Kirjoittaja Aihe: Paskan jauhanta  (Luettu 27829 kertaa)

Maaliskuu 28, 2016, 16:12:17 ip
Vastaus #30

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen nähnyt  paperin joka on löytynyt Tamminiemestä. Siinä kerrotaan että Urho Kekkonen on oikeutettu
ajamaan ja huoltamaan Harley Davidson merkkistä moottoripyörää.
Sanamuoto ei ole ehkä ihan oikein mutta asia on tosi.

L&K.

Maaliskuu 28, 2016, 16:20:28 ip
Vastaus #31

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Myös Reijon tarina laittaa ihmettelemään. Eikö tositarina olisi ollut ihan yhtä hyvä? Vai onko pohjoisemmassa metsäyhtiöt ja niihin liittyvät jutut kovemmassa huudossa? Tietysti jos joku pyörän omistajista on myydessään tiennyt ostajan ihailevan metsurikulttuuria tai Päätaloa niin on saattanut sepitellä siihen myyntipuheen lomaan vähän omiaan. Itäpyörillä taisivat suomalaisten yhtiöiden päälliköt ajella vielä 60-luvun alussa.

Huippumyyjähän aina luo tuotteesta positiivisen mielikuvan ;) Sinänsähän tarina, oli se sitten totta tai palturia, ei varsinaisesti huononna itse pyörää jos ei tietty parannakaan, eikä sen rahallinen arvo muutu miksikään, ellei sitten jostain kansallisarkistosta löydy kuva jossa vaikka Kekkonen seisoskelee pyörän kanssa.

Niinpäs, ei siinä alkuperäisessä historiassakaan mitään vikaa ole,  tämä yhyttämäni uusi omistaja oli se mies kenelle minun kaverini oli bemun myynyt, eikä hän varmasti ollut saanut sitä kautta väärää tietoa pyörän historiasta, minulta pyörän ostanut kaverini oli antanut myydessään yhteystietonikin jos on jotain kysyttävää, minulta olisi saanut sen alkuperäisen omistajan yhteystiedot  jota kautta se historia olisi selvinnyt tarkalleen, mutta ilmeisesti itse keksityt valeet ovat myyvempiä, siinä vaiheessa jotenkin meni usko niihin museorekisteröinnin historiatietoihin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 17:31:20 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 28, 2016, 16:21:30 ip
Vastaus #32

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minä olen nähnyt  paperin joka on löytynyt Tamminiemestä. Siinä kerrotaan että Urho Kekkonen on oikeutettu

L&K.

Tamminiemen valtuutettu HD-huolto ?

Maaliskuu 28, 2016, 16:32:31 ip
Vastaus #33

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei Urkki ollut vielä silloin Tamminiemessä, tuo lupapaperi ajoittui johonkin -20 -30 luvulle.
En muista tarkkaa vuosilukua, siitä on aikaa kun näin tuon paperin.

L&K.

Maaliskuu 28, 2016, 18:02:12 ip
Vastaus #34

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin penskana tutulta 20 markalla rullalaudan, jolla on tultu kolmanneksi maailmanmestaruudessa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 28, 2016, 18:54:40 ip
Vastaus #35

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

L&K.
Kyl myö uskotaan  :)

Urkki oli Valtion salaisessa poliisissa siihen aikaan ja ajeli työtehtävissä Harrikalla.
Urkkihan tais yrittää lopettaakin tuota organisaatiota sodan syttymisen aikoihin mutta ei onnannut ja nimi muuttui VALPOksi.
Itseasissa eikös Kekkonen joutunut myöhemmin VALPOn pinteeseen,tai ainakin tarkkailtavien listalle.
Ja mites Se Ryti..kovat sanktiothan se ainakin sai "muka maanpetoksesta".
Kaverilla oli aikonaan mattumusta Lada johon oli tuo tunnus maalattu kylkeen  :) Ja Rytin huvila oli sattumoisin samalla kylällä ja onhan se siellä vieläkin,minä oon asunu myöskin samaisella kylällä.Että resitenttien jäljillä tässä ollaan oltuna  ;)

Kopio Urkin ajolupatotistuksesta löytyy,en tiedä kellä on alkuperäinen kaipa se on Kansallismuseossa tai jossain arkistossa mutta Urkin vanha partasuti ainakin on meikäläisen saunan pöydällä,sitä eivät sentään saaneet eikä monta muutakaan henkilökohtaista tavaraa  -enkä vieläkään keksinyt yhtään paskapuhetta  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 28, 2016, 19:43:24 ip
Vastaus #36

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Taitavat nämä jutut olla vasta laimeata esimakua perjantaille?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 28, 2016, 20:07:08 ip
Vastaus #37

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Ja Urkki vieraili aina silloin tällöin täällä posiolla Kaiharin mökillä,kun olivatten frendejä. Vaikka taisi se kerran olla koetuksella mökkeillessä. ::)

Maaliskuu 28, 2016, 20:20:56 ip
Vastaus #38

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mullakin on Pertti Niemisen vanha Jagge.
En kyllä tiedä, onko sillä auton arvoa nostava vai alentava vaikutus!  :embarassed:

Maaliskuu 28, 2016, 20:30:27 ip
Vastaus #39

Stefan Holmström

• Vieras
Mun Arielin kantakortissa lukee Paavo Nurmi, Turuust (tosin ei varmaan "se" Nurmi, hän oli jo silloin muuttanut Helsinkiin).

