Kirjoittaja Aihe: Paskan jauhanta  (Luettu 27815 kertaa)

Maaliskuu 27, 2016, 21:31:46 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jäi tosta Hessun avauksesta hieman se taustatieto vajaaksi, mutta sounot. Paskaahan tässä jauhetaan.

Olen joskus kuullut sanonnan; joka miekkaan tarttuu se.... eiku, joka paskaa jauhaa, se paskaan hukkuu.

Mutta ei mahdu ihan vakipaskan raameihin ::)

Mun mielestä roskalavajuttua vielä jännempi juttu se että Jawa onkin tullut ulos kaapista.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 27, 2016, 21:33:49 ip
Vastaus #16

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jäi tosta Hessun avauksesta hieman se taustatieto vajaaksi, mutta sounot. Paskaahan tässä jauhetaan.

Olen joskus kuullut sanonnan; joka miekkaan tarttuu se.... eiku, joka paskaa jauhaa, se paskaan hukkuu.

Mutta ei mahdu ihan vakipaskan raameihin ::)

Mun mielestä roskalavajuttua vielä jännempi juttu se että Jawa onkin tullut ulos kaapista.

Niinpä. Tiedä vaikka saataisiin siitä ensimmäinen Mercury-koneinen Jawa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 27, 2016, 21:38:59 ip
Vastaus #17

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oisko Elton Johnin vanha Jawa :)

Maaliskuu 28, 2016, 00:03:46 ap
Vastaus #18

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Taas lipsahti,

Keskustelu liittyy Jawojen identiteettiin, ilmeisesti?

Maaliskuu 28, 2016, 00:21:38 ap
Vastaus #19

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aina lipsahtaa ja alkuperäisestä tarkoituksesta ei saa enää pirukaan selvää  :)

Maaliskuu 28, 2016, 00:33:47 ap
Vastaus #20

Risto Saastamoinen

• Vieras
VMPK Foorumi/Muut/Yleistä keskustelua/Paskan Jauhanta

Siis lähellä ollaan edelleen alkuperäistä aihetta...

Maaliskuu 28, 2016, 00:46:18 ap
Vastaus #21

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

On niitä myyjiä jotka myy mainos- kuulakärkikyniä. Ja niitä jotka myy risteilylaivoja. Jokin pieni ero. Vakuutusmyyjä ehkä alhaisin ihmisrotu.

Älä yleistä huippumyyjää jobbariksi.

Se myyjän hyvyys tai huonous kato riippuu siitäkin montako ja minkä hintaista kynää tai risteilylaivaa myy yhdellä kertaa, siinäkin on ero, eikä aina niin pieni  8)

Ja sitten on semmonen juttu, että lasiseinäisessä konttorissa istuva tilauksien vastaanottaja on ihan eri asia kuin myyjä, luki siinä kopin ovessa mitä tahansa.

Vakuutusmyyjien alhaisuudesta puheen ollen, Karin kannattaisi varmaan tutustua Frank Bettgerin kirjaan: "Miten minusta tuli huippuluokan myyjä"  siinä eräs omalla työllään miljardööriksi kohonnut amerikkalainen vakuutusmyyjä kertoo tarinansa, se  on ihan hyvä kirja, siitäkin huolimatta että Jari Sarasvuo on ilmeisesti myös sen lukenut, ja hyvin tarkkaankin jutuistaan päätellen

Itse en menisi myynnin ammatilaisena asettamaan ketään tällä alalla leipänsä tienaavaa ylempään tai alempaan kastiin, myyntitaito kun on syntymässä saatu asia jota joko on tai sitten ei ole, koulussa sitä ei hankita, eikä mittatilauspukukaan sitä tuo tullessaan.

Se että olenko minä huippumyyjä vai en, selviää kysymällä päämieheltäni, itse en ala sitä arvottamaan, koska tällä alalla palkka maksetaan vain tuloksista, ei paskanjauhannasta.

Selvyyden vuoksi: En ole vakuutusmyyjä, enkä ole koskaan ollutkaan, muutaman alalla olevan kaverin työtä läheltä seuranneena tiedän että siinä hommassa ei nössöt pärjää !

Tunnen auto"jobbareita" jotka kepittävät myyntitaidossa useimmat myyntipäällikön tittelillä polleilevat kravattipellet mennen tullen.

Niin, mikä olikaan se alkuperäinen aihe ?  :police:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 07:31:30 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 28, 2016, 08:15:56 ap
Vastaus #22

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutaman kerran olen myynyt 200 kpl. 4 euron arpoja eräässä tilaisuudessa,myyntiaikaa n.3 tuntia ja potentiaalisia asiakkaita n.500-650.
Kaikkiaan arpoja pyrittiin myymään 499 kpl,koska 500 ei saanut myydä,2000 euron raja tulee vastaan.
Kaikilta ei onnistunut edes sadan arvan vyyhdin myynti,minä sain joka kerta kaikki myytyä.
Aivan sama mitä myy,töitä sen eteen pitää tehdä.
Poika pelasi jääkiekkoa ja jäämaksuja vastaan piti myydä kaikenlaista ilotulitusrakettia ja sukkaa/rättiä.
Jotkut eivät saaneet sukkia ja alusvaatteita kaupaksi,minä neuvoin että pistäkää ne mustat stringit päällimmäiseksi ja tarjotkaa niitä ensin emännälle seksielämän piristykseksi,kyllä sitten jo sukatkin kauppansa tekee.Myin silläkertaa muutamat stringit ja kahdet rintaliivitkin,en perhana vaan päässyt sovittamaan niitä asiakkaalle. ;)
Tampereella on usein ollut Patricia myymälässä liivikauppiaan paikka auki,olen aatellut hakea kun kerran kokemusta on. ;D

Maaliskuu 28, 2016, 10:10:15 ap
Vastaus #23

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos en nyt ihan väärin muista niin se tais olla Elviksen eikä Elton Johnin Jawa? Siis se Jawa millä Elvis ajoi eka keikalle.

Maaliskuu 28, 2016, 10:37:47 ap
Vastaus #24

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos en nyt ihan väärin muista niin se tais olla Elviksen eikä Elton Johnin Jawa? Siis se Jawa millä Elvis ajoi eka keikalle.

No ei nyt ihan paskaa tarvitse jauhaa. Pientä rajaa sentään !

Elvis perus-amerikkalaisena ei tosiaankaan ajanut millään Jawalla.
 Perimätieto kertoo, että Elvis ajoi Suomesta hankkimallaan, Paavo Nurmen entisellä ja Risto Nurmen entisöimällä Trabant moottorisella Pannonialla.
  ::)
Joo, niinhän se tais ollakin. Muisti petti. Eikös se vaihtanut sen tunturin siihen pannooniaan? Elton johnilla oli jawa.
 Minun tunturi oli aikanaan mannerheimin yksityis käytössä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 10:40:41 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 28, 2016, 10:51:53 ap
Vastaus #25

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Elton Johnin Jawa on myös vesikelpoinen, koska siinä on Mercurykin. Kuulemma ajoi sen Brittein saarille.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 28, 2016, 11:21:46 ap
Vastaus #26

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Kenellä on se Napoleonin kuuluisa mopo?

Maaliskuu 28, 2016, 13:25:23 ip
Vastaus #27

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tässä lisää paskanjauhantaa, ja ammattilaisten ( ? )  toimesta suollettua scheisseä, Iltalehden artikkelista lainaus :

"Kullanvärisen mersun kohtalo ratkesi tänään huutokaupassa American Car Show'ssa Helsingin Messukeskuksessa. Mercedes-Benz S500 4Matic ei mennyt kaupaksi harrasteajoneuvojen huutokauppa FHRA Auctionissa.

Auton lähtohinta oli 199 990 euroa. Eikä siitä tehty yhtään korotuksia.

Kyseessä oli odotettu huutokauppa. Kullanvärinen Mercedes-Benz S500 4Matic on uniikki auto, jonka kaltaisia uskotaan olevan maailmassa vain kolme kappaletta. Auton omistaja prinssiksi kutsuttu Rami Jaber Al Hussein kommentoi tunnelmia Iltalehdelle."

http://www.iltalehti.fi/autot/2016032821332064_au.shtml

Mobile.de - palstalla oli 28 kpl samanlaista S500 4-maticia myynnissä, hintapyynnöt vaihtelivat 15 000 - 23 000 € välillä... että on niitä nyt hiukan enemmän kuin 3 kpl maailmassa... Ja saattoi tuo prinssin asettama pyyntihintakin olla hiukan yläkanttiin  :P

Kai nuo toimittajat pikkasen vois tarkistaa faktoja ennen jutun julkaisemista ? Vai ei kai sillä taida olla enää merkitystä, klikkauksien metsästäminen on pääasia digilehtiaikakaudella, totuus on toisarvoinen seikka.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 13:28:36 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Maaliskuu 28, 2016, 14:36:09 ip
Vastaus #28

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Moikka

Miksi on hienoa nostaa Javan arvo tarinalla  joka ei pidä totta. Sitä ei lödetty työpaikkani roskalavalta vaan työpaikkani kaapista. En antanut vaan lupasin  muualle. Ehkä tämä on sana vastaan sana. No näin onhan painettu kovakantiseen kirjaan. Ei ole multa pois, Tapaamehan ko. herran kanssa seuraavassa rallisa. Tule juttusille kertoaamaan näkemysesi jos syrjä kestää

Hessu

Samanlainen kokemus minulla, toin aikoinaan ruotsista vanhan R 60  -61  bemarin, sen aiempi omistaja oli ns, sotalapsena suomesta ruotsiin muuttanut eläköitynyt mp-poliisi joka oli ostanut vanhan virkapyöränsä ajopeliksi.

Ajelin sillä suomessa jonkin aikaa , ja möin pois kaverilleni joka möi sen edelleen, yhytin sitten pyörän parin vuoden kuluttua oulun kadulla ja huomasin että se oli museorekisteröity, kyselin omistajalta pyörän menneisyydestä ehtimättä kertoa että se oli ollut minulla aiemmin, omistaja kertoikin iloisena että pyörä on ollut suomessa aikoinaan jonkun metsäyhtiön käytössä, metsänhoitajien työajokkina, ja se myös oli kirjoitettu museorekisteriotteeseen jonka hän minulle esitteli.... Kerroin sitten kaverille että olen tuonut itse pyörän ruotsista ja tiedän sen historian oikein hyvin, samantien hän hyppäsi bemarinsa päälle ja poistui sanaakaan sanomatta....

Maaliskuu 28, 2016, 16:02:17 ip
Vastaus #29

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Myös Reijon tarina laittaa ihmettelemään. Eikö tositarina olisi ollut ihan yhtä hyvä? Vai onko pohjoisemmassa metsäyhtiöt ja niihin liittyvät jutut kovemmassa huudossa? Tietysti jos joku pyörän omistajista on myydessään tiennyt ostajan ihailevan metsurikulttuuria tai Päätaloa niin on saattanut sepitellä siihen myyntipuheen lomaan vähän omiaan. Itäpyörillä taisivat suomalaisten yhtiöiden päälliköt ajella vielä 60-luvun alussa.

Huippumyyjähän aina luo tuotteesta positiivisen mielikuvan ;) Sinänsähän tarina, oli se sitten totta tai palturia, ei varsinaisesti huononna itse pyörää jos ei tietty parannakaan, eikä sen rahallinen arvo muutu miksikään, ellei sitten jostain kansallisarkistosta löydy kuva jossa vaikka Kekkonen seisoskelee pyörän kanssa.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”