Kirjoittaja Aihe: Velosolex apumoottorifillari  (Luettu 8733 kertaa)

Helmikuu 09, 2016, 15:39:53 ip
Luettu 8733 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla tuola varastossa ois tommonen velosolex fillari.Kesällä piruuttaan välillä sillä käyn kaupassa ja jos mä sen nyt vaikka mysin,minkähän arvoinen orkkis velosolex -46 mahtais oikeesti olla.Olen mä siitä saanut jopa tarjouksia,vaikka en sitä olekkaan ollut myymässä,ykskin ukko tonnia heti käteen ois kaupalla antannu.Mutta oikeesti mitä mokomasta vois saaha,jos innostun sit vaikka kaupitteleen.No kyl siitä sokkotarjouksenkin saa tehdä,takaan että on kuin uusi.Voi soitella 0405130173

Helmikuu 10, 2016, 07:06:03 ap
Vastaus #1

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
no kun kerran kysyt,niin mun mielipide on ,että olis varmaan kannattanut tonnilla kätellä.

Helmikuu 11, 2016, 14:04:44 ip
Vastaus #3

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kysymys mitä minkäkinlaisesta ajopelistä voi saada on mahdoton vastattava, kukaan ei tiedä vastausta. Ajopelistä saa tasan tarkkaan niin paljon kuin joku on siitä valmis myyntihetkellä maksamaan. Apumoottorifillari oli tasan tonnin arvoinen silloin kun siitä joku sen tarjosi, tänään arvo voi olla satasen, kaks, tai ihan just senverran mitä joku siitä tänään tarjoaisi. Jos sinun olisi pakko se tänään myydä siis.

Aikoinaan kun sain 79 Trialin valmiiksi ja olin sillä juhannusajelulla niin yksi mies ihastui mopoon ja yritti tosissaan ostaa sitä minulta. Teki tarjouksen, kieltäydyin, korotti tarjousta, kieltäydyin jne. Viimein tarjosi 3000€, silloin kyllä teki jo vähän mieli myydä mutta aloin ajatella että muuttuisiko elämäni jotenkin paremmaksi vaikka olisikin 3 tonnia lompsassa. En keksinyt miten se olisi muuttanut elämääni paremmaksi joten edelleen kieltäydyin myymästä. Eli mopostani tarjottiin 3 tonnia mutta en sitä kuitenkaan sen arvoisena pidä, minulle tunnearvo on tärkeämpää kuin raha. Olen ajanut kyseisellä mopolla tuhansia kilometrejä, tullut paljon hyviä muistoja (ja metsäautokuvia), ei sellaiselle voi mitata arvoa. Ei se mopo kuitenkaan ihan arvotonkaan ole, vakuutustarkastaja lupasi sille heti suoralta kädeltä parin tonnin kaskon kun näki mopon.

Helmikuu 11, 2016, 14:40:26 ip
Vastaus #4

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on justiinsa niin.
Tuossa moottoripyöriä myytävänä osastolla on ollut useita kertoja myynnissä Kykkäsen Cafe racer Suzuki,se on hänen mielikuvansa hienosta pyörästä.
Potentiaalisilla ostajilla lienee taas toisenlainen käsitys,joku haluaa alkuperäistä,joku rakenneltua,mutta ei Kykkäsen pyörän näköistä.
Eli vaikeaa on muuttaa rahaksi oman maun mukaista pyörää,pilkulleen alkuperäisessä pysyy arvo aina parhaiten.

Joskus kysyntä ja tarjonta kohtaavat,ostin pojalle Saab 900 C.n 700 eurolla ja myin kolmisen vuotta myöhemmin vanhemmalle rouvalle 900 eurolla.Hän oli tottunut ajamaan Saabilla,eikä halunnut muuta.Kehotin häntä katsomaan toistakin vaihtoehtoa,samanlainen Saab mutta vain 50km  ajomatkan päässä hänen kotoaan.
Hän kieltäytyi ehdottomasti siitä Saabista,koska autojobbari oli ostanut sen edellisenä päivänä Vammalasta,roudannut Ruovedelle ja nostanut hintaa 200 eurolla.Rouva oli sitä mieltä,että hän ei huijareilta osta,osti mieluummin minulta kalliimmalla.

Helmikuu 11, 2016, 19:15:04 ip
Vastaus #5

Kari Vähäkainu

• Vieras
Potentiaalisilla ostajilla lienee taas toisenlainen käsitys,joku haluaa alkuperäistä,joku rakenneltua,mutta ei Kykkäsen pyörän näköistä.
Eli vaikeaa on muuttaa rahaksi oman maun mukaista pyörää,pilkulleen alkuperäisessä pysyy arvo aina parhaiten.

Aivan totta! Jossain jenkeissä voi saada myytyä hyvälläkin hinnalla omaan makuun tehdyn (mauttomankin) ajopelin, siellä on potentiaalisia ostajia niin paljon enemmän kuin täällä että saattaa hyvinkin löytyä sellainen ostaja jonka makuun ajopeli prikulleen on.

Helmikuu 11, 2016, 19:34:44 ip
Vastaus #6

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri sellasen kaferaaserin rakenteli,ajeli kesän ja kyllästy.Meinas jos siitä olis pari tonnia saanu,olis ollu tyytyväinen.No se myytiin sitten jossain oikeessa huutokaupassa ja kaveri sai siitä 3400 ja arvakkaas oliko tyytyväinen.

Helmikuu 12, 2016, 08:03:59 ap
Vastaus #7

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitkään mietittyäni mulle selvisi miksi Harri päätti kuitenkin myydä päristimen pimeällä huutokaupalla, eikä perinteisellä, missä tarjoukset näkyy.
 No kun osalla meistä voi kotona syntyä keskustelua hankitojen tarpeellisuudesta yleensä ja  varsinkin niiden hinta/laatusuhteesta.
Nyt voi ostaja iloisin mielin tuupata pelin pihalle ja kertoa vaimolle tms talouspäällikölle : No jäi HUUTOKAUPASTA satasella käteen, vaikka on tonnin arvoinen.
Nyt vaan Harri sun pitää luvata, ettet kauppahintaa julkista.

Helmikuu 12, 2016, 11:51:42 ap
Vastaus #8

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kaks'sataa.Näkemättä... ;)

Helmikuu 12, 2016, 15:12:32 ip
Vastaus #9

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu

Helmikuu 12, 2016, 18:34:36 ip
Vastaus #10

Jouni Hautanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No jollei rahalla lähde niin tarjoan laatikollisen omenoita.
Siinä purtavaa.

Helmikuu 14, 2016, 16:40:54 ip
Vastaus #11

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Yksi Solex löytyy minunkin tallista.
Ostin sen Unkarista lomareissulla. Muistaakseni 80 markkaa maksoi.
Se ei ole aito ranskalainen vaan Unkarissa valmistettu.
Muuten on kuin aito, mutta lihakoukkukahvat on korvattu muovisilla.
Aidot kahvat voisin siihen ostaa.

Mukava sillä on ajella. Aina tulee joku jututtamaan parkissa.
Sitä ei voi rekisteröidä koska ei ole papereita.
Eipä haittaa koska ei kiinnostanut poliisejakaan kun sitä Torniossa kauppakeskuksen edessä katselivat.

Netistä löytyy paljon videoita Solexeista, tuossa yksi.
https://www.youtube.com/watch?v=-YD8qUSlkzw

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 14, 2016, 22:43:53 ip
Vastaus #12

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään oli hyvä esimerkki kysynnästä ja tarjonnasta,Nettimotossa myynnissä alkuperäisenä säilynyt jäykkis Monkey.
Harvemmin katoaa mikään myynnistä niin nopeasti,ilmoitus poistui muutamassa tunnissa.
Joku halusi semmoisen.

Helmikuu 14, 2016, 23:48:23 ip
Vastaus #13

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Sori, En ole tuota Solrxia myymässä.
Sen arvo on mikä on. Enkä ota siihen kantaa.

Mulle Solex on joskus käydä Torniossa kruisailmassa-.
Tuli vastaan muuten viime kesänä ranskan poika joka oli menossa Solexilla Nordkappiin.
Rulla käy varmasti kuumana.
Yöpyi meidän kämpässä,annoin liitran pensaa, ja sinne katosi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2016, 23:51:45 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 15, 2016, 20:19:28 ip
Vastaus #14

erkki itävuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, Tornion poliisit siis toimivat aivan kuin Tampereenkin 50 vuotta sitten kun vajaa 12-vuotiaana ajelin omalla Velosolex 1700:llani, vuosimallia -60. Kerran pysäyttivät, kerroin vain että tämähän on apumoottoripolkupyörä, ei tarvita ikää eikä rekisteröintiä. Vanhempi partiosta tuumasi että hänen nuoruudessaan tommoisia oli, ajele poika vaan. I.K. Inhan Tiede ja elämä -teoksessa (osa 1, s. 374-6, WSOY 1919) esitellään vetoklosetin esi-isä Mototracteur. Mutta jos tuo -46 on oikea vuosimalli Velosolexille niin luulen että ei montaa tule vastaan, eikä ainakaan vanhempaa.