Kirjoittaja Aihe: Dr Suzukin käämintä  (Luettu 11328 kertaa)

Tammikuu 16, 2016, 21:48:17 ip
Luettu 11328 kertaa

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa. Ostin Suzuki dr 800 moottoripyörän jossa on sytytyskäämi se joka on mangneton sisällä siinä on käämi poikki.Onko kellää kokemusta sen uuvelleen kääminnästä,laturi osa pelaa oikein.Siihen on laitettu se ingetek vai mikä se akulta virtansa ottava sytytys poksi on.Mukana tuli myös alkuperäinen kunnossa oleva cdi poksi.Oon miettiny oisko se käynnistäissä parempi tuo alkuperäinen jos startti vie virran akusta vähiin ei riitä sytytykseen.Nyt on magneton koppa auki kun vaihan jako ja tasapainoketjut.Onko teillä kokemusta tuosta ingetek sytytyksestä onko ne toimintavarmoja ja kestäviä ?

Esa Ä

Tammikuu 16, 2016, 23:10:59 ip
Vastaus #1

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 17, 2016, 12:29:29 ip
Vastaus #2

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenta.En oikein ymmärtäny tuota laitetta.Onko tuo sama kun tuo Ingitekin poksi joka minulla on jo.En ymmärrä tuota kieltä ja koneelta en osaa käyttää kääntäjä.Voisko joku suomentaa mikä tuo on.

Esa Ä

Tammikuu 17, 2016, 12:48:36 ip
Vastaus #3

Antti Lappalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ignition Coil = sytytyspuola

Tammikuu 17, 2016, 22:50:04 ip
Vastaus #4

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tapsan mainitsemassa linkissä oleva osa ei ole ignition coil , vaan ignition source coil . Ebayssä Electrex myy samaa C 102 - osaa oikealla nimellä . No , virheitä sattuu sivustojenkin tekijöille . Laitan linkin , onko rikkinäinen käämi kuvassa olevan näköinen ? Tämä osa ei  kylläkään ole edes kytketty Ignitechin yhteydessä , näin näyttää pikaisen googletuksen perusteella olevan .
Se toinen käämi  ( pick up ) on käämitty hyvin ohuesta langasta , sen käämimisen voi kyllä käytännössä unohtaa . Uusi tilalle . Jos osa on kovin kallis , on usein mahdollista käyttää alle 10 e käämiä jostain toisesta kaksipyöräisestä . Homma  vaatii hieman perehtyneisyyttä , joten en suosittele
http://www.ebay.com/itm/NEW-CDI-IGNITION-SOURCE-COIL-DR350-DR600-DR650-DR650-DR800-YFM350-C102-/251008266729
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2016, 22:54:21 ip kirjoittanut Harri Valtari »

Tammikuu 18, 2016, 10:30:42 ap
Vastaus #5

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenta. Tuossa harrin linkissä on kyseinen osa.Pikup on kunnossa ja tuon käämin katkiamisen vuoksi siihen on laitettu Ignetek sytytysyksikkö kun se ottaa virran akusta,eikä tuosta käämistä niin kun alkuperänen sytytys.Nuita keloja siinä on 2 ,onkohan tuo myynnissä oleva 2 vai yksi kela.Onko teillä kokemusta Ignetek sytytyksestä ? Ens kerran kuulin koko ignetekistä vasta nyt.

Esa Ä

Tammikuu 18, 2016, 12:18:11 ip
Vastaus #6

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on kahdessa pyörässä Ignitec ja myös muutamiin tuttavien pyöriin on moiset asennettu. Hyviksi ja luotettaviksi havaittu.

Tammikuu 18, 2016, 12:34:33 ip
Vastaus #7

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Ignitech bokseja on useampaakin erilaista olemassa, mä olen yhden ohjelmoitavan (Sparker DC-CDI-P-boksi) asentanut PV Suzukiin, oli mahtava keksintö kun sai kaikella lailla säädettyä. Eikä se ainakaan vienyt virtaa käytännössä yhtään. Päivänkin sai ajaa ja säätää pelkän akun varassa eikä varaus juurikaan tippunut.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Tammikuu 18, 2016, 19:43:19 ip
Vastaus #8

Harri Paakko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaverilla on moottorivikainen (mäntä+pytty) DR800 ja se on tuskaillut sen kanssa kauan, että mitähän sen kanssa tekisi.
Ostaisitko sen varaosiksi? Kysäisenkö?

Tammikuu 18, 2016, 20:02:51 ip
Vastaus #9

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa. En oikein tiiä tuota varaosa pyörän ostua,oon ostanu jo 2 moottoripyörää tälletalvelle.Tai mikä siinä on rikki ja mitä ehyttä ja mikä ois korvaushinta.Tuo harrin linkissä ollut käämi ei passaa niitä on ainai kahta erilaista toisessa tuommonen yhellä kelalla joka on pyrstöliitoksella ja tiosessa kaks kiintiää kelansyväntä.Ajattelin tuota virran riitämistä toisinpäin kun startti vie akun vähiin riittääkö kipinään.Möiskö se sen kokonaisena vai osin ja missä päin suomia on?

Esa Ä

Tammikuu 18, 2016, 21:27:23 ip
Vastaus #10

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos sulla on se rikkinäinen käämi tuollaisella irrotettavalla rungolla, niin helposti onnistuu uudelleenkäämintä. Joskus oon tehnytkin tuollaisen. Ei siinä niin mahdottoman ohutta lankaa ole, muistelisin että n. 0,15mm luokkaa, eli kolme kertaa paksumpaa, kuin sytytyspuolissa.

Tammikuu 19, 2016, 08:37:39 ap
Vastaus #11

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomenta.Ei siinä oo irrotettava kun siinä on kaikki rungot samanlaiset kun latauskäämissä.Aika ahtaat paikat kirtää käämiä sakaroijen väli pieni.Mittailin käämin vahvuutta jotain 0,15 luokka näyttäs olevan kierros määrrää ei varmaan pysty laskeen millää.Voiko olla että on käämitty 3 lankaa yhtä aikaa ,kun käämin sisästä tulee 3 käämiä punottuna yhteen?

Esa Ä

Tammikuu 19, 2016, 11:06:22 ap
Vastaus #12

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä ole tullut vastaan pikkulaitteissa useammalla langalla tehtyä käämitystä. Isoissa koneissa(sähkömoottoreissa) tuo tapa on hyvinkin yleinen. Lankaa on paljon helpompi käsitellä, kun laitetaan monta ohutta rinnakkain, verrattuna yhteen jäykkään kupariin.

Kierrosmäärä siitä pitäisi saada laskettua, se on se kaikkein määräävin tekijä.

Tammikuu 19, 2016, 12:13:07 ip
Vastaus #13

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi olla että luovun koko käämimisestä kierrosten lasku on aikahankalaa kun on valettu joku hartsi päälle.On siinä liika ahtaat paikat minun nakkisormilleni.Elikkä annan olla tuon ignetch sytytyksen siinä, kuulostaa luotettavalta.Oonko ymmärtäny oikein ignetech on zekkiläinen valmiste ?Ja ne javan sähköt ei oikein olleet luotettavia.

Esa Ä

Tammikuu 20, 2016, 19:37:59 ip
Vastaus #14

esa ämmänpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltaa. Vielä tuosta ignetech poksista.Miten sen ohjelmointi tapahtuu käytännössä onko poksi paikollaa ja pyörä käynnissä? Pyörän mukana tuli cd levy ja johto jolla sen voi kytkiä läppäriin levyssä on päällä päiväy 16,06,15 ettei se ainakaan kovan vanha malli oo.Eihän sitä voi pilata mitenkää säävöllä,oon tietokoneella aika tyhmä >:( En tiijä onko se minkälaisissa säävöissä ois mielenkiintonen kattua mitkä ennakot.Tehas arvot on 5astetta 2200 ja 38  4300 kierroksella

Esa Ä