Kirjoittaja Aihe: Nyt alkaa olla huipussaan...  (Luettu 26931 kertaa)

Lokakuu 21, 2016, 17:58:21 ip
Vastaus #45

Harri Kauranen

• Vieras
Niin kuis se oikeesti on tää on tosi.On sellasia eestiläisiä firmoja,laskuttaa timpurista yheksäneuroo tunti,siis 9€/h.Ei helvetti mitä siitä sit ite timpuri saa ja jos se yritys ees vähän maksuja maksaa.

Lokakuu 22, 2016, 09:58:20 ap
Vastaus #46

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistona viime kesän veteraanirallista oli moottoritietyömaa Haminan seutuvilla. Oli lauantai ja täys tohina työmaalla. Suomen kilvissä olevia autoja ei näkyny, mutta Viron kilvissä olevia näky, ja kivi liikkui.

Lokakuu 22, 2016, 10:58:01 ap
Vastaus #47

veli-pekka pakkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä päästöt ja muut puheet valtiolta ovat tekopyhää paskanjauhantaa millä verukkeella vaan saadaan ruuvattua duunarin tilistä euroja pois.Pässikin tajuaa että näin harvaan asutussa maassa on mahdotonta tulla toimeen ilman autoja noin neljän miljoonan ihmisen.Eli siitä on hyvä ruuvata mistä ihmisten on pakko pitää kiinni jos meinaa kotonansa asua.Maailmassa on noin 7 miljaria ihmistä ja reilun miljoonan suomalaisen autoilijan ja motoristin pitää kaikki nyt sitte pelastaa ostamalla uusi auto tai moto  mitä voi korjata vain satasen tunti merkkihuollossa.Liisa,osa aika siivoajahan menee sivukyliltä kyllä viiden aikaan aamulla bussilla töihin...Taikka ostaa 15 tonnin uuden auton ja käyttää sitä merkkihuollossa sen satasen tunti.kyllä.Kyllä byrokratiasta pitäisi karsia aika saatanasti tyhjänpäiväistä titteliä ja kynänpyörittäjää ensi alkuun pois.Malli on oma kouvostoliittomme josta karsittiin alapäästä duunareita ja kun pomolauman vuoro tuli niin keksittiin uusia virkoja että"hommaa"piisaa.Onneksi ne saa avukseen niitä kovapalkkaisia konsultteja ettei vaan tule tressi.Jos jostain pitää niistää niin suomesta tehdää 16 miljoonaa ulkomaan matkaa vuodessa ja montaa euria ei tarttis per matka lisätä että saatais ajoneuvojen käyttömaksut pois.Tuntuu vaan valtio tykkäävän siitä että ihmiset vievät valuutan ulkomaille.Ja sehän se päästöjä vähentää kun kaljalaatikko viedää rekalla ja laivalla tallinnaan ja sen jälkeen se haetaan parilla miljoonalla auto-laiva reissulla takaisin suomeen.Kait niilä on sitte vähä toisenlainen laskukaava mitä mikin päästöjä tuottaa.Ja joka ukollahan on se 19 tonnia tilillä niinkun tutkimuksen mukaan keskiarvo on.Hyvähän siitä on valtion ottaa.....

Lokakuu 22, 2016, 18:10:43 ip
Vastaus #48

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno keksintö työ ministeriltä työllistämiseen
Haastatellaan työttömät nykyistä useammin , tarvitaaan muutama sata haastattelijaa lisää

Lokakuu 22, 2016, 18:49:01 ip
Vastaus #49

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Minen moiti virolaista työn tekijää, oli mulla tekemässä remppaa ja keitin kaffeet niin kuppi kädessä kulki suunnittelemassa mitä seuraavaksi tekee. Ruokatunniksi hai evästä niin nopiaa söi ja kävi tupakilla. Ahkera kuin mikä.

Lokakuu 22, 2016, 18:57:50 ip
Vastaus #50

Harri Kauranen

• Vieras
Mullakin on montakin eestiläistä työkaveria ollu ja karkeesti kymmenestä semmonen seitsemän-kaheksan on ollu hyviä heppuja.Nytkin on oikein kavereina niitä vanhoja työkavereita,yksi jopa,ja hän meni takasin eestiin.

Lokakuu 22, 2016, 19:51:22 ip
Vastaus #51

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo just soitin sille, koiro makas mun vieressä ja unissaan ajoi jäniksiä niin vaatekaapin alta lista ihan rikki. Kaikkihan tietää nämä nykyiset listat, jotain paperihöttöä ovat, ottaa sahan ja korjaa takuuna sen listan. Jota mulla jäi kaksi yli. Kysyi tuoko viruvalkeeta samalla, sanoin et pari pulloa ku olen itse lopettanut väkevät mut onhan noita kavereita.

Lokakuu 23, 2016, 06:37:15 ap
Vastaus #52

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kyllä täälä oikeesti on osaajia ja paljon.Minäkin olin tuola pari vuotta espoolaisessa firmassa töissä ja sinne tuli eestiläinen sähkömies,oikeesti sähkötöihin.Mulla vaan oli yks eestiläinen työkaveri ja hän tunsi tän sähkärin.Mulle hän sano,sikopaimen se kaveri sielä eestissä oli ollu,ei eläessään mitään sähköhommia ollu tehny.Mutta tallinnan torilta saa muutamalla kolikolla millaset paperit hyvänsä.Eli ne ulkolaiset ei oikeesti edes ole mitään ammattimiehiä.

Pikkasen eppäilen, että jos ukko ei ikänä oo sähköhommia tehny, niin kuinka semmonen osaa yhtään mitään sähköhommia tehdä rakennuksella. Saattaa jo pelkkä kojerasia herättää ihmetystä, että mitä sillä tehdään.

Lokakuu 23, 2016, 21:38:41 ip
Vastaus #53

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipahan rakennettua kotimökille ( kesämökki )uusi sauna/pesuhuone/pukuhuone rakennus.
Lopputarkastus meni läpi ja lopuksi piti täyttää lomake mitä henkilöitä tai urakoitsijoita olen käyttänyt ja kenelle siis olen palkkaa maksanut.
Ruksi kohtaan "hartiapankki" systeemillä on sauna tehty. Lomake piti sitten lähettää Rakennusvalvonta virastolle, joka postitti sen verovirastolle. Verovirastosta soittelivat vielä kun oli jäänyt tontin pitkä numerosarja pois.
Eihän tästä suurta vaivaa meikäläiselle ollut, muutaman minuutin homma.
Tällainen menettely on ollut nyt pari vuotta käytössä, tällä valvotaan harmaata taloutta, ettei makseta pimeitä palkkoja.

Lokakuu 24, 2016, 12:23:01 ip
Vastaus #54

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Kyllä niitä osaajia riittää, jos ei Eestistä niin kauempaa. http://www.viikonloppu.com/?p=84865
Meni eka urli päin sitä itteään.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2016, 15:12:10 ip kirjoittanut Jussi Kumpu »
Jussi 044 7212497