Kirjoittaja Aihe: Kesäksi uusi puukko  (Luettu 102066 kertaa)

Huhtikuu 08, 2016, 15:15:25 ip
Vastaus #75

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä Rautsi katson mimmosen saan ja jos en ole tyytyväinen teemme kaupat, olen helppo asiakas kun tingin hinnasta vain kun myyn en ostaessa. Tiedän hyvin mimmonen homma on tehdä jotain ainut laatuista, tietokoneet ostan yhdeltä tutulta ja mä oletan hänen tinkineensä hinnan valmiiksi. Ai ostanko usein tietokoneita, no en vain kerran vuodessa. Ei ne rikki ole mutta aina on jotain uutta ja mun on pakko saada se uusi. Ihan sama aseissa vaikka niiden pitää olla vanhoja, uusia saa kaupasta. No pian nähdään kun saan puukon ja heti otan tosta metsästä puun ja vuolen sitä.

Huhtikuu 08, 2016, 15:28:42 ip
Vastaus #76

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kyllä Rautsi katson mimmosen saan ja jos en ole tyytyväinen teemme kaupat, olen helppo asiakas kun tingin hinnasta vain kun myyn en ostaessa. Tiedän hyvin mimmonen homma on tehdä jotain ainut laatuista, tietokoneet ostan yhdeltä tutulta ja mä oletan hänen tinkineensä hinnan valmiiksi. Ai ostanko usein tietokoneita, no en vain kerran vuodessa. Ei ne rikki ole mutta aina on jotain uutta ja mun on pakko saada se uusi. Ihan sama aseissa vaikka niiden pitää olla vanhoja, uusia saa kaupasta. No pian nähdään kun saan puukon ja heti otan tosta metsästä puun ja vuolen sitä.

Okkay. Sitte alkaa tulla kysymyksiä.
Oikee vai vasenkätinen. Roikotatko oikeella vai vasemmalla kupeella. Yleis, vuolu, nylky, pisto, kala, vaiko avauspuukko. Nahka, naturell, musta, ruskea, punane vai siltä väliltä. Eli siis mitä teet puukolla, miten kannat ja mitä on mieltymykset esim värien kannalta. Jos en ole tyytyväinen, teemme kaupat.  Tietokone on eri juttu. Puukko on elämänkumppani.

Alanko töihin. Pari viikkoa menee astalon tekoon. Öljyn imeytyminen, nahkojen kuiviminen. Ne ottaa kukin muutaman päivän. Ei ole hätästen hommaa tämä. Päivä menee siinäki kun tempasee ahjon kuumaksi ja lyö terän mikä tarvitaan.

Anna sen olla puukko kun on kerran puukoksi ruvennu.

Huhtikuu 08, 2016, 16:06:56 ip
Vastaus #77

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älä vielä hosu, katson nyt ensin mitä saan, mutta oikealla puolella aina pidän ja on yleis käytössä. Mökillä on pelit fileointiin, kyllähän se on enempi makkara tikkujen veistelyyn. Mutta tolla jenkki puukolla pari pitkäkorvaa on nahkansa antanut hyvin, siinä ei näe kätisyyttä. Jos/kun tilaan mulla ei ole kiire, onhan ukolla puukkoja muttei yhtäkään nimikoitua. Ne harvat kerrat kun lapissa oon käyny on aina päättyneet puukko kauppaan kuhan vaimolle on ensin löytynyt jotain. Viimeksi toin pehmo poron johon tykastyi, kuksat on ties missä kaappien kätköissä, mutta Rautsi on oikeassa veneilevä mies ilman puukkoa on hampaaton. Jos hommaan niin käyttöön en malta ottaan käyttöpelejä jo on mutta seinällä on paapan sodassa tehty puukko ja erään venäläisen pistooli jonka paappa sai kun ampus sen upseerin, paappa oli lääkintä puolella ja näki et 10min oli upseerilla aikaa. Paikkoja säilyttää hienoja esineitä on vaikka ahdasta on kun lupasin vaimolle et vain yksi seinä mun "romuille", ruma sanoa romuiksi koska ne on mulle aarteita ja lapseton pari niin sanon että perikunnan murheita.