Ja matkalaukkuni jäi Rollareiden keikalta Strand-hotelliin Hakaniemessä 1998, mutten tiedä kenen huoneesta se löytyi (kerrospomo ei muistanut tarkistaa numeroa, kun kävi ratsaamassa parhaimmat tavarat ennen siivojia, niin kuin oli/on tapana). Laukussa oli hammaslankaa ja jotain lihaslinimenttiä  ;D

Maaliskuu 28, 2016, 21:05:33 ip
Vastaus #40

Pekka Tuukkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen jonkin aikaa harrastanut 60-luvun Enduro pyöriä, ja  osa/raato kaupoilla todennut seuraavaa:
Heikki Mikkolan HVA pyöriä tarjottu kymmenkunta? mitähän luvut oliskaan jos harrastaisi Jawaa, kaikki olis varmaan Kärhän entisiä.
Ja outoa että kun pyörässä on rekisteri ote, niin on helppo selvittää omistus historia,
Kerran kysyin myyjältä miksi nimeä ei näy? (Oli taas kerran joku nimi kuski kysymyksessä)
Vastaus:  harjoitus pyörä, hän ei ollu ottanut nimiinsä....

Mulla ei ole Jawaa eikä varsinkaan Kärhän entistä Jawa.
Mutta kuitti jolla Kärhä on ilmottautunnut Päijänneajoihin olikos se 9 mk ja 50-60luvuntaitteesta allekirjoituksella varustettuna.
Paljonkohan noiden meikäläisen romujen hinnat tällä tarinalla nousi.  (tarina on tosi ja kertoja elää)

Maaliskuu 28, 2016, 21:26:42 ip
Vastaus #41

Risto Saastamoinen

• Vieras
Mullakin on Pertti Niemisen vanha Jagge.
En kyllä tiedä, onko sillä auton arvoa nostava vai alentava vaikutus!  :embarassed:

Ja minä saan korjailla sen Caprin ruttuisia kylkiä, joka sai siipeensä Olavi Uusivirran musavideota Tiet etäisyyksiin tehdessä.

Maaliskuu 28, 2016, 21:46:48 ip
Vastaus #42

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulta suap tarinoita kilohinnalla. Perushinta 50€/kilo. Tarinan lopullinen hinta määräytyy merkin ja eräiden muiden kertomuksen ominaisuuksien mukaan:
-Jawa +5€
-Neuvostopyörät +10€
-HD +10€
-Norton +5€
-Muut brittipyörät +10€

-Elvis +20€ (Elvis + Jawa erikoistarjous 2€)
-Tauno Palo & Ansa Ikonen 20€
-Metsäyhtiön mies 2€
-Paavo Väyrynen 0€ (sisältyy jokaiseen tarinaan lisämaksutta)

Aitouden todistaa:
-Pertti (10€)
-Heli (20€)
-Sergei (8€)
-Kalevi Sorsan säätiö (20€)
-Joku muu, mikä (2€-50€)

Esimerkkipaketteja:
-Paavo Väyrysen Jawa, HD:sta kustomoitu (HD/10€ + Jawa/5€ + Paavo/0€ = 15€)
-Tauno Palo metsäyhtiön miehenä -elokuvasta, filmissä myös Ansa Ikonen Paavo Väyrysen Nortonin roolissa (20€ + 5€ + 2€ = 27€)
-Elviksen Jawa, mukana tarakalla Paavo Väyrynen (2€)

Tässä vasta pieni osa  lisävalinnoista, joita kaikkiaan n. 200 kpl. Tilaa koko luettelo.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 28, 2016, 21:55:28 ip
Vastaus #43

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mää ostin Kummeli-Silvennoiselta Suzuki Savagen 90-luvulla.
Harmikseni ei entisen omistajan nimi nostanut sen hintaa myydessä. :P

Maaliskuu 28, 2016, 22:34:03 ip
Vastaus #44

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minä ostin v 1970,  1952 vuosimallin 350 cc  BMW,n Kaakamosta (paikkakunta Kemin ja Tornion välillä) Myyjän nimi oli Reino Huhta, ja pyörän ensirekisteröintipäivä 13.05.1952, olen syntynyt tuona samaisena päivänä....... 

Niin se vain sekin tuli myytyä pois, tosin ensin tein siitä chopperin liekkimaalauksineen ja kromautuksineen.

Niin ja kaikille rikkiviisaille: Se oli BMW sinivalkeilla merkeillä, tehty tietenkin Eisenachissa, itä-saksassa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 22:39:56 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »