Suomessa on n, 300 000 yritystä joissa saattaa olla töitä, lisäksi kuntatyönantajat
Pelkille yriyksille jyvitettynä tuo 16,5 milj hakemusta vuodessa tekee n, 50 hakemusta vuodessa yritystä kohti, siis yksi työhakemus viikossa / firma.
Ei sen yhden viikottaisen hakemuksen lukeminen pitiäsi olla ylivoimaista, vaikka Antti Rinne suureen ääneen niin väittääkin. ( SAK,ssa ehkä on....)
SAK myös älähti pahasti tälle suunnitelmalle, toki tässä on se vaara että hakijalla ns, tärppää kun hän lähettelee hakemuksia päntiönään, ja sittenhän sitä saatta vaikka joutua lähtemään töihin, SAK,n älähdyksen ymmärtää siinä mielessä että tämä koskee myös ansiosidonnaisella päivärahalla olevia työttömiä.
Itse olen hakenut ja saanut kaikki työpaikkani itse kysymällä, yksikään saamani työ ei ole ikinä ollut missään haussa tai ilmoituksessa, vaan olen ottanut itse yhteyttä työnantajaan, ja tarjonnut palveluksiani, viimeksi näin tapahtui 5 v sitten, jos en olisi niin tehnyt niin köllöttelisin työttömänä kotisohvalla.