Huhtikuu 08, 2016, 17:11:21 ip
Vastaus #78

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Älä vielä hosu, katson nyt ensin mitä saan, mutta oikealla puolella aina pidän ja on yleis käytössä. Mökillä on pelit fileointiin, kyllähän se on enempi makkara tikkujen veistelyyn. Mutta tolla jenkki puukolla pari pitkäkorvaa on nahkansa antanut hyvin, siinä ei näe kätisyyttä. Jos/kun tilaan mulla ei ole kiire, onhan ukolla puukkoja muttei yhtäkään nimikoitua. Ne harvat kerrat kun lapissa oon käyny on aina päättyneet puukko kauppaan kuhan vaimolle on ensin löytynyt jotain. Viimeksi toin pehmo poron johon tykastyi, kuksat on ties missä kaappien kätköissä, mutta Rautsi on oikeassa veneilevä mies ilman puukkoa on hampaaton. Jos hommaan niin käyttöön en malta ottaan käyttöpelejä jo on mutta seinällä on paapan sodassa tehty puukko ja erään venäläisen pistooli jonka paappa sai kun ampus sen upseerin, paappa oli lääkintä puolella ja näki et 10min oli upseerilla aikaa. Paikkoja säilyttää hienoja esineitä on vaikka ahdasta on kun lupasin vaimolle et vain yksi seinä mun "romuille", ruma sanoa romuiksi koska ne on mulle aarteita ja lapseton pari niin sanon että perikunnan murheita.

Okkay. Kun puukon haluut niin tiät mistä saa tarpeen ja halun mukasen. Onhan se tottakai aika jollon hommataan mariskooleja ja enkelikortteja, ja tupperwarejaja swipe pesuaineita. Myös lisäravinteet ja fatha jooga saatikka halaus-kuusi-energian siirto on tärkeitä. Tottakai. Mäkin elän naisen kanssa. Siksi myös mulle on tärkeetä toimintaterapia savitöissä, huovuttamisessa, rummuntekokursseilla, shamaani iltamissa, ja ravintoterapeutin kursseilla. Hieno homma. Grillataan munakoisoja ja muita hortenssioita. Upee juttu.

Mutta satana jos mies haluu puukon niin miehelle tehdään puukko. Piste. Se oli siinä

Ai sovinisti, ei toki, teen kyllä naisille puukkoja, ne on vaan erinäkösiä koska eri tarpeeseen tehty, naisilla kun ei ole tarvetta pullistella komeella puukolla.

Huhtikuu 14, 2016, 12:50:29 ip
Vastaus #79

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Just sain pari astaloa postiin. Toinen Atlanta USA, ja toinen Itävaltaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 14, 2016, 13:54:55 ip
Vastaus #80

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Melkonen seppä olet kyllä.
Hienosti olet visaa käyttänyt tupessa ja kahvoissa.

Respektiä.

Huhtikuu 14, 2016, 19:20:29 ip
Vastaus #81

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kiitos.

Kun hommaat itelles suomalaista käsityötä, et hommaa tuotetta vaan vuosia turhautumista ja epäonnistumisia, hetkittäin suunnatonta riemua onnistumisesta, Palan sydäntä. Pienen siivun jonkun toisen elämästä ja intohimosta tehdä käsillä töitä. Kiitos teille joilla jo on aito Rauzi-puukko.

Huhtikuu 14, 2016, 20:05:56 ip
Vastaus #82

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Loistava nimi puukolle toi Rauzi! Voipi vielä tulla oikeen mailmanluokan luxusbrändi nimi Rauzi puukoille;)

Huhtikuu 14, 2016, 20:20:32 ip
Vastaus #83

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Loistava nimi puukolle toi Rauzi! Voipi vielä tulla oikeen mailmanluokan luxusbrändi nimi Rauzi puukoille;)

Tiedä häntä. Mutta on se sellanen jonka saa minkä tahansa kielinen jotenkin sanottua. Eihän ikea mitään tarkoita, se vaan on helppo sanoa, oli kulttuuritausta mikä vaan. Herra eastman keksi filmiputkalle nimeksi kodak, ja samasta syystä.

Mun puukoista varmaan 90% menee saksa, itävalta, eteläafrikka, belgia, usa, kanada, italia. Joku on venäjälläki. Keräilijät ne niitä haluaa. Osin siksi mitä teen, kun on vähä omanlainen malli. Osin siksi että suomipuukon historia on eksotiikkaa.

Facebook.com/pajapeikko

Huhtikuu 14, 2016, 21:45:55 ip
Vastaus #84

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On Rauzilla tota taiteelisuutta ja kädentaitoa vaikka onkin ollu finannsimieskin:) no muistan kyll kun suomen luonnonkuvaajien jäsenlehti tuli joskus mustavalkoisena jotain 25-30 vuotta sitten aika pienmuotoisena silloin alkuaikoina ja oli kuva sinusta kun olit luonnonkuvaajien puheenjohtaja että kait se sun taiteellisuus on siitä peräisin;) mutt en kyll ole yhtäkään sun ottamaa luontokuvaa nähny missään että olitko oikeesti luontokuuvaaja silloin vai enemmän tämmönen järjestömies luontokuvaajissa? https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1489856657901525.1073741829.1472173293003195&type=3
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2016, 22:01:10 ip kirjoittanut lasse roholm »

Huhtikuu 14, 2016, 22:10:54 ip
Vastaus #85

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
On Rauzilla tota taiteelisuutta ja kädentaitoa vaikka onkin ollu finannsimieskin:) no muistan kyll kun suomen luonnonkuvaajien jäsenlehti tuli joskus mustavalkoisena jotain 25-30 vuotta sitten aika pienmuotoisena silloin alkuaikoina ja oli kuva sinusta kun olit luonnonkuvaajien puheenjohtaja että kait se sun taiteellisuus on siitä peräisin;) mutt en kyll ole yhtäkään sun ottamaa luontokuvaa nähny missään että olitko oikeesti luontokuuvaaja silloin vai enemmän tämmönen järjestömies luontokuvaajissa? https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1489856657901525.1073741829.1472173293003195&type=3

Hyvin muistelet. Mutta en ollu puheenjohtaja, vaan lehden päätoimittaja.
Samaan aikaan osa leivästä tuli luontokuvasta, osa lehdille freelanser kuvaamisesta, osa kansalaisopiston valokuvauksen opettamisesta, ja kirjapainon graafisen kuvaajan hommista. Joku aika oli myös Mainosrengas Oy ssä mainoskuvausta.
Sitte lopetin ne kaikki ja seuraava 17 vuotta meni AGFA yhtiössä myydessä koneita kirjapainoille. Sitte alettiin tuo rahoitushommeli.

Mutta vastaus kysymykseen, kyllä mä ihan kuvaaja, ja luontokuvauksen opettaja olin.

Edit: jokainen suomalainen on nähnyt mun kuvia. Tietämättä kenen ne on.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2016, 22:17:32 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Huhtikuu 15, 2016, 07:57:13 ap
Vastaus #86

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Mun puukoista varmaan 90% menee saksa, itävalta, eteläafrikka, belgia, usa, kanada, italia. Joku on venäjälläki. Keräilijät ne niitä haluaa. Osin siksi mitä teen, kun on vähä omanlainen malli. Osin siksi että suomipuukon historia on eksotiikkaa.

Facebook.com/pajapeikko

oHoh ! Onpa mennyt markkina kansainväliseksi  :o

Hienoa ja kannustettavaa !

Vieläkö sulla riittää materiaalia?

Otin vaan talteen tuosta Itäväylästä ilmoituksen aamulla,kaikenvaralle.
Voisin kopsailla tekstin tähän:

Visakoivua,loimukoivua,juuripahkoja,esim puukonkahvoiksi.Paloina tai pölleinä.
puh: 044-081 6427. Pena.

Luulenpa vaan että juurikamat on niitä sitkeimpiä ja tiuhasyisimpiä osia puussa..siitäpä hyvä kölipuukin tulee paattiin  :)

Huhtikuu 15, 2016, 08:39:15 ap
Vastaus #87

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Facebook.com/pajapeikko

oHoh ! Onpa mennyt markkina kansainväliseksi  :o

Hienoa ja kannustettavaa !

Vieläkö sulla riittää materiaalia?

Otin vaan talteen tuosta Itäväylästä ilmoituksen aamulla,kaikenvaralle.
Voisin kopsailla tekstin tähän:

Visakoivua,loimukoivua,juuripahkoja,esim puukonkahvoiksi.Paloina tai pölleinä.
puh: 044-081 6427. Pena.

Luulenpa vaan että juurikamat on niitä sitkeimpiä ja tiuhasyisimpiä osia puussa..siitäpä hyvä kölipuukin tulee paattiin  :)

Kiitos. Laitoin numeron talteen. On mulla nyt justiin matskua aika hyvinkin, mutta jonain päivänä loppuu.

Toukokuu 13, 2016, 16:14:00 ip
Vastaus #88

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kokeiluja. Jos kantuulenkin laittaski palmikoimalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 13, 2016, 16:30:46 ip
Vastaus #89

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kokeiluja. Jos kantuulenkin laittaski palmikoimalla.

Onpa hyvännäkönen,samoin nahkan laatu ja pehmeys vaikuttaa kuvassa mukavalta.
Tässä sitä taas ihmettelee,miten hemmetissä nuo palmikot on saatu kieputeltua ilman yhdenkään? suikaleen katkomisia.
Joku taikatemppu siinä täytyy olla,tai sitten se on piilojippo  :)