Kirjoittaja Aihe: Nostakoot vaan sähkönsiirtomaksuja !  (Luettu 94373 kertaa)

Heinäkuu 14, 2018, 19:00:23 ip
Vastaus #60

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos myy aurinko/tuuli tai muuta itse tuotettua sähköyhtiölle takaisinpäin niin maksavatko vain sähköstä hinnan vai veloittavatko siitä että käytät heidän verkkoaan siirtelyyn ?
Eikös ostaja aina ole siirtomaksun maksaja?

Heinäkuu 30, 2018, 17:15:09 ip
Vastaus #61

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sähköyhtiöt korottavat hintojaan – "15 prosenttia voi verollista hintaa vuodessa nostaa"
https://yle.fi/uutiset/3-10328626

Oishan se hienoo, kun voisi oman palvelun hintaa nostaa 15% vuodessa.
Nyt 10€/h, ensi vuonna 11,5€/h sitten 13,225€/h sitten 15,20€/h sitten 17,50€/h jne... viidessä vuodess aolisi tuntipalkka kaksinkertaistunut ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 04, 2018, 15:44:47 ip
Vastaus #62

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä ei riitä se 15% vaikka paperissa niin lukee,Nyt on sähkön hinta 4.20c eikä perusmaksua ja 1.9-18 nousee 6.89c + 3.98e/kk perusmaksu.Koska kulutus ei ole kun 2000kwh/v  niin pelkkä kk maksu nostaa hintaa sen verran että pitää kilpailuttaa sähkönhinta.

Elokuu 04, 2018, 15:52:24 ip
Vastaus #63

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puhukko nyt energiasta etkä siirtomaksusta? Ei kai missään siirtomaksun perusmaksu 0...4 €/kk voi olla?

Elokuu 04, 2018, 16:22:43 ip
Vastaus #64

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos myy aurinko/tuuli tai muuta itse tuotettua sähköyhtiölle takaisinpäin niin maksavatko vain sähköstä hinnan vai veloittavatko siitä että käytät heidän verkkoaan siirtelyyn ?
Totta kai ne veloittaa riippumatta mihin suuntaan sähkö kulkee!
Kyllä ne osaa ottaa oppia etelämaiden tiemaksuista; ei sielläkään takaisin  pääse ilmaiseksi. ;)

Elokuu 04, 2018, 17:09:18 ip
Vastaus #65

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Totta kai ne veloittaa riippumatta mihin suuntaan sähkö kulkee!
Kyllä ne osaa ottaa oppia etelämaiden tiemaksuista; ei sielläkään takaisin  pääse ilmaiseksi. ;)
Eikä vaan etelän, tämä tapahtui 80-luvun alussa Lapissa:
Halusin pojan kanssa Lemmenjoen Kultalaan venekyydin. Ihan selvällä suomenkielellä kysyimme EDESTAKAISEN siis meno-paluu kyydin hinnan, ja kun saimme vastauksen niin matkaan.
Paluumatka alkoi, niin sama kippari otti rahastajanlaukun ja alkoi kerätä maksuja. Kerroin, että maksettiin lähtiessä meno-paluu. Arvatkaa loput.

Elokuu 04, 2018, 18:49:44 ip
Vastaus #66

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puhukko nyt energiasta etkä siirtomaksusta? Ei kai missään siirtomaksun perusmaksu 0...4 €/kk voi olla?
Ihan enerkiasta puhun,Siirtomaksu on meidän kulutuksella ellen väärin muista luokkaa 98e onko se sitten kahden vai kolmen kuukauden?

Elokuu 04, 2018, 18:56:27 ip
Vastaus #67

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä ei riitä se 15% vaikka paperissa niin lukee,Nyt on sähkön hinta 4.20c eikä perusmaksua ja 1.9-18 nousee 6.89c + 3.98e/kk perusmaksu.Koska kulutus ei ole kun 2000kwh/v  niin pelkkä kk maksu nostaa hintaa sen verran että pitää kilpailuttaa sähkönhinta.

Se 15% korotuskatto koskee sähkön siirtohintaa.
Energian hinta on ihan oma aiheensa.

Ps. Mie maksan energiasta 3,65snt kW/h ja kuukausimaksu on 0,00€

Elokuu 04, 2018, 20:12:34 ip
Vastaus #68

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei kun vattenfall lähetti kirjeen jossa puhutaan ilmastoystävällisestä sähköstä eli energiasta,Ainoa ilmastoystävällinen asia minkä ymmärsin lapusta on tuulenlyömät hinnat."Sähkösopimus jatkuu uusilla hinnoilla eikä muutos vaadi sinulta mitään toimenpiteitä".

Elokuu 09, 2018, 13:44:48 ip
Vastaus #69

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Se on vaan niin etä valtio, me, tarvitaan rahaa pak.... ylläpitoon ja helpoin konsti on ihmisten rahastimen pakollisista menoista, bensa, sähkö, ruoka, peltipoliisi, kaikki kulutus ja se on koko..en etu!
En tiedä missä on vika mutta kun minä elin nuoruuttani niin maaseudulla kykeni elämään, nykyjään ihmiset vedetään ahdinkoo, tarkoituksella ?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2018, 13:51:08 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Elokuu 10, 2018, 08:57:22 ap
Vastaus #70

Risto Saastamoinen

• Vieras
En tiedä missä on vika mutta kun minä elin nuoruuttani niin maaseudulla kykeni elämään, nykyjään ihmiset vedetään ahdinkoo, tarkoituksella ?

Nojaten edelläolevaan: Minäkin ajelin 70-luvulla hienolla pitkäkeulaisella metallinhohtoisella saksalaisella urheiluautolla, vaikka touhusin vaan toisen renkinä metallihommissa.
Nyt yritän laitella samanlaista ajokuntoon, eikä tahdo olla rahaa uusiin jarruhilppeisiin. Eikä olisikaan ellen myisi vanhoja nurkkiin kertyneitä moottorisahoja ja muita romuja pois.
Täällä maaseudulla ei nyt ole oikein mikään arvossaan, mutta sitten kun täältä on väki saatu pois ja maat sijoittajille niin katsos, on muuten hinnannousu huimaa.

Marraskuu 23, 2018, 17:33:52 ip
Vastaus #71

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oppositiopuolue perussuomalaiset nosti torstaina eduskunnan kyselytunnilla esiin sähkön siirtohinnan. Kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) viittasi kysymyksessään multialaisen Matti Ronkaisen mielipidekirjoitukseen.
Ronkainen kirjoitti muutama päivä sitten Keskisuomalaisessa saaneensa mökkinsä sähkölaskun kolmen kuukauden ajalta. Laskun summa oli 95 euroa, mutta sähköä oli kuitenkin mökillä kulutettu vain 2,96 euron edestä.
”Arvonlisäveroa laskussa on 18,51 euroa ja sähköveroja yhteensä 1,32 euroa. Kun ne vähennetään loppusummasta, sähköyhtiölle jää 75,82 euroa”, Ronkainen hämmästeli.

Asunto-, energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk) vastasi Hakkaraiselle, että huoli siirtohintojen kehittymisestä koskettaa erittäin montaa suomalaista.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eduskunnassa-ihmeteltiin-95-euron-sahkolaskua-josta-sahkon-osuus-oli-alle-3-euroa-ministeri-valitettavasti-me-kuluttajat-joudumme-maksamaan/43f8d92a-0fbe-3137-95cf-f99738cae0d4?ref=iltalehti:1d4b&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=sisalto_kauppalehti_uutisnosto&_ga=2.85041241.1589354714.1542986494-2057331704.1480587773

Marraskuu 23, 2018, 17:50:21 ip
Vastaus #72

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla mökillä sähköä meni 5€ muttei noi hirveetä hintaa tarvinnut maksaa, onneksi.

Marraskuu 23, 2018, 19:00:31 ip
Vastaus #73

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Juuri tämän takia olen vahvasti fundeerannut hommaavani ensi kevään aikana aurinkopaneelit tohon autotallin katolle.
Olen laskeskellut että sijoitetulle pääomalle saisi helposti 5 %:n koron.

Aurinkosähkön tuottamisesta ei vielä Suomessa veroteta mutta esimerkiksi "säätövoima vero" olisi suht helppo perustella vaikkei valtio sitä säätövoimaa tuottaisikaan mutta vero tuulisähkön ja aurinkosähkön tuottajilta olisi helppo kerätä.

Taas kerran tämä:  http://tuulivahinko.fi/
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 24, 2018, 08:29:55 ap
Vastaus #74

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tuli tässä hiljan omakotiyhdistyksen kysely sähkönkäytöstä-
ja kommentteja koko asiaan.

Siirtohinnoista valittelin siihen kyselyyn kovin-itse sähkön hinta
ei ole ollenkaan niin paha.

Se vaan pisti silmään siinä kyselyssä oli semmoinen,että kovin
olivat halukkaita tekemään kodista oikein älykkään-kysymyksistä
varmaan puolet kysyivät että kuinka älykkääksi laitetaan kaikki-
haluaisinko palveluntarjoajan älykkäästi ohjaavan talon lämmityksen ja kaitten
oluen lämpötilankin jääkaapissa älykkäin etäratkaisuin.

Siihen piti jo vastata,että annnetaas nyt  olla-täällä toimii parhaiten mielestäni
tuo vanha perinteinen ja miltei tyhmä teknologia.Älyhommat tapahtuu ihan
toisessa elimessä.

Joo-älykäs taitaa tämä sähkönkin tarjonta tulevaisuudessa olla-rahat pois
fiksuiltakin.Ja varmuudella keskinkertaisilta ja tyhmiltä.

t. Markku