Hiljaista on , silti Suomessa on paljon ihmisiä , jotka ihmettelevät , mihin olemme menossa , joko kansakuntana tai globaalisti . Itsenäisyyttä ei ole ollut enää vuosiin ,ainoastaan rajoitettu itsehallinto . Demokratia EU:ssa on tasoa "haetko itse risun vai haenko minä". Ihmisellä on arvoa lähinnä kuluttajana tai tuottajana , joka muuta väittää , pettää itseään . Kaupalliset tahot aivopesevät ihmisiä , jotta tuotemerkeillä rakennettaisiin identiteettiä . Veroparatiiseja ei saada kuriin , helpompi on leikata köyhiltä , montako vuotta menee , ennen kuin täälläkin asutaan asuntovaunuissa jenkkilän tapaan . Nykyisistä asunnottomista ei tarvitse välittää , oma vika . Kunniakansalaisille asunto löytyy , toivottavasti sijainti miellyttää . Mökin mummo maksaa itsensä kipeäksi viemäröinnin vuoksi , samalla kun naapurissa on 150 milj. ihmistä , jotka suhtautuvat ympäristönsuojeluun hyvinkin joustavasti .
Siinä vähän esimakua minun Suomestani , ei kovin ruusuista . Monet kansalaisjärjestöissä toimivat ihmiset tekevät voitavansa tuodakseen epäkohtia esiin , kiitos siitä . Suuryhtiöiden resurssit palkata lakimiesarmeijoita ja suostutella poliitikoita tekevät hommasta vaikean , onneksi onnistumisiakin tulee . Pahoin pelkään , ettei mikään olennaisesti muutu , ennen kuin keskiluokka alkaa kunnolla murentua ja siitä seuraavat ongelmat pakottavat tekemään jotain muutoksia yhteiskunnassa . On Suomessa paljon hyvääkin , tavalliset hommansa hoitavat ihmiset ja sosiaaliturvaakin , ilman sitä minäkin testaisin K.J.Långin visioiden toimivuutta käytännössä . Ainoastaan itsenäisyys on mennyttä .