Kirjoittaja Aihe: Tietokoneliittymä  (Luettu 32944 kertaa)

Tammikuu 03, 2016, 13:16:04 ip
Vastaus #60

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Onko teillä ulkoantennia käytössä? minulla on sellainen tai tuossa 4g:ssä oikeastaan kaksi toinen vaakaan ja toinen syrjälleen.

Tammikuu 03, 2016, 13:31:03 ip
Vastaus #61

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on tuo molo johdon päässä ikkunan karmissa-reilun
metrin laattiasta ylöspäin. Ei muuta.

t. Markku

Tammikuu 03, 2016, 16:22:10 ip
Vastaus #62

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minuutti sitten tämmöiset nopeudet:

Mittaus tehty: 2016-01-03 16:20:59

Nopeustestin raportti

Latausnopeus: 37.79 Mbit/s

Lähetysnopeus: 34.75 Mbit/s

Vasteaika: 40 ms

t. Markku

Tammikuu 03, 2016, 20:16:13 ip
Vastaus #63

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minuutti sitten tämmöiset nopeudet:

Latausnopeus: 37.79 Mbit/s

Lähetysnopeus: 34.75 Mbit/s

Vaikuttas tuo LTE nopeudelta..sitä aiempi ja matalampi versio on DC eli DualCarrier,ns. vale-4G jota operaattorit alkuun kauppasivat aitona 4G yhteytenä..Tietysti siinä oli optio päivittää aitoon LTE nopeuteen sitten kun sellainen kyseiselle alueelle valmistui,mutta kk-maksu koostui vähän niinkuin puoliksi "tyhjästä"..

Millaisesta nopeudesta muuten maksatkaan ?

Niin,ja tuo valo näyttäs olevan syaani.

Tammikuu 04, 2016, 05:49:20 ap
Vastaus #64

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro!

Maksimissaan 150 pitäisi irrota-kai se
liikenteestä ja paikasta riippuu?

Nyt tuli:

Mittaus tehty: 2016-01-04 05:46:43

Nopeustestin raportti

Latausnopeus: 55.08 Mbit/s

Lähetysnopeus: 31.42 Mbit/s

Vasteaika: 35 ms

Joten riittää mulle.

Se astetta pliisumpi liittymä olisi ollut hinnaltaan n. 15e/kk,joten ei tämä hinta
tässäkään haiottaa.

t. Markku

Tammikuu 09, 2016, 21:00:30 ip
Vastaus #65

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt vähän huono päivä välillä Vaasa - Oulu.

Tammikuu 09, 2016, 21:26:01 ip
Vastaus #66

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt vähän huono päivä välillä Vaasa - Oulu.
Ja mihinkä tavallinen nettisurfaaja noita nopeuksia tarttee?

Tammikuu 09, 2016, 22:41:27 ip
Vastaus #67

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuule nopeus tuplaantuu keväällä ja hinta sama. Helpottaa elämää kun täysi DVD filmi on latautunut samalla ku hakee uuden oluen keittiöstä. Miksi sitä ei ottaisi kun piuhat tuo, kohta on valokaapeli ja sitten lähtee. Tuo ping pitää saada alle 10 ms ja uppi 100Mb/s. Valokaapeli on 50M päässä, yksi lisää niin vetävät talojakamoon ja mulla on pari Gigasta 24 port kytkintä joten en maksa mistään muuntimista kuidun ja kuparin väliin vaan kuitu vedetään mulle sähkökaapille ja itse hoidan lopun. Perhana ku tuli pilattua 25V noiden hommien kanssa.

Tammikuu 09, 2016, 22:56:56 ip
Vastaus #68

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu luulee että tässä loppuelämässä ehtii kaikki kattoa! Vähän niinkuin niin kuin nyt ollu viimeiset vuodet että tallentannut kaikki mitä kiinostavaa ollu mutt vain pieni osa tullu katottua loppujen lopuksi!

Tammikuu 09, 2016, 23:25:03 ip
Vastaus #69

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä on vähän eläkeläisen hommaa. Miksi mulla ei saisi olla toosi nopea netti, kohta on kun vedän itse valokaapelin. Se kun sanotaan et hitsataan kaapelin pää on höpöä, liimataan ja toisiin kytkimiin haarajohto. Tulihan noita tehtyä joten en maksa siittä. Kaverit kyllä vetää kuidun eli lupa paikalliselta et saa kytkeä.

Tammikuu 09, 2016, 23:48:33 ip
Vastaus #70

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja mikä on kuukausimaksu tommosesta  huippu nopeesta liittymästä ?

Tammikuu 10, 2016, 00:31:49 ap
Vastaus #71

Jari Eronen

• Vieras
Tämä on vähän eläkeläisen hommaa. Miksi mulla ei saisi olla toosi nopea netti, kohta on kun vedän itse valokaapelin. Se kun sanotaan et hitsataan kaapelin pää on höpöä, liimataan ja toisiin kytkimiin haarajohto. Tulihan noita tehtyä joten en maksa siittä. Kaverit kyllä vetää kuidun eli lupa paikalliselta et saa kytkeä.
http://presidentinkanslia.fi/loppu.htm

Tammikuu 10, 2016, 07:39:12 ap
Vastaus #72

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Minä kun muutin tähän 2007 ja kyselin naapurikylän kuitupuulaakista 3 km päästä liittymää niin en muista enää hintaa mutta se oli 2000-3500€ väliltä jotain.Siis taloliittymän hinta joka sisältää päätteen ja oksan liittämisen rungosta.
 Eikä kyse ollut että 3km päästä mitään vedetään vaan tuosta tien vierestä alle 10m päästä.Siiten kun ensin olisivat laskeneet runkoverkon sieltä naapurikylän jakamosta.Mikä taas olisi edellyttänyt riittävän montaa tilaajaa.
Mies joka oli hankkeen takana ,taisi olla hieman liikaa aikaansa edellä..en usko että on kovin paljoa uusia asiakkaita viimevuosina tullut kun langattomat on kehittyneet hyvää vauhtia siitä lähtien.

Kyllähän kuidulla suurempiin vauhteihin pääsee,minä en näe muuta tarkoitusta kuin että jos on tarkoitus jakaa se samassa kiinteistössä usealle käyttäjälle,nopeus voisi olla esim. gigan luokkaa-vai mitäs ne nykyään tarjoavatkaan ?

Henkka taitaa tietää tarjonnan paremmin ;)

Tammikuu 10, 2016, 07:59:03 ap
Vastaus #73

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alle 40€/kk mutta samassa laskussa on lankapuhelimen kustannukset ja pari TV kanavaa jotka ei kuulu plus kortiin, niin ja laajempi spostitila+kotisivutila, ihanan halpaa. Tämä tulee TV tökkelistä kun kupari kaapelilla ei päästä kunnon vauhtiin, päätelaite ilmainen mutta mulle ei Ciscon paskat kelvannu niin otin puoleen hintaan FritzBoxin johon saa itse vaihtaa firmwaren eili ei ole palvelun tarjoajan suljettu purkki. Miksi avoin, no poijaat keksii mailmalla kaikkea kivaa.

Miksi sen pitäis maksaa enemmän, kaveri soitti Anvialle ja kysyi kuituliittymää. Ne nikotteli ja sanoi et ehkä jonku vuoden päästä, no miksi mun kaapissa on kuitu ja vastaus oli ettei ole. Pyysi asentajaa katsomaan kuitua ja 5min oli kuitu kytkettynä, ei tämä mitään rakettitiedettä ole.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2016, 08:39:42 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Tammikuu 10, 2016, 11:36:24 ap
Vastaus #74

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
57,85 euroa / kk
- DNA kaapeli-TV perusmaksu
- DNA Mix 8 kanavapaketti ( 6-kk määräaikainen, vain talvella )
- DNA TV Welhokaista 100 ( ei tallennuksia ) ( 100 Mt )

Nimimerkki: Maksanko liikaa  :(