten päästiin asiaan.
Vieläkin kunnioitan ko henkilöä niin osaajana kuin myös hermojensa hallitsijana.
Nimenkin vielä muistan. :)

Nykyään työkkärin on kai MOL tms ja toimii kyllä tehokkaasti netissä.
Heidän sivunsa ovat kyllä erinomainen kanava palkata osaajia myös ulkomailta!

Elokuu 01, 2017, 09:27:43 ap
Vastaus #52

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kyllä 80 ja 90-luvuilla sai työkkärin kautta töitä, itsekin ehdin olla useammassa työpaikassa. Kyse oli yleensä määräaikaisesta työsuhteesta mutta oli seassa ihan vakkariduunejakin, minua ei vaan ole luotu aivottomaan liukuhihnatyöskentelyyn. Zombiet tehkööt niitä hommia